2025-09-18, 21:32
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Det sjunker... Men oavsett så spelade det ju ingen roll. Så jävla lustigt. När försäljningen ökar så är alla Tesla-pojkar så jävla positiva till det. Men sen när den sjunker så är det ju inte relevant...

Det spelar ingen roll, eftersom försäljningen ligger kvar på ungefär samma nivåer. Det spelar heller ingen roll på något års sikt då Tesla expanderar sitt robotaxi nätverk i ruggigt högt tempo. Aldrig trött på att ha fel?
Citera
2025-09-18, 21:33
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Jag tror inte ens han ligger kort. Han gillar bara att fucka denna tråd.

Ja så klart. Men inte ens det lyckas han med i sitt liv.
Citera
2025-09-18, 21:47
Medlem
Humeruss avatar
Sålde 20% av mitt innehav idag.
Går egentligen emot min egen magkänsla men behövde få tillbaka lite likviditet för ett husbyte, eller har inte signat något men började känna press, gillar inte känslan så plockade bort den stressen och tryckte på sälj.

Tror ni jag kommer få ångra det eller ^^ ?
Citera
2025-09-18, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Det spelar ingen roll, eftersom försäljningen ligger kvar på ungefär samma nivåer. Det spelar heller ingen roll på något års sikt då Tesla expanderar sitt robotaxi nätverk i ruggigt högt tempo. Aldrig trött på att ha fel?

Jag har inte haft fel än iaf.
Citera
2025-09-18, 22:04
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
Går egentligen emot min egen magkänsla men behövde få tillbaka lite likviditet för ett husbyte, eller har inte signat något men började känna press, gillar inte känslan så plockade bort den stressen och tryckte på sälj.

Nah, det verkade nog klokt. Kommer nog svänga rejält framöver.
Citera
2025-09-18, 22:04
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:

Jag hade liknade magkänsla under eftermiddagen. Men jag sitter still i båten ett tag till. Jag får en känsla att kursen stiger och då ganska bra.
Citera
2025-09-18, 22:18
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Jag hade liknade magkänsla under eftermiddagen. Men jag sitter still i båten ett tag till. Jag får en känsla att kursen stiger och då ganska bra.

Missförstå mig rätt jag tror TSLA kommer tugga på bra i närtid, iaf fram till jul.
Men jag tar bara dåliga beslut om jag vet att jag kommer tvingas sälja inom 2-3månader oavsett börsklimat för att finansiera ett ökat bolån.
Men det finns en del FOMO, va så glad att jag hade så pass mycket aktier just nu, men det är fortfarande största innehavet i portföljen.
Glömmer hela tiden att pengarna är rätt onödiga om man inte kommer ihåg att använda dom, intalar jag mig själv likt ett mantra utan att själv tro på det helt 😅
Citera
2025-09-18, 22:21
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Nah, det verkade nog klokt. Kommer nog svänga rejält framöver.

Det gör det ju alltid i TSLA, så du har säkert rätt, men vette sjutton om det inte kommer vara ett 2B $ innan året är slut, känns som det.
Hur stor del av din portfölj är TSLA?
Citera
2025-09-18, 22:23
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Det gör det ju alltid i TSLA, så du har säkert rätt, men vette sjutton om det inte kommer vara ett 2B $ innan året är slut, känns som det.
Hur stor del av din portfölj är TSLA?

Haha, 95% sisådär.
Citera
2025-09-18, 22:31
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Haha, 95% sisådär.

Haha ser hur Otello & Co. sliter sitt hår med övertygelse att du snart är ekonomiskt barskrapt när Elons alla bolag imploderar.

Vad är de sista 5% av portföljen då? Något kul?
Citera
2025-09-18, 22:34
Medlem
https://teknikensvarld.expressen.se/nyheter/bil-och-trafik/elbil-laddhybrid/sjalvkorande-tesla-bilar-missar-jarnvagskorsningar/

Mot toppen baby!
Citera
2025-09-18, 22:35
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Haha ser hur Otello & Co. sliter sitt hår med övertygelse att du snart är ekonomiskt barskrapt när Elons alla bolag imploderar.

Vad är de sista 5% av portföljen då? Något kul?

Nvidia och likvider. Har egentligen mer pengar vid sidlinjen men de får stanna där tills nästa period då allt tydligen är kört och Tesla skall gå i konkurs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in