2025-10-09, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
Och det handlar väl om vanlig prostitution när de gjorde undersökningen?
Nu handlar det om bilder, livefilmer eller inspelade filmer som spelas in efter olika kunders önskemål

Ja men denna person ältar samma ska genom hela tråden. Den nya sexköpslagen sitter ju ihop med den gamla, så grunden är ju på ett sätt aktuell. Men samtidigt är irl och nätet helt olika saker, går inte ens att jämföra.
Citera
2025-10-10, 02:17
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Hahaha torskar på distans lägg av, det är bara trams.

Det som du kallar trams är i själva verket glädjande nyheter för oss andra.

"Onlyfans viktigaste funktion slogs ut över en natt och marknaden stendog.

Nu flyr svenska ”modeller” utomlands – och mängder av konton har försvunnit.

– Lagen hjälpte mig komma till sans, säger boråsaren Johan som närmast blev beroende av sajten.

Samtidigt hittas nya vägar för att jobba runt lagen"

https://www.bt.se/boras/lagen-slog-u...t-pa-onlyfans/

Citat:
Du vet inget om verkligheten.

Tack men nu vet jag betydligt mer än dig och det vet du om.

Citat:
Varför tror att våra kunder är så inkompetenta? Dom sköter trots allt samhällsviktiga jobb.

Den enda anledningen till att du försvarar sexköparna är för att du är beroende av deras pengar.

Citat:
Det finns missbrukare överallt, deras huvudsakliga problem är inte försäljning online, dessa blir inte attraktiva att köpa av eller kortvariga säljare.

Det där vet du ingenting om, du utgår bara ifrån ditt eget snäva perspektiv.

Citat:
Det spelar självfallet roll om det sker irl eller på distans

Inte enligt lagstiftningen, vi har fått en ny fin sexköpslag som förbjuder köp av sexuella handlingar på distans, den nya lagen är en förlängning av den gamla sexköpslagen.

Citat:
vadå så du menar att folk inte kan ha se vem dom attraheras av ?

Du verkar ha grava problem med läsförståelse. Det folk ser på nätet är ofta bara en fasad.

Citat:
Du kan inte bara hitta på att vi är missbrukare.

Alla som säljer sexuella tjänster online eller IRL är självklart inte missbrukare men många säljare som har missbruksproblem eller så orsakar själva prostitutionen att de börjar missbruka.

Du är en väldigt okunnig person.

Citat:
Gå in på valfri sida och du ser välvårdade tjejer, missbrukare är inte välvårdade. Om du vill hitta missbrukare är det andra ställen i samhället du får leta.

Att det finns ett samband mellan prostitution och missbruk är känt sedan länge, många som missbrukar droger behöver pengar för att finansiera missbruket och prostitutionen blir då en inkomstkälla.

Det är dessutom bara en fin fasad man möter på valfri sida, vad kvinnorna har i sitt bagage är inte du intresserad av att veta eftersom du tar för givet att alla mår utmärkt och petar inte ens på droger.

En annan aspekt på det hela är att många kvinnor verkar ha pojkvänner och män bakom sig som tar del av intäkterna, man undrar lite varför detta inte förs upp till debatt mer. Man kommer direkt att tänka på halllickar och kopplare här som drar fördel av kvinnornas sexförsäljning.

Citat:
Du kan inte bara hitta på sådant, att använda droger är dessutom olagligt och sådant material tas bort.

Att köpa sex är också olagligt och du är definitivt den siste som ska börja predika för andra människor, du är ju beroende av att dina kunder bryter mot lagen.

Citat:
Du fattar 0 om hur man källhänvisar och vad som är relevant att använda för att styrka sina källor.

Du borde rikta din kritik mot denna skribent som kommer med helt obevisade påståenden.

Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Jo 90% som säljer digitalt gför det frivilligt så är det och jag skiter i vad du säger fär det är på det viset.

Citat:
Nej det gör vi inte, det finns dom som ses irl, men dom flesta som säljer på distans gör det bara på distans.

Utgå inte från dig själv nu, många andra som säljer digitalt träffar även kunder IRL.

Här har du en intressant artikel att plöja igenom.

"BT:s kartläggning visar att det finns hundratals svenska tjejer som säljer nakenbilder och sexfilmer på Onlyfans.

Ett antal av dem är beredda att gå ännu längre. De säljer sex på riktigt.

