Citat:
Ursprungligen postat av
Gulsmurf2
Herr Jan är ju i domstolen för vad andra skrivit på hans forum, och som han inte plockat bort. Därför blir det problem då ingen vill vara ansvarig för vad andra gör eller skriver här. För även om jag ser Flashback som ett av de bättre forumen vi har tillgång till kan vi ju enas om att det flodar en del lagligt tveksamma uttalanden här.
Det innebär att allt ska moderera i förväg, eller hårdmodereras via ai. Men risken för att bli dömd för andra personers idioti finns ju likväl.
Och Flashbacks styrka ligger ju i att alla får komma till tals osv. Samt anonyma konton.
Så en fällande dom som vinner laga kraft innebär ju att något måste ändras, varpå flashbacks kärnsyfte fallerar.
Ursäkta min något raka och direkta fråga, men hur många av dessa "
lagligt tveksamma uttalanden" har du själv hjälpt till att få granskade av moderatorer genom att rapportera menar du?
Vi har ett - enligt min egen mening - ganska bra sätt att hantera stora delar av problematiken, men det förutsätter att alla som utnyttjar forumet gör sitt för att bidra när något tveksamt dyker upp.
Om ingen rapportering sker kommer det alltid vara mängder med inlägg som 'går under radarn '.
Man kan självklart själv välja om man vill vara en del av problemen, lösningen på problemen eller åtminstone vill vara med och försöka bidra till att de som kan lösa problemen uppmärksammas på att problemen finns.
Att sitta och göra ingenting, men sedan efteråt när det är för sent påpeka att man sett problemen men inte gjort något hjälper knappast någon.