2025-09-17, 17:34
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
Inget i media?

Om män som kommer undan med en manipulativ lek?
Varför skulle någon av dem gå med på den publiciteten?
Citera
2025-09-17, 18:15
Medlem
Marimus avatar
Jag har lite frågor och funderingar.

Man kommer ganska långt med sunt förnuft. Det låter osannolikt att någon, med dagens kunskap om DNA och fingeravtryck, frivilligt skulle plocka in en påse med ett vapen i.

Varför visas inte det första brevet för polis, när det andra gör det? Det första brevet knyter dessutom ihop att vapnet använts till ett mord. Ganska bra bevisning enligt mig.

Varför fortsätta med skrämseltaktik på sin tilltänkta måltavla när detta gång på gång leder till att vederbörande kontaktar polis? (Något banemännen inte ville initialt).

Varför göra sig så stort besvär att förfalska identiteten på sin måltavla som redan från början verkar ha blivit avfärdad av polisen? På historien låter det som att detta föranleder ny kontakt med polisen och det lämnar dessutom digitala spår att följa upp.

Varför besvära sig så med att försämra tilliten mellan Johan och Lisa? Den verkar ganska skral initialt, med tanke på att Lisa tar med sig tårgas.

Varför visar aldrig Lisa upp mordvapnet om hon är den enda som vet var det finns? Vad får Lisa ut av att hålla det gömt från polisen? Jag ser inget incitament till att undangömma vapnet som är nyckeln till trovärdighet, som mördat någon vederbörande bryr sig om och som dessutom verkar ha skapat denne stora problem?
Senast redigerad av Marimu 2025-09-17 kl. 18:17.
Citera
2025-09-17, 18:16
Moderator
HelgeBuks avatar
Allt i historien pekar mot att Lisa faktiskt är psykiskt sjuk.
Citera
2025-09-17, 18:19
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu
Jag har lite frågor och funderingar.

Man kommer ganska långt med sunt förnuft. Det låter osannolikt att någon, med dagens kunskap om DNA och fingeravtryck, frivilligt skulle plocka in en påse med ett vapen i.

Varför visas inte det första brevet för polis, när det andra gör det? Det första brevet knyter dessutom ihop att vapnet använts till ett mord. Ganska bra bevisning enligt mig.

Varför fortsätta med skrämseltaktik på sin tilltänkta måltavla när detta gång på gång leder till att vederbörande kontaktar polis? (Något banemännen inte ville initialt).

Varför göra sig så stort besvär att förfalska identiteten på sin måltavla som redan från början verkar ha blivit avfärdad av polisen? På historien låter det som att detta föranleder ny kontakt med polisen och det lämnar dessutom digitala spår att följa upp.

Varför besvära sig så med att försämra tilliten mellan Johan och Lisa? Den verkar ganska skral initialt, med tanke på att Lisa tar med sig tårgas.

Varför visar aldrig Lisa upp mordvapnet om hon är den enda som vet var det finns? Vad får Lis ut av att hålla det gömt från polisen? Jag ser inget incitament till att undangömma vapnet som är nyckeln till trovärdighet, som mördat någon vederbörande bryr sig om och som dessutom verkar ha skapat denne stora problem?

Lisa sitter fortfarande kvar på alla bevisen.
Johan hittade på anklagelserna om sig själv för att skrämma henne ytterligare.
Men helt ärligt, vad skulle Lisa tjäna på att ge bevisen till polisen idag?
Det finns ingenting för henne att vinna på det.
Johan och Lisa har skakat hand över en god match dvs har de slutit vapenvila och insett att dem nog inte ska bråka mer trots allt.

Har man däremot någon koll på Johans släkte och vet vad dem är kapabla till så skulle Lisa alltså få ut av det här -
Dold identitet. Ny hemadress på okänd ort.
En total separation från sitt nuvarande liv för att kunna hållas trygg. Och fiender med kriminella muskler.

Men tack! Äntligen någon med lite hjärna.
Senast redigerad av Fislotta 2025-09-17 kl. 18:27.
Citera
2025-09-17, 18:20
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Allt i historien pekar mot att Lisa faktiskt är psykiskt sjuk.