Sajten står för betallösningen – vilket försvårar för polisen att komma åt prostitutionen"

https://www.bt.se/boras/sa-anvands-o...arit-olagligt/

Citat:
Du hittar på massor med bara tidningsartiklar, eller helt andra källor gällande andra ämnen. Only fans är inte en inkörsport till fysisk kontakt.

Onlyfans ÄR EN INKÖRSPORT till fysisk sexförsäljning enligt kunniga bedömare, du måste vara knäpp på riktigt som inte kan lyssna på oss som vet bättre och är mer insatta.

Citat:
Du borde uppenbarligen söka hjälp för din besatthet att svartmåla oss kvinnor som säljer och våra kunder som köper, vi är inte onormala

Du borde söka hjälp för din besatthet att svartmåla oss som är motståndare till sexköp och prostitution.

Glöm inte att en majoritet av Sveriges kvinnor och män anser att det ska vara olagligt att köpa sex.

Du däremot tillhör bara en liten marginaliserad minoritet som anser att det är sexköpslagen det är fel på när det istället är fel på er som köper och säljer sex.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2025-10-10 kl. 02:21.
Citera
2025-10-10, 02:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
jag kommer fullkomligen slita i vad terapeuten säger jag ska bara gå dit och sitta av tiden lura henne.

Samtidigt blir andra män hjälpta av terapi men du vill inte ta emot den hjälp som ges? Varför?

"Männen i studien uppger också att de komma tillrätta med andra problematiska sexuella beteenden som exempelvis tvångsmässigt porrsurfande.

– Det har ju gett mig väldigt mycket, de här samtalen. Jag känner ändå att jag lyckats rycka upp mig och ta mig ur de värsta delarna av träsket, säger en man i rapporten.

Av studien framgår att de män som medverkat varit med om trauman tidigt i livet och använt sex och sexköp för att dämpa ångest"

https://www.sverigesradio.se/artikel...exkopare-sluta

Citat:
Mina anhöriga har jag brutit med också kan dom inte acceptera att jag gillar porr och att köpa sex och sugardating kan dom dra.

Sugardejting? Håller du på med sånt också?

Nu har du avslöjat dig själv med byxorna nere vid fotknölarna.

Du känner kanske till att 8 av 10 svenskar vill stänga ner sexköpssidor och sugardejtingsidor?

"En ny undersökning från Novus, utförd på uppdrag av ChildX och Realstars, visar att 8 av 10 svenskar vill blockera tillgången till sexköps- och sugardejtingsidor som riktar sig mot svenska användare"

https://www.mynewsdesk.com/se/childx...verige-3354095

Citat:
Det är förövrigt sånna som du som sätter griller i huvudet på många med rest skitprat och förbudsvurmande. Shit asså lämna oss ifred.

Du behöver helt uppenbart vägledning och hjälp, var lite tacksam för att andra människor bryr sig.

Förbud mot att köpa sex kan dessutom vara väldigt effektivt, antalet svenska män som någon gång köpt sex uppgår till 7% men om vi istället tittar på Tyskland där sexköp är tillåtet så landar siffran istället på 26 %.

Detta kan vi tacka sexköpslagen för 😁👍
Citera
2025-10-10, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Tack men nu vet jag betydligt mer än dig och det vet du om.

Den enda anledningen till att du försvarar sexköparna är för att du är beroende av deras pengar.

Det där vet du ingenting om, du utgår bara ifrån ditt eget snäva perspektiv.

Du verkar ha grava problem med läsförståelse. Det folk ser på nätet är ofta bara en fasad.

Alla som säljer sexuella tjänster online eller IRL är självklart inte missbrukare men många säljare som har missbruksproblem eller så orsakar själva prostitutionen att de börjar missbruka.

Du är en väldigt okunnig person.

Att det finns ett samband mellan prostitution och missbruk är känt sedan länge, många som missbrukar droger behöver pengar för att finansiera missbruket och prostitutionen blir då en inkomstkälla.

En annan aspekt på det hela är att många kvinnor verkar ha pojkvänner och män bakom sig som tar del av intäkterna, man undrar lite varför detta inte förs upp till debatt mer. Man kommer direkt att tänka på halllickar och kopplare här som drar fördel av kvinnornas sexförsäljning.

Du borde rikta din kritik mot denna skribent som kommer med helt obevisade påståenden.

Utgå inte från dig själv nu, många andra som säljer digitalt träffar även kunder IRL.

Här har du en intressant artikel att plöja igenom.

[i]"BT:s kartläggning visar att det finns hundratals svenska tjejer som säljer nakenbilder och sexfilmer på Onlyfans.

