2025-09-16, 13:51
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Ja men lagen skall vara rättssäker, om en kund inte påverkar innehållet får han köpa hur mycket han vill!

Du pratar ofta om att lagen ska vara rättssäker men du har fan i mig inga problem med att sexköparna bryter mot lagen.

Förklara nu varför dina kunder har flyttat till andra sidor från Onlyfans om de nu följer den nya sexköpslagen 😁

Är det inte så att du och andra nakenkreatörer fortsätter att sälja sexuella tjänster och handlingar på distans till era "kunder" samtidigt som både ni och era köpare gör allt för att kringgå den nya sexköpslagen?

Låt oss titta lite närmare på vad du skrev igår kväll.

Citat:
Jag har fått alla mina kunder flyttade till andra sidor.

Om någon vill sluta så gör ju dom det, det är ju deras val, vad man vill göra. Jag pratar med flera 100 och dom älskar det jag gör. Jag fortsätter och tjäna lika mycket och det gör alla jag pratat med också. Alla flyttade från only fans till fansly, sen säljer man fortfarande material på only fans alltså färdiga filmer.

Om du tror att lagen fått effekt så kan jag säga att folk gör precis som vanligt.
Citera
2025-09-16, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Förklara nu varför dina kunder har flyttat till andra sidor från Onlyfans om de nu följer den nya sexköpslagen 😁
För att på OF så kan man inte chatta.
Och mig veterligen så är det inte förbjudet att chatta?

Du har ju fortfarande inte svarat på frågan på vilket sätt du menar att man bryter mot lagen genom att köpa en camshow där man inte påverkar innehållet?
Citat:
Du har inte haft många rätt i dina diskussioner.
Du hämtar "Fakta" från organisationer som påstår att Novus har gjort undersökning,
men hos Novus så finns inte dessa undersökningar ...
Du påstår att många har blivit dömda för sexköp men du har ingen fakta att hänvisa till ...
Du påstår att det är olagligt att köpa en Camshow, trots att det inte är det ...
Du hänvisar till att det är många som har blivit hjälpta av kast, 0,38% är inte många ...
Du hänvisar till siffror som gällde den gamla sexköpslagen (som inte ens stämmer eftersom novus inte har gjort den undersökningen), och vill få dessa att framstå som att de gäller för den nya sexköpslagen ...
Du påstår att rollspel där man inte utför en sexuell tjänst är olagligt, vilket det inte är.
Citera
2025-09-16, 14:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extra-Allt
Så vad exakt är det som du räknar som en massa merarbete?

Det måste vara oerhört jobbigt för er sexköpare på distans idag med tanke på allt tjat om PayPal, VPN, alternativa betalningsmetoder, alternativ till Onlyfans som Stripchat och Fansly osv och inte minst andra sätt att chatta och kommunicera med sexsäljarna.
Citera
2025-09-16, 14:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
För att på OF så kan man inte chatta.
Och mig veterligen så är det inte förbjudet att chatta?

Du ska vara medveten om att du chattar med stor sannolikhet inte med kvinnliga nakenkreatörer utan du pratar istället med fattiga killar i Filippinerna 😁

"Eftersom många av männen som prenumerarar på de olika nakenkontona vill chatta och prata om hur dagen har varit, så behöver kvinnan bakom kontot lägga mycket tid på den typen av underhållning. Det är tidskrävande och därför blir det svårt att skala upp kontot och tjäna mer pengar. Det är där e-hallickarna kommer in. Byråerna har anställda ”chattare” som får tillgång till kvinnornas Onlyfans-konton och det är dessa chattare, killar som bor i Filippinerna eller i andra länder där lönerna är låga, som i själva verket pratar med de manliga prenumeranterna. De kåta killarna står med byxorna nere och chattar med fattiga killar"

https://www.expressen.se/kronikorer/...n-pa-onlyfans/
Citera
2025-09-16, 14:09
Medlem
Citat:
Det måste vara oerhört jobbigt för er sexköpare på distans idag med tanke på allt tjat om PayPal, VPN, alternativa betalningsmetoder, alternativ till Onlyfans som Stripchat och Fansly osv och inte minst andra sätt att chatta och kommunicera med sexsäljarna.
Paypal har jag haft i många år.
Likaså med VPN.
Alternativa betalmetoder?
Alternativ till OF? Som jag skrev tidigare, plattformar som jag redan har.

