2025-09-18, 14:21
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
kom med något konstruktivt då kom med något där någon stämt lexbase och varit framgångsrik med det, nu kommer det dock inte komma något.
Du skrev inte "om något stämt Lexbase och varit framgångsrikt". Du skrev att det inte gick att stämma Lexbase på grund av deras utgivningsbevis.
Citera
2025-09-18, 14:21
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
inte för förtal lilla gubben
Utveckla ditt svar.
Citera
2025-09-18, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scratty
Ja du finns med i USAs register. Och där preskriberas inget häller. Så du ska verkligen inte ljuga för dom.

Vet du att det är så? Hur får de tag på informationen?
Citera
2025-09-18, 14:49
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Du skrev inte "om något stämt Lexbase och varit framgångsrikt". Du skrev att det inte gick att stämma Lexbase på grund av deras utgivningsbevis.
nej det går troligen inte för utgivningsbeviset fungerar som en sköld emot det.

Men för all del om du är säker och duktig försök, hade dock rekomenderat stämma dem pgr av GDPR istället.
Citera
2025-09-18, 14:50
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Utveckla ditt svar.
som sagt det här har prövats innan utan framgång.
Citera
2025-09-18, 14:52
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Det är klart du kan stämma dem du kan stämma allt och alla, men du vill väl gärna vara framgångsrik igenom stämmningen med, annars ser jag ingen mening med det gör du?
Citera
2025-09-18, 14:53
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Jag fick det direkt från dig.
kan inte du utveckla vad som är fel i mitt påstående här?
Citera
2025-09-18, 14:54
Medlem
Citat:
jasså vilka jobb har du säkt som kräver ett IQ test utav arbetsgivaren?

Jag söker inte jobb. Jobben kommer till mig. Rekryterare har förkärlek för personlighet och begåvningstester.
Citera
2025-09-18, 15:31
Avslutad
Citat:
om du din jävla sopa kan hålla dig till ämnet så handlar diskussionen om lexbase är det verkligen så svårt förstå? Jag tycker int3e det men ni fjortisligan verkar ha väldigt svårt för det..

Vill återigen upplysa om det är 18års gräns på forumet får nog be någon mod rensa ut här snart.

Sluta slingra dig farfar och håll dig till ämnet, utgivningsbevis ger varken Lexbase eller andra immunitet mot förtalsstämning.

Det är en betydligt svårare process att få dem fällda än om de inte hade utgivningsbeviset, men absolut inte omöjligt. Dumma jävla hora.
Citera
2025-09-18, 16:07
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HolgerDjup
Sluta slingra dig farfar och håll dig till ämnet, utgivningsbevis ger varken Lexbase eller andra immunitet mot förtalsstämning.

Det är en betydligt svårare process att få dem fällda än om de inte hade utgivningsbeviset, men absolut inte omöjligt. Dumma jävla hora.
hallå fjoortis kan du visa något prejudikat på det du påstår?
Citera
2025-09-18, 17:21
Avslutad
Citat:
hallå fjoortis kan du visa något prejudikat på det du påstår?

Du är uppenbart lågbegåvad så det är tveksamt om du förstår något av exempelvis NJA 2003 s. 567.

Det är dessutom ett så grundläggande faktum att du förväntas kunna hitta rättsfall på egen hand där utgivningsbevis inte utgjort hinder för att dömas för förtal. Hint: Samhällsnytt.

Sug kuk, hora.
Citera
2025-09-18, 19:00
Medlem
Finns det något bestämt datum när EU-domstolens dom kommer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in