Ett antal av dem är beredda att gå ännu längre. De säljer sex på riktigt.

Onlyfans ÄR EN INKÖRSPORT till fysisk sexförsäljning enligt kunniga bedömare, du måste vara knäpp på riktigt som inte kan lyssna på oss som vet bättre och är mer insatta.

Du baserar hela tiden dina argument på en massa troende och tyckande. "Många" säger du hela tiden, hur många då?? Sedan försöker du köra din extremt osympatiska översittarteknik och hävdar på olika sätt att du vet mycket bättre, så dem som inte håller med dig ska bara hålla käften, typ. Du har dock inte på något sätt visat att du faktiskt vet bättre, utan baserar allt på det du lyckats googla fram på nätet. Om du kan berätta för oss som läser detta varför du kan påstå att du vet så mycket bättre så kanske vi tar det du skriver litet mer på allvar. Det ändrar inte det faktumet att du verkar vara en rätt hopplös människa, därför du sitter här dag och natt och postar i stället för att leva antar jag, men om du kunfe komma med mer än bara en massa "ett antal", "många", "nog" "ofta" osv för att underbygga dina påståenden så kanske du rent av kunde påverka vad vi tycker i frågan vi diskuterar. Som det är nu fungerar du bara som ett varnande exempel varför lagstiftning baserat på moralpanik behöver motarbetas.
Citera
2025-10-10, 10:38
Medlem
Vi som jobbar med detta fortsätter som vanligt. I en demokrati ska ingen grupp förtyckas pågrund av kön eller sexualitet där samtycke finns!
Citera
2025-10-10, 12:40
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanfear
Du baserar hela tiden dina argument på en massa troende och tyckande. "Många" säger du hela tiden, hur många då?? Sedan försöker du köra din extremt osympatiska översittarteknik och hävdar på olika sätt att du vet mycket bättre, så dem som inte håller med dig ska bara hålla käften, typ. Du har dock inte på något sätt visat att du faktiskt vet bättre, utan baserar allt på det du lyckats googla fram på nätet. Om du kan berätta för oss som läser detta varför du kan påstå att du vet så mycket bättre så kanske vi tar det du skriver litet mer på allvar. Det ändrar inte det faktumet att du verkar vara en rätt hopplös människa, därför du sitter här dag och natt och postar i stället för att leva antar jag, men om du kunfe komma med mer än bara en massa "ett antal", "många", "nog" "ofta" osv för att underbygga dina påståenden så kanske du rent av kunde påverka vad vi tycker i frågan vi diskuterar. Som det är nu fungerar du bara som ett varnande exempel varför lagstiftning baserat på moralpanik behöver motarbetas.

Är inte det rätt märkligt, många av dina inlägg handlar nästan bara om påhopp på andra skribenter.

Jag postar dessutom inlägg när jag vill oavsett vad du än tycker! Har du problem med yttrandefrihet så är fb fel forum för dig.

Kom med lite saklig kritik mot den nya sexköpslagen istället för att gnälla och påstå att det handlar om moralpanik.

Du måste dock hålla med om att den nya lagen fick oväntat snabb effekt på sexhandeln på Onlyfans 😁

"Lagen slog ut marknaden – inget är sig likt på Onlyfans"

Citera
2025-10-10, 13:01
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Förstår att du blir trött. Komma här och ifrågasätta lagar... inte din stil precis! Fast nu är det ju det som den här diskussionen handlar om. Ärligt så är jag rätt nöjd med Sverige i många avseenden, men i bland annat denna fråga har Makten hamnat helt jävla snett.

Varför det? En majoritet av Sveriges befolkning vill att det ska vara olagligt att köpa sex och då borde det rimligtvis även gälla köp av av sexuella handlingar på distans.

Riksdagen ska dessutom spegla folkets vilja och åsikter och det har man gjort när man röstade igenom den nya sexköpslagen med bred majoritet men du anser i motsats till alla oss som vill förbjuda sexköp att den nya lagen är en taliban-lag, man kan fråga sig vem som är talibanen här? Du själv kanske? ☺️

Citat:
Även solen har fläckar, men just denna fläck tror och hoppas jag kommer att korrigeras när prestigen tillåter det.

Men varför hoppas du det?

Fläckarna på solen är väl dessutom alla sexköpare och sexsäljare? 😁

Citat:
Tills dess kommer jag att fortsätta kalla det för taliban-moral, du får försöka stå ut.

