2025-09-18, 22:36
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
https://teknikensvarld.expressen.se/nyheter/bil-och-trafik/elbil-laddhybrid/sjalvkorande-tesla-bilar-missar-jarnvagskorsningar/

Mot toppen baby!

"säger en teknikprofessor"

*gäsp*
Citera
2025-09-18, 22:48
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Nvidia och likvider. Har egentligen mer pengar vid sidlinjen men de får stanna där tills nästa period då allt tydligen är kört och Tesla skall gå i konkurs.

Ajdå två surdegar i portföljen!

Skämt å sido, Nvidia va en kort period mitt största innehav runt 13$ nivån
Sålde mycket glad med 10% upp och vågade aldrig köpa tillbaka. Herregud va trött man blir på sig själv ibland…
Citera
2025-09-18, 22:54
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
Ajdå två surdegar i portföljen!

Skämt å sido, Nvidia va en kort period mitt största innehav runt 13$ nivån
Sålde mycket glad med 10% upp och vågade aldrig köpa tillbaka. Herregud va trött man blir på sig själv ibland…

Man lär sig till slut att aldrig sälja och bara köpa mer när björnarna är som gladast.
Citera
2025-09-18, 22:56
Medlem
libbens avatar
Citat:
Sålde 20% av mitt innehav idag.
Går egentligen emot min egen magkänsla men behövde få tillbaka lite likviditet för ett husbyte, eller har inte signat något men började känna press, gillar inte känslan så plockade bort den stressen och tryckte på sälj.

Tror ni jag kommer få ångra det eller ^^ ?

Varför investerar du med pengar du inte är beredd att förlora?

Själv har jag gått plus 269k denna vecka. 4 minuter innan stängning ikväll köpte jag mer Tesla warrant samt lite annat med crypto osv.

Mina första tesla aktier köpte jag för 1700 dollar styck. Har aldrig ångrat mig och bara köpt mer alla dessa år varje månad i princip.
Citera
2025-09-19, 00:09
Medlem
otellos avatar
Citat:
Det spelar ingen roll, eftersom försäljningen ligger kvar på ungefär samma nivåer. Det spelar heller ingen roll på något års sikt då Tesla expanderar sitt robotaxi nätverk i ruggigt högt tempo. Aldrig trött på att ha fel?
Samma nivåer? Tesla har tappat över 50% av sina marknadsandelar i USA, i Europa har försäljningen sjunkit med upp till 90%.
Tesla kommer aldrig kunna leverera några autonoma taxibilar i den skala du drömmer om. Demokraterna lär dessutom montera ner Tesla när dom återtagit kongressen, efter midterms.
Aldrig trött på att ha fel?
Citera
2025-09-19, 00:12
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben

Själv har jag gått plus 269k denna vecka. 4 minuter innan stängning ikväll köpte jag mer Tesla warrant samt lite annat med crypto osv.

Mina första tesla aktier köpte jag för 1700 dollar styck. Har aldrig ångrat mig och bara köpt mer alla dessa år varje månad i princip.
Konstigt val att fortsätta trots att företaget sedan länge slutat växa och nu istället krymper. Vad tycker du om att företagets CEO berikar sig på aktieägarnas bekostnad?
Citera
2025-09-19, 00:21
Medlem
otellos avatar
Citat:
Haha ser hur Otello & Co. sliter sitt hår med övertygelse att du snart är ekonomiskt barskrapt när Elons alla bolag imploderar.

Vad är de sista 5% av portföljen då? Något kul?
Det lär han bli när bubblan spricker. Historien är fylld av bubblor, titta hur det gick för folk som köpte Enron på toppen, eller tulpanlökar för den delen. Tesla är en bubbla, dom säljer knappt 1% av alla bilar men har ett börsvärde större än övriga 99% sammanlagt. Bilförsäljningen sjunker kraftigt, deras energisatsning har stagnerat, deras taxibilar är ett skämt, deras robotar är ett ännu större skämt, osv.

Vi lär snart få en liknande bild på herr mongolid och hans Tesla.
Citera
2025-09-19, 06:33
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben

Om det är en tävling så har jag gått plus mer än dig den här veckan 😉

Men gällande att investera pengar jag inte är beredd att förlora. Hade du frågat mig för 2 månader sedan så hade jag inget jag behövde pengar till, inget som jag vill köpa som behövde påverka min portfölj.

Problemet är fastigheter….
Jag har inte så mycket pengar att husbyte inte har en ekonomisk inverkan.

Jag har också haft 15% belåning på mina aktier, det är nästan definitionen att investera pengar man inte har råd att förlora. Men samtidigt ett väldigt bra verktyg!
Citera
2025-09-19, 07:19
Medlem
Citat:
"säger en teknikprofessor"

*gäsp*

Ja vad kan en oberoende expert veta som inte hjärntvättade fanboys "vet"?
Citera
2025-09-19, 08:21
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Samma nivåer? Tesla har tappat över 50% av sina marknadsandelar i USA, i Europa har försäljningen sjunkit med upp till 90%.
Tesla kommer aldrig kunna leverera några autonoma taxibilar i den skala du drömmer om. Demokraterna lär dessutom montera ner Tesla när dom återtagit kongressen, efter midterms.
Aldrig trött på att ha fel?

När till och med björnarna här undviker dig för att de tycker att du är en clown, då är det illa.
Citera
2025-09-19, 08:27
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Ja vad kan en oberoende expert veta som inte hjärntvättade fanboys "vet"?

Helvete vad osmart du är.
Vad heter "teknikprofessorn"?

...nä just det.
Citera
2025-09-19, 09:14
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Vissa korvansikten försöker hävda att försäljningen i hela Europa är ner 80% men siffrorna säger något annat.

https://x.com/piloly/status/1968675294383890891?t=8T40oAxr6NkM7eRZxXEtpA&s=19
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in