Så vad exakt är det som du räknar som en massa merarbete?

Du har ju fortfarande inte svarat på frågan på vilket sätt du menar att man bryter mot lagen genom att köpa en camshow där man inte påverkar innehållet?
Citat:
Du hämtar "Fakta" från organisationer som påstår att Novus har gjort undersökning,
Du påstår att många har blivit dömda för sexköp men du har ingen fakta att hänvisa till ...
Du påstår att det är olagligt att köpa en Camshow, trots att det inte är det ...
Du hänvisar till att det är många som har blivit hjälpta av kast, 0,38% är inte många ...
Du hänvisar till siffror som gällde den gamla sexköpslagen (som inte ens stämmer eftersom novus inte har gjort den undersökningen), och vill få dessa att framstå som att de gäller för den nya sexköpslagen ...
Du påstår att rollspel där man inte utför en sexuell tjänst är olagligt, vilket det inte är.
Citera
2025-09-16, 14:12
Medlem
Citat:
Du ska vara medveten om att du chattar med stor sannolikhet inte med kvinnliga nakenkreatörer utan du pratar istället med fattiga killar i Filippinerna 😁
Jag har full koll på vilka jag chattar med ...
Var du tvungen att flytta fokus från det som orginalfrågan gällde eftersom du inte kom någonstans?

Citat:
Citera
2025-09-16, 14:55
Medlem
Citat:
På dom sidor som begränsat är det antingen att välja vpn eller att byta sidor. Alla jag pratat med säger att fansly funkar fint, att streama funkar också fint. Hur vidare andra väljer att göra något annat tycker jag är helt upp till denna själv. Dom flesta fortsätter precis som vanligt.

Tack för tipset om Fansly förresten, hade ingen koll på den.

Man lär så länge man lever, och se där en effekt av lagändringen, learning all the time
Citera
2025-09-16, 15:19
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag har full koll på vilka jag chattar med

Knappast. Det finns inte en chans att du har koll på vem du sexchattar med 😂

(FB) Sexköp på distans (ex. OnlyFans) förbjuds 1 juli 2025
Citera
2025-09-16, 16:05
Medlem
Citat:
Knappast. Det finns inte en chans att du har koll på vem du sexchattar med 😂
Tro mig, det har jag.
Hur jag vet, det får du lista ut själv.

Citat:
Citera
2025-09-16, 16:40
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Tro mig, det har jag

Du fortsätter alltså att köpa sexuella tjänster på distans trots att det är förbjudet sen 1 juli?

Citat:
Paypal har jag haft i många år.
Likaså med VPN.
Alternativa betalmetoder?
Alternativ till OF? Som jag skrev tidigare, plattformar som jag redan har.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2025-09-16 kl. 16:42. Anledning: Tillägg
Citera
2025-09-16, 16:52
Medlem
Citat:
Du fortsätter alltså att köpa sexuella tjänster på distans trots att det är förbjudet sen 1 juli?
Snyggt försök till fulklippning igen ...
Så var i lagtexten hittar du att det är förbjudet att enbart chatta med en person?
För det var ju det som kommentarerna handlade om i fall du har glömt det.

Citat:
Citera
2025-09-16, 16:57
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag jobbar med sociala medier,

Men nu är väl Onlyfans, Stripchat och Fansly inte några sociala medier utan de är istället porr och sexköpssajter.

Du verkar ha fått en hel del om bakfoten i vanlig ordning.

Citat:
jag bryter inte mot lagen.

Nej men dina kunder bryter mot lagen, du och dina kunder försöker samtidigt runda den nya lagen genom att använda andra plattformar. Du har tom uppmanat andra kvinnor att sälja sig.

Citat:
Finns ingen anledning att rikta kritik till mina kunder

Du hänvisar gång på gång till att du inte bryter mot lagen men samtidigt har du ingenting emot att dina kunder bryter mot lagen. Kan det vara pengarna du tjänar som förblindar ditt omdöme här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in