Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-04-22, 20:32
  #1
Medlem
nollans avatar
Jag har funderat lite, vad har egentligen Aerosmith för status hos er? Jag riktar mig främst till er som överhuvudtaget uppskattar rock (att höra "bu" från poppare känns föga inspirerande).

I min mening har de ju numeralagt sig på en rent pinsam nivå med töntiga ballader, men har de nånsin varit bra? Jag tycker sällan man hör dem nämnas mer än angående deras nyare (dålig) alster. Är de skickliga musiker? Är "toys in the attic" deras enda bra låt? Vad tycker ni?
Citera
2005-04-22, 20:34
  #2
Medlem
Ahruons avatar
Tycker de har typ tre låtar som är riktigt bra. Resten inget att hänga i julgranen.
Citera
2005-04-22, 21:17
  #3
Medlem
Gemene Mans avatar
Deras självbetitlade debutplatta är ju ett rent mästerverk, även Get your wings är riktigt bra, sen går det väl utför kan man säga.
Citera
2005-04-22, 22:23
  #4
Medlem
Tycker deffinetivt att Aerosmith är ett av tidernas bästa blues/hårdrocks/glam-band.
Diggar rosa trumset...
Citera
2005-04-22, 22:25
  #5
Medlem
Bergman-Wasas avatar
En och annan låt är bra, men det mesta är pinsamt dåligt.
Citera
2005-04-22, 22:27
  #6
Medlem
Russinkungens avatar
Man kan väl sammanfatta dom, som dom flesta andra rockband, med orden "det var bättre förr." Den där Armagedon-låten klarar jag inte av att höra för att den är så sliskig. Annars gjorde dom rätt många bra låtar då det begav sig. Den enda balladen jag klarar av med dom är Angel.. Och om man ska fortsätta prata positivt så måste man ju nämna att Steve Tyler är far till Arwen. Det måste han ju få lite credit för.
Citera
2005-04-23, 00:35
  #7
Medlem
nollans avatar
Låt-/skivtips är varmt välkommet!

ja, han har jävligt snygg avkomma. svårt att tro med den käften...
Citera
2005-04-23, 06:59
  #8
Medlem
frostflakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Jag har funderat lite, vad har egentligen Aerosmith för status hos er? Jag riktar mig främst till er som överhuvudtaget uppskattar rock (att höra "bu" från poppare känns föga inspirerande).

I min mening har de ju numeralagt sig på en rent pinsam nivå med töntiga ballader, men har de nånsin varit bra? Jag tycker sällan man hör dem nämnas mer än angående deras nyare (dålig) alster. Är de skickliga musiker? Är "toys in the attic" deras enda bra låt? Vad tycker ni?
Är de musiker?
Citera
2005-04-23, 10:26
  #9
Medlem
Lyktgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Låt-/skivtips är varmt välkommet!

Den självbetitlade debuten, Get your wings, Toys in the attic och Rocks rekommenderas starkt.
Citera
2005-04-23, 11:44
  #10
Medlem
Hallaballoobas avatar
Är väl inte någon jättestor Aerosmith fan men måste säga att vissa låtar får även en gamal kropp att vibbrera rytmiskt. Honkin' On Bobo tycker jag är ett kul album som inleds av en fräck verson av klassikern Road Runner.
Citera
2005-04-23, 12:06
  #11
Medlem
Mr Coffees avatar
Jag gillar "Pink" (???) videon, resten tycker jag är rätt kasst. Fast förresten är väl "Annie got a gun" rätt skön? Hatar Armageddon låten som fan och det blir inte bättre av att tjejen gillar den skarpt!
Citera
2005-04-23, 14:43
  #12
Medlem
pimmes avatar
Hm... Jag utan att skämmas kan lista en hel del riktigt bra låtar som Aerosmith har gjort:
  • Mama kin
  • Dream on
  • Draw The Line
  • Kings And Queens
  • Same old song and dance
  • Sweet emotion
  • Come together
  • Magic touch
  • Hangman Jury
  • Love in an elevator
  • Janie's got a gun
  • The other side
  • Voodoo medicine man

Sen finns det också några riktigt bra på Get a grip, men sen kan man väl säga att det tog slut!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback