2025-09-15, 22:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 12.Steg
Varför hoppas du att det inte är någon överenskommelse på G (om det nu är det)?

Vad är det du tror eller tycker kan bli bättre om tvisten/tvisterna fortsätter?
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Av det jag förstått av Ciara hitintills är att hon inte är nöjd förrän hon har fått ut allt som går av detta äktenskap - barn, bostad, underhåll samt hans jobb, namn och ära. Därför tänker jag att OM de verkligen har en överenskommelse så är det för att hon är nöjd med den. Annars skulle det helt enkelt inte blivit en överenskommelse.

Mao tror jag han skulle förlora på en sådan. Jag hoppas han är stark och håller på sin rätt hela vägen. Det som skulle kunna bli bättre om tvisterna fortsätter är helt enkelt rättvisa.

Ja, rättvisa är väl bra.

När det gäller tvister om framförallt vårdnad och umgänge (hus och underhåll) vet jag inte hur tungt just 'rättvisa' väger. Det kan handla om att man kompromissar och på vägen får svälja ganska mycket. Men för barnens skull kan det vara klokt att försöka förkorta en påfrestande tviste-period.

Vid en förlängd tvist i svensk domstol riskeras att kunderna, samarbetspartners, kollegorna, arrangörerna fortsätter att ha massa åsikter - det måste ta energi. Medierna lär inte sluta skriva om tviste-kaoset - så många klick.

Förutsatt att det är en överenskommelse som parterna kan "leva med", så kanske det är klokt att försöka lägga det här bakom sig. Det kan vara värt något det också.

Jag har ingen aning om hur bra eller dålig en eventuell överenskommelse är. Men om överenskommelsen resulterar i att skilsmässan faktiskt konfirmeras av engelsk domstol (trots vad lagvalsavtalet säger om svensk domstol), så kanske det är något som även MZ har valt.
Uppgörelsen borde kunna bli mycket mer privat om den sker i England. Det som var väldigt upprört i våras kanske har delvis dämpats. Då var det ju väldigt viktigt med en svensk rättsprocess. Men det skulle kunna finnas fördelar för dom bägge med en engelsk.

Vi får väl se om det stämmer - att det är någon slags överenskommelse på G.
Citera
2025-09-15, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloroformtrasan
Vill oxå i inflika att det inte finns nåt så pundigt som att plötsligt börja måla (och bli påkommen med att kopiera andras alster osv).
Dom var två i detta och på den vägen fann dom varandra

Hittade nu detta intressanta inlägg av DIG, va intressant! Det fanns uppenbarligen en tid då du tänkte egna tankar utan att bli hjärntvättad.

Du menar att det är Ciara, MZ exfru som har ett pundigt tillvägagångssätt angående de plagierade tavlorna.

Tror du var mer oförstörd vid den här tiden!

Här finns de plagierade tavlorna att titta på även för nytillkomna i tråden.

https://www.instagram.com/wellidontknowordoi/
Citera
2025-09-15, 22:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Garanterat olyckliga, garanterat treårstrots och helt klart extra jobbigt pga saknaden efter Måns, garanterat ännu värre problem pga oro i familjen. Garanterat oroligt för barnen när de inte är med pappa Måns. Hemma fria och glada, inte alls, det är påhitt av er. Ciara har det jobbigt med dem för de saknar sin pappa. Hon kan inte känna något lugn för barnen saknar M å n s/ pappa och kan bli ett trauma för livet om de skiljs från honom. Det kan utvecklas till ett hat mot Ciara. Så är det.
Tror du att barnen saknar sin kidnappare? Skulle knappast tro det, en oberäknelig missbrukare är nog inte så kul att leva med.
Citera
2025-09-15, 22:32
Avstängd
Citat:
Av det jag förstått av Ciara hitintills är att hon inte är nöjd förrän hon har fått ut allt som går av detta äktenskap - barn, bostad, underhåll samt hans jobb, namn och ära. Därför tänker jag att OM de verkligen har en överenskommelse så är det för att hon är nöjd med den. Annars skulle det helt enkelt inte blivit en överenskommelse.

Mao tror jag han skulle förlora på en sådan. Jag hoppas han är stark och håller på sin rätt hela vägen. Det som skulle kunna bli bättre om tvisterna fortsätter är helt enkelt rättvisa.
Hon heter Ciara Janson, barnen är hennes, underhållet brukar ses som en del av barnens utgifter för mat, kläder osv. tror du att MånsPetter vill att barnen ska gå nakna till skolan? Hans ära räcker inte till för att dela med andra, han har väldigt lite själv.
Citera
2025-09-15, 22:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Tror du att barnen saknar sin kidnappare? Skulle knappast tro det, en oberäknelig missbrukare är nog inte så kul att leva med.
Äldste sonen saknar självklart sin egen pappa!
Att han var/är oberäknelig hittar du bara på -
liksom att han är missbrukare.
De hade ett dokumenterat fint förhållande.

