2025-09-16, 17:01
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extra-Allt
Så var i lagtexten hittar du att det är förbjudet att enbart chatta med en person?

Jag har aldrig påstått att det är förbjudet att chatta.

Man kan dock fråga sig varför du använder dig av VPN, PayPal och olika plattformar om det inte är fråga om sexköp på distans?
Citera
2025-09-16, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Man kan dock fråga sig varför du använder dig av VPN, PayPal och olika plattformar om det inte är fråga om sexköp på distans?
VPN? Ungefär var 5 person i Sverige använder VPN, varför får du lista ut själv.
PayPal? Börsnoterad betallösning. Ägs av Ebay.
Olika plattformar? Jag antar att du använder dig av olika sociala plattformar? Så gör även jag.

Så varför fulklipper du kommentarer och försöker att få dessa att framstå som något som de inte är?
Diskussionen handlade om att chatta ...

Du har ju fortfarande inte svarat på frågan på vilket sätt du menar att man bryter mot lagen genom att köpa en camshow där man inte påverkar innehållet?
Citat:
Du har inte haft många rätt i dina diskussioner.
Du hämtar "Fakta" från organisationer som påstår att Novus har gjort undersökning,
men hos Novus så finns inte dessa undersökningar ...
Du påstår att många har blivit dömda för sexköp men du har ingen fakta att hänvisa till ...
Du påstår att det är olagligt att köpa en Camshow, trots att det inte är det ...
Du hänvisar till att det är många som har blivit hjälpta av kast, 0,38% är inte många ...
Du hänvisar till siffror som gällde den gamla sexköpslagen (som inte ens stämmer eftersom novus inte har gjort den undersökningen), och vill få dessa att framstå som att de gäller för den nya sexköpslagen ...
Du påstår att rollspel där man inte utför en sexuell tjänst är olagligt, vilket det inte är.
Senast redigerad av Extra-Allt 2025-09-16 kl. 17:20.
Citera
2025-09-16, 18:51
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
VPN? Ungefär var 5 person i Sverige använder VPN, varför får du lista ut själv.
PayPal? Börsnoterad betallösning. Ägs av Ebay.
Olika plattformar? Jag antar att du använder dig av olika sociala plattformar? Så gör även jag.

Nu gällde diskussionen inte sociala medier utan att sexköpare och prostituerade försöker kringgå sexköpslagen med VPN och andra plattformar.

Var femte person som använder VPN i Sverige köper dessutom inte sex.

Du känner kanske till att Novus har genomfört en undersökning och där framkom det att en majoritet av Sveriges befolkning är för sexköpslagen, hela 91 procent av Sveriges kvinnor och 63 procent av männen ger sitt stöd till lagen.

Du kommer inte att hitta någon undersökning där en majoritet vill avskaffa sexköpslagen 😁
Citera
2025-09-16, 18:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
ok hon tog betalt utav sexköpande män men samtidigt hatar hon dom?. Med de intelligensen måste hon ju bara vara feminist

Det är känt sen lång tid tillbaka att många sexsäljare föraktar och tycker illa om sina kunder.

Det är bara en myt att de är "bästa kompisar" och respekterar varandras val här i livet.

Allt detta hat hänger ihop med att många kvinnor hamnar i prostitutionen på grund av psykisk ohälsa, missbruk eller trauma. Det är alltså inte frågan om några "frivilliga" sexarbetare.
Citera
2025-09-16, 19:24
Medlem
Citat:
Det är känt sen lång tid tillbaka att många sexsäljare föraktar och tycker illa om sina kunder.

Det är bara en myt att de är "bästa kompisar" och respekterar varandras val här i livet.

Allt detta hat hänger ihop med att många kvinnor hamnar i prostitutionen på grund av psykisk ohälsa, missbruk eller trauma. Det är alltså inte frågan om några "frivilliga" sexarbetare.

Lögner rakt igenom!

Du kan inte må bra? Som sitter här hela dagarna och bara hitta på, manipulerar
och ljuger!

Du är ett jätte troll, det vet du va?

Oavsett ditt tugg och dina återkommande lögner så går det just nu skitbra för oss i branschen!

Cam-showerna generera pengar som aldrig förr!
Porrfilmerna säljer som aldrig förr!
Följarna ökar i en härlig takt!

Livet leker och vi har fruktansvärt kul!

Så era försök att sabba för svenska medborgares rättigheter har total misslyckats!

Länge leve svenska porren!
Citera
2025-09-16, 19:35
Medlem
Citat:
Nu gällde diskussionen inte sociala medier utan att sexköpare och prostituerade försöker kringgå sexköpslagen med VPN och andra plattformar.
Återigen så väljer du att "ta saken ur sin kontext".
Vi diskuterade att man inte kan chatta på OF.
Och då påpekade jag att jag gör det på plattformar som jag redan har istället.
Vilka tror du att dessa är? Kan det vara sociala plattformar?
Citat:
Var femte person som använder VPN i Sverige köper dessutom inte sex.
Nu ifrågasatt du ju varför jag använde VPN?
Och som jag redan har påpekat så använder var 5 person i Sverige VPN.
Om du inte förstår varför, så får du väl göra en undersökning.
Du har ju pippi på detta med undersökningar eftersom du själv inte har en susning om det som du försöker att diskutera,
Citat:
Du kommer inte att hitta någon undersökning där en majoritet vill avskaffa sexköpslagen 😁
Du har ju fortfarande inte lyckats hitta en enda seriös undersökning som visar att majoriteten vill ha den nya sexköpslagen trots att du tjatat om att det finns ...