Nej det handlar om inte om någon påstådd taliban-moral utan sunt förnuft.

Man kan dock fråga sig varför du anser att det är så viktigt att kroppar ska kunna köpas och säljas som vilken handelsvara som helst? Får du inget annars?
Citera
2025-10-10, 14:51
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Vi som jobbar med detta fortsätter som vanligt.

Vilka är vi?

Du glömmer medvetet bort att flera sexsäljare har i media berättat att de slutat med Onlyfans på grund av den nya sexköpslagen. Även kunder har uttalat att de ser den nya sexköpslagen som sin chans att sluta med det dom kallar missbruk.

Du verkar dock önska att kunderna fortsätter att bryta mot lagen och fylla sexsäljarnas fickor?

Citat:
I en demokrati ska ingen grupp förtyckas pågrund av kön eller sexualitet där samtycke finns

Samtidigt ska samhället motverka sexuell exploatering och förhindra att människor blir utnyttjade i ekonomiskt syfte.
Du ignorerar helt alla negativa aspekter kring sexhandeln online, flera kreatörer har också välkomnat den nya lagen men inte du av någon anledning, man kan ifrågasätta ditt omdöme här.

Ditt tjat om samtycke har vi dessutom hört till leda nu. Byt grammofonskiva någon gång ☺️
Citera
2025-10-10, 15:05
Medlem
Citat:
Är inte det rätt märkligt, många av dina inlägg handlar nästan bara om påhopp på andra skribenter.

Jag postar dessutom inlägg när jag vill oavsett vad du än tycker! Har du problem med yttrandefrihet så är fb fel forum för dig.

Kom med lite saklig kritik mot den nya sexköpslagen istället för att gnälla och påstå att det handlar om moralpanik.

Du måste dock hålla med om att den nya lagen fick oväntat snabb effekt på sexhandeln på Onlyfans 😁

"Lagen slog ut marknaden – inget är sig likt på Onlyfans"

Vänta är det en mätning eller något som bara sägs ? Finns det siffror som visar att vi inte tjänar lika mycket ? Vi byter bara ställe, sen kan vi fortfarande sälja på of, dessutom bara länka våra andra chatt appar för snacka.
Citera
2025-10-10, 15:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Snarare att Svenska lagstiftare vägrar anpassa sina lagar till den digitala värld vi lever i.

Men det är ju precis vad lagstiftarna gör, de anpassar lagen efter vad som är olagligt i verkliga livet blir också olagligt online.

Personer som du som propagerar för att sexförsäljning och
prostitution är någonting positivt för alla inblandade parter verkar dessutom bara bry er om ert eget välbefinnande, dvs ni bryr er inte om de andra som far illa i porr och prostitutionsvärlden. Snacka om egotrippade människor som inte förmår att se alla problem som faktiskt finns kring sexköp och prostitution.
Citera
2025-10-10, 15:15
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Vänta är det en mätning eller något som bara sägs ? Finns det siffror som visar att vi inte tjänar lika mycket ? Vi byter bara ställe, sen kan vi fortfarande sälja på of, dessutom bara länka våra andra chatt appar för snacka.

Vissa av er sexsäljare verkar verkligen anstränga er för att runda den nya sexköpslagen samtidigt som ni vill att era kunder ska fortsätta att bryta mot lagen. Rätt uppfattat?

Har du aldrig funderat över vilka signaler du skickar ut genom dina åsikter och handlingar? Du anser alltså att det är rätt att försöka kringgå den nya sexköpslagen? Du känns mer och mer som omoralens väktare ☺️
Citera
2025-10-10, 15:38
Medlem
Citat:
Vissa av er sexsäljare verkar verkligen anstränga er för att runda den nya sexköpslagen samtidigt som ni vill att era kunder ska fortsätta att bryta mot lagen. Rätt uppfattat?

Har du aldrig funderat över vilka signaler du skickar ut genom dina åsikter och handlingar? Du anser alltså att det är rätt att försöka kringgå den nya sexköpslagen? Du känns mer och mer som omoralens väktare ☺️

Jag berättar bara för dig att vårat jobb rullar på precis som vanligt.

Hur vidare du gillar vårat lagliga jobb struntar jag i. Jag sprider inga singnaler, bara på mitt jobb och i och med den nya lagen.

Vi behöver inte anstränga oss? Vet inte hur du kan vara så blåst? Visa siffror på att våran inkomst försvunnit ? Hahahahahhahshsha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in