Citat:
Ursprungligen postat av
Kammadaj
Om ser bortom ordet neger som tydligen är alldeles för mycket för dagens Sverige 2024, så användes fb av politiker för att kolla av läget i landet och hur olika beslut landat, av journalister som en del av researchen vid olika ämnen och av polisen vid brottsutredning. Säkert finns de massa andra som använder fb som en faktiskt viktig källa utan att de någonsin skulle erkänt det.
Vill man ha bort fb, så lycka till!
Sverige står för ännu mer omfattande utmaningar i framtiden i massa olika områden och utan bl a fb, så lär det inte bli lättare.
Läggs fb ner, så går jag själv helt offline och börjar läsa massa böcker igen som tidsfördriv och skiter alls i att engagera mig mer i detta korkade land.
Så är det, FB är den ultimata källan för att veta hur tankarna går exakt just i dag bland de Svensson som finns på nätet och vågar skriva.
Egentligen borde expressen och (m) betala FB för all den fina input de får varje dag. Expressen har minst en rubrik per dag som 2-3 dagar innan låg högst på FB.
Jag räknar "populära ämnen" som den överlägset bästa sammanfattningen vad som pågår i världen just nu. Expressen är inte ens nära.
Åtminstone borde (s) och expressen ge FB credd någon gång ibland. Om fler normala som jag skrev skulle inte rasisterna synas särskilt mycket. De tillför inget särskilt på FB, men ska naturligtvis få komma till tals och en gång i tiden 2014-2018 var deras åsikter ännu mer förbjudna och det var utmärkt att FB fanns då.