Du har ju fortfarande inte svarat på frågan på vilket sätt du menar att man bryter mot lagen genom att köpa en camshow där man inte påverkar innehållet?
Citat:
Du hämtar "Fakta" från organisationer som påstår att Novus har gjort undersökning,
Du påstår att många har blivit dömda för sexköp men du har ingen fakta att hänvisa till ...
Du påstår att det är olagligt att köpa en Camshow, trots att det inte är det ...
Du hänvisar till att det är många som har blivit hjälpta av kast, 0,38% är inte många ...
Du hänvisar till siffror som gällde den gamla sexköpslagen (som inte ens stämmer eftersom novus inte har gjort den undersökningen), och vill få dessa att framstå som att de gäller för den nya sexköpslagen ...
Du påstår att rollspel där man inte utför en sexuell tjänst är olagligt, vilket det inte är.
Idag 17:01
Citera
2025-09-17, 02:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Vi diskuterade att man inte kan chatta på OF.

Nej man kan inte chatta där längre på grund av den nya sexköpslagen och det är bra.

Citat:
Och då påpekade jag att jag gör det på plattformar som jag redan har istället.
Vilka tror du att dessa är? Kan det vara sociala plattformar?

Du försöker kanske runda den nya sexköpslagen genom att använda andra plattformar och VPN?

Citat:
Nu ifrågasatt du ju varför jag använde VPN?
Och som jag redan har påpekat så använder var 5 person i Sverige VPN.

Var femte person i Sverige köper inte sex på distans.

Citat:
Om du inte förstår varför, så får du väl göra en undersökning.

Varför det?

Novus har redan gjort en undersökning som visar att en majoritet av Sveriges befolkning är för sexköpslagen.

Men om du betvivlar att 91 procent av Sveriges kvinnor och 63 procent av männen är för sexköpslagen så får väl du fixa till en egen undersökning som pekar på motsatsen 😁
Citera
2025-09-17, 07:04
Medlem
Citat:
Nej man kan inte chatta där längre på grund av den nya sexköpslagen och det är bra.
Exakt det var ju det som vi diskuterade innan du började att fluklippa och ändra till annat.
Bra att du erkänner att du hade fel.
Citat:
Du försöker kanske runda den nya sexköpslagen genom att använda andra plattformar och VPN?
Det var ju en fråga som jag ställde till dig.
Citat:
Var femte person i Sverige köper inte sex på distans.
Vem har ens påstått något sådant.
Klarar du inte av att förstå det som du läser?
Citat:
Varför det?
Eftersom du ifrågasatte så får du väl göra en undersökning om du nu vill ha svara.
Citat:
Novus har redan gjort en undersökning som visar att en majoritet av Sveriges befolkning är för sexköpslagen.
Ta fram den då hos Novus,, men det kan du inte eftersom Novus inte har gjort en undersökning på den nya sexköpslagen (du vet den som vi diskuterar i denna tråd).
Citat:
Citera
2025-09-17, 11:10
Medlem
Citat:
Du fortsätter alltså att köpa sexuella tjänster på distans trots att det är förbjudet sen 1 juli?

https://sverigeskvinnoorganisationer.se/

Maila eller ring dom, till mig lämnar dom inte ut undersökningen, de har valt att bara dela en liten del eftersom dom döljer väsentlig information.

Du ska också veta att denna undersökning inte ligger till grund för den nya sexköpslagen på distans.

Man får köpa sexuella tjänster online hur mycket man vill utan önskemål.
Citera
2025-09-17, 13:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KyleMilfHunter
Lögner rakt igenom!

Inte alls! Som jag påpekade tidigare så är det vanligt att människor aktiva inom "branschen" avskyr sina kunder, här har du ett färskt exempel på detta.

"L*nda Sk*gge lämnar Onlyfans.

Hon ska i stället satsa på ett yrke som pilatestränare.

– Jag hatar sexköpande män, säger hon till tidningen Flamman*

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...atesinstruktor

Citat:
Du kan inte må bra? Som sitter här hela dagarna och bara hitta på, manipulerar
och ljuger!

Tack jag mår utmärkt ☺️

Däremot kan man undra hur du mår som är så oerhört aggressiv.

Citat:
Oavsett ditt tugg och dina återkommande lögner så går det just nu skitbra för oss i branschen!

Cam-showerna generera pengar som aldrig förr!
Porrfilmerna säljer som aldrig förr!
Följarna ökar i en härlig takt!

Livet leker och vi har fruktansvärt kul!

Andra inom branschen är inte lika positiva om utvecklingen på OF.

"Paret som bland annat jobbar med att sälja porr på Onlyfans har påverkats negativt ekonomiskt av den nya sexköpslagen för digitala tjänster. Nu är det olagligt att beställa videos från en OnlyFans-kreatör.

– Man kan inte heller chatta med sina följare. Bara där förlorar man en väldigt stor del av alla intäkter"

https://www.expressen.se/noje/onlyfa...gen-for-sjukt/

Citat:
Så era försök att sabba för svenska medborgares rättigheter har total misslyckats

Vad är det för rättigheter du yrar om?

Majoriteten av Sveriges befolkning varken köper eller säljer sexuella tjänster.
Citera
2025-09-17, 13:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Man får köpa sexuella tjänster online hur mycket man vill utan önskemål.

Källa tack.
Citera
2025-09-17, 13:42
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Novus inte har gjort en undersökning på den nya sexköpslagen

Har dom inte?

Kan inte det bero på att den nya sexköpslagen började gälla först den 1 juli nu i år?

Du kan väl maila Novus och fråga när dom ska göra en ny undersökning?

Tills vidare kan vi andra begrunda att i en tidigare undersökning från 2023 så var en majoritet av Sveriges befolkning för sexköpslagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in