Jag älskar såna kommentarer. Johan med company sitter garanterat och skrattar och skålar över väl utfört arbete.
Citera
2025-09-17, 18:33
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Så kan det gå när man blir våt i trosan av bad boys. Historien är uppenbart nonsens, rädda kvinnor går inte 2 gånger hem till mannen dom är livrädda för.
Citera
2025-09-17, 18:36
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fislotta
Har du hört talas om uttrycket ”grön gumma” och hur gäng rekryterar annars oskyldiga på fula sätt?

Jag förstår att du är lågt begåvad men ni förstår inte hur smidiga gängkriminella kan vara när det gäller att skrämma folk eller sänka deras trovärdighet hos polisen.

På era svar ser jag ju precis det dem ville lyckas med: Gör henne otrovärdig så det inte spelar någon roll vilka bevis polisen får.

Visst är det fascinerande vad män kan lyckas med?
Och samtidigt sitter ni alla här och ser korkade ut medan dem kommer undan 😂
Jag vet mer om den kriminella världen än du tror. Jag vet också mer om människor ändå förstår. Men fair enough, saker är utelämnade av anonymitetsskäl. Jag har ändå frågor. Samma frågor. Jag utgår från det du berättar, det är således du som dödar trovärdigheten. Det kanske är sant, men du är en otroligt kass berättare.

Citat:
Det var en manipulativ lek. Inte en skräckfilm.
Flamholc är kända för sina thrillers om människor på samhällets skuggsida, en mycket relevant referens
Senast redigerad av Fanten 2025-09-17 kl. 18:38.
Citera
2025-09-17, 18:41
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Så kan det gå när man blir våt i trosan av bad boys. Historien är uppenbart nonsens, rädda kvinnor går inte 2 gånger hem till mannen dom är livrädda för.

Självklart ville hon konfrontera honom när hon tyckte att han obefogat betedde sig som ett barn och dessutom planterade absurda bevis i hennes händer.
I Lisas ögon var hon nog snarare upprörd än rädd när hon dök upp hos honom.
Lisa hade även en vän som väntade utanför och hon förstod att hon inte skulle dö den dagen med tanke på att bevisen då hade nått polisen.

Med tanke på den historiken Johan sitter på så visste också Lisa att Johan i egen hög person är ofarlig. Han skulle aldrig riskera att göra något som kan spåras direkt till honom.
Senast redigerad av Fislotta 2025-09-17 kl. 18:48.
Citera
2025-09-17, 18:47
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu
Fast man lämnar mycket mindre DNA och betydligt färre användbara fingeravtryck än vad man tror. Ta i ett glas själv och räkna hur många gånger du faktiskt lämnar ett fingeravtryck. Och då är glas ändå en bra yta för detta. Men med det sagt, givetvis skulle en normal människa göra allt för att inte röra den påstådda påsen.

Framför allt en så tjej med huvudet på skaft som Lisa.
Citera
2025-09-17, 18:49
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Fast man lämnar mycket mindre DNA och betydligt färre användbara fingeravtryck än vad man tror. Ta i ett glas själv och räkna hur många gånger du faktiskt lämnar ett fingeravtryck. Och då är glas ändå en bra yta för detta. Men med det sagt, givetvis skulle en normal människa göra allt för att inte röra den påstådda påsen.

Framför allt en så tjej med huvudet på skaft som Lisa.

Lisa hade förvisso aldrig ens mött en person som någonsin rökt cannabis innan det här. Lisa var chockad, inte smart.
Citera
2025-09-17, 19:26
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt

Men jag måste fråga… Känner du många yrkeskriminella som dödar en person som knackar på ens dörr?

Du tror inte personen hade fått polisens ögon på sig då?
Citera
2025-09-17, 19:42
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Lisa hade förvisso aldrig ens mött en person som någonsin rökt cannabis innan det här. Lisa var chockad, inte smart.
Klart att hon inte hade. Ändå hamnade hon i en sån här soppa.

Om det här är sant, om, så Lisa en dum jävla brudjävel som till sist ändå hade hamnat i nån slags soppa för det är vad som händer dumma jävla brudjävlar som Lisa.

Citat:
Men jag måste fråga… Känner du många yrkeskriminella som dödar en person som knackar på ens dörr?

Du tror inte personen hade fått polisens ögon på sig då?
Yrkeskriminella i dagens samhälle skjuter automateld mot pizzerior med fullt av gäster. Yrkeskriminella i dagens samhälle avrättar pappor framför deras barn.
Senast redigerad av Fanten 2025-09-17 kl. 19:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in