Den yngre kanske inte saknar honom lika mycket, då de inte fick lära känna varann på ett medvetet plan - vilket är ännu sorgligare.
Citera
2025-09-15, 22:59
Avstängd
Citat:
Hon heter Ciara Janson, barnen är hennes, underhållet brukar ses som en del av barnens utgifter för mat, kläder osv. tror du att MånsPetter vill att barnen ska gå nakna till skolan? Hans ära räcker inte till för att dela med andra, han har väldigt lite själv.
Alla vet vad hon heter. Barnen är DERAS. Underhåll behöver inte utgå då den ena makan undanhållit hur mycket hen faktiskt tjänat.

Av vad jag förstått om MZ skulle det inte spela någon som helst roll om de gick nakna till skolan, nej. Så länge de inte fryser.
Citera
2025-09-16, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madaj
De nämnda testerna kan också begäras från motparten, för att visa dem varje gång barnen överlämnas. Och hur strikta är nu villkoren kring droger och vårdnad i England... jag har ingen aning...

Det är väldigt tveksamt i Sverige med dessa tester.

Men självklart ska ju båda lämna ett test om nu den ENA kräver det borde väl det också vara obligatoriskt att den andra också ska bidra!

Går att läsa här bl.a.

I flera domar har man kommit fram till att umgänge inte kan vara villkorat av drogtester.

Går att läsa här också
https://www.familjensjurist.se/fraga-juristen/familj--barn/kan-man-krava-drogtest-for-att-umgangesforaldern-ska-ha-ratt-till-umgange/
Citera
2025-09-16, 04:44
Medlem
Citat:

Jag tänker tvärtom. Måns har försökt överklaga in i kaklet ( bristande självinsikt) , vingården köptes via pappan, deras gemensamma hus, barnets hem, skulle säljas och familjen beskrevs av Måns utifrån parametern att den ”har kostat en hel del att dra runt”= Om han går med på en överenskommelse är den förmånlig för honom, då pengar är viktigt för honom och han visat att han velat dominera situationen genom ekonomisk press på Ciara, utan hänsyn till barnen.

Citera
2025-09-16, 05:02
Medlem
Citat:

Så du menar att Ciara är så snål att hon inte köper kläder till d e r a s barn? Bara att ringa socialtjänsten. Hon skall inte ha barnen alls.
Citera
2025-09-16, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Säg det till Måns, allt kommer tillbaka rakt på honon själv. Maken till självdestruktivitet har jag aldrig sett. För varje månad som går fjärmas Måns alltmer från allt, jobb, familj, kollegor, förtroende hos arrangörer, förtroende från närmast stående. Måns kommer till slut att bli en främling för sina egna barn. Hur kommer Måns att hantera det och samtidigt försöka vara fri frpn kokainet, droger i övrigt och alkohol.

Främling för sina barn är omöjligt. Bara så du vet. Det är genetiskt sammankopplade i alla tider. I skolan pratas om familjen, om barnen f å r ha vänner och aktiviteter(?) pratas det om pappan i alla tider. Barnen kommer få höra - vad heter din pappa, vad gör din pappa? Varför har du ingen pappa? De blir påminda hela tiden. Oavsett var de bor kommer Måns vara deras pappa och nyfikenheten om honom enorm. De kommer själva vilja träffa honom. Detta kommer Ciara inte bli fri ifrån.
Citera
2025-09-16, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloroformtrasan
Vill oxå i inflika att det inte finns nåt så pundigt som att plötsligt börja måla (och bli påkommen med att kopiera andras alster osv).
Dom var två i detta och på den vägen fann dom varandra

Det är detta jag varit inne på. Det är något med Ciaras egen jakt på pengar, droger? Var de rädd att förlora barnen och hon skyller allt på honom för att rentvå sig själv. Hela hennes person skriker detta. Vad skall då Måns säga som vet om detta? Att hon missbrukar tabletter, alkohol, vart skulle då barnen ta vägen? Han kunde bara kritisera henne.
Citera
2025-09-16, 07:33
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Främling för sina barn är omöjligt. Bara så du vet. Det är genetiskt sammankopplade i alla tider. I skolan pratas om familjen, om barnen f å r ha vänner och aktiviteter(?) pratas det om pappan i alla tider. Barnen kommer få höra - vad heter din pappa, vad gör din pappa? Varför har du ingen pappa? De blir påminda hela tiden. Oavsett var de bor kommer Måns vara deras pappa och nyfikenheten om honom enorm. De kommer själva vilja träffa honom. Detta kommer Ciara inte bli fri ifrån.

Det kommer att försvinna successivt, speciellt den yngste pojken kommer uppleva Måns som en främling. Följ upp om 2 år så får vi se. Jösses vad mycket kokainet kostat MånsPetter om man räknar in alla mänskliga och ekonomiska förluster som följer med missbruket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in