2025-10-02, 13:39
Avstängd
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Hur skulle hon ha kunnat följa efter barnen? Ciara sa tydligt i rätten att hon inte skulle anställa Lauren igen. Så det var uteslutet.

Och stalkerstoryn är bara en av era nedsättande fantasier.

Och kanske Lauren trivdes bättre i Sverige? Så att hon ville stanna där med möjligheten till ett jobb hos en person som hon redan kände och som hon uppenbarligen hade samarbetat bra med hittills... Någon som uppenbarligen är mer pålitlig och inte så lömskt och fientlig som någon annan har visat sig vara?
Klokt beslut av Ciara i rätten. Knäppgökar kan ta tid att genomskåda men till slut rann polletten ned.
Citera
2025-10-02, 13:47
Avstängd
ziggarillens avatar
Citat:
Scenen är inte så stor, så stolen står bredvid och, som man kan se på bilden nedan, också lite bakom MZ. Det ligger också en iPad och ett par glasögon på den. Varför skulle han behöva en iPad (med noter etc.) för sina egna låtar? Man har aldrig sett det på hans konserter, men däremot hos hans musiker. Dessutom skulle det vara nytt för mig att MZ faktiskt har vanliga glasögon. Och det är nog inte solglasögon, för sådana har han redan på sig. Så det är nog snarare de andra musikernas förvaringsplats?
https://static.bonniernews.se/images...x9/1920@90.jpg
Du blir mer och mer patetisk för varje dag. Vad är det du vill framhålla? Att MånsPetter är nykterist? Det börjar bli riktigt larvigt och hur fan en tråd kan innehålla upprepade fantasier och förnekandet i det oändliga är så tröttsamt. Till och med fast MånsPetter erkänt både det ena och andra så fortsätter du att dementera det han själv sagt. Lika tröttsamt med ältandet om Ciara. Nu får du inga fler svar från mig.
Citera
2025-10-02, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Klokt beslut av Ciara i rätten. Knäppgökar kan ta tid att genomskåda men till slut rann polletten ned.
Haha, jag skulle snarare säga att det var ett klokt beslut av Lauren att inte arbeta med henne längre. Jag skulle absolut inte vilja ha någon i min närhet som är så lömskt och till och med placerar ut saker för att få information och använder det som bevis i domstolen.
Citera
2025-10-02, 14:04
Medlem
Citat:
Du blir mer och mer patetisk för varje dag. Vad är det du vill framhålla? Att MånsPetter är nykterist? Det börjar bli riktigt larvigt och hur fan en tråd kan innehålla upprepade fantasier och förnekandet i det oändliga är så tröttsamt. Till och med fast MånsPetter erkänt både det ena och andra så fortsätter du att dementera det han själv sagt. Lika tröttsamt med ältandet om Ciara. Nu får du inga fler svar från mig.
Synd att inlägget från det gnällande fåret i er fanclub har raderats. Teorin om diskussioner om en drake, där man hela tiden avviker till andra ämnen och frågor... Det är precis vad ni gör här hela tiden, och nu gör du det också. Du kan inte motbevisa att stolen uppenbarligen användes mer av musikerna än av MZ, därför vill du nu framställa allt som löjligt. Man måste bara klargöra att det var du som började med den här fantasin... Inte jag.

Jag undrar när nästa svar från dig kommer. Era uttalanden har nämligen varken hand eller fot, i alla avseenden...
Citera
2025-10-02, 14:04
Medlem
Citat:
Bevis för ett permanent missbruk och flera affärer under hans äktenskap med Ciara? Nej, jag tror inte att det finns några bevis för det. Kan du nämna några namn? Och det finns bara indikationer på fyra tillfällen då han konsumerat, som dessutom huvudsakligen inträffade under en turbulent och svår period för honom. Är det ett tecken på permanent missbruk? Särskilt eftersom drogtesterna som genomfördes i slutändan var negativa?

Och bara som tillägg: En normaliserad del av en utekväll betyder inte automatiskt att han deltog i det. Det betyder bara att det förekom i den här gruppen och tolererades, det ansågs normalt, till exempel att andra tog det. Det är alltså inget erkännande av att han också använde det varje gång, som du försöker framställa det här.
Han nämner själv hur kokainet blev normalt vid utekvällar och middagar och hur han sökte hjälp hos en sponsor för att försöka sluta men fick ett återfall efter två veckor. Du kan omöjligt tro att han skulle säga detta i domstol om det handlade om fyra tillfällen. Det är dags att du slutar sprida lögner i tråden.
Citera
2025-10-02, 14:10
Medlem
Citat:
Barnflickan fick ett nytt jobb som assistent åt MånsPetter, tills hon sedermera blev utvisad eftersom hon saknade arbetstillstånd. Så Ciara behövde aldrig ta ställning till om hon skulle jobba kvar. MånsPetter lurade assistenten med löfte om jobb, men svek även henne till slut.
Citera
2025-10-02, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Han nämner själv hur kokainet blev normalt vid utekvällar och middagar och hur han sökte hjälp hos en sponsor för att försöka sluta men fick ett återfall efter två veckor. Du kan omöjligt tro att han skulle säga detta i domstol om det handlade om fyra tillfällen. Det är dags att du slutar sprida lögner i tråden.
Vänta lite, din pedant, var har han sagt att det är NORMALT? Det är skillnad på normalt och normaliserat. Kan du bevisa med en källa när och var han har sagt det?
Du har nämnt två av incidenterna, den 26 februari och återfallet i slutet av mars. De två andra är Melloafterpartyt, som han själv dock inte har nämnt, och den första kontakten i turnébussen för två år sedan.
Om du inte har ett spår av bevis för andra incidenter, är det väl du som ljuger här och sprider det överallt när du säger att det alltid har varit så?
Citera
2025-10-02, 14:29
Avstängd
ziggarillens avatar
Citat:
Barnflickan fick ett nytt jobb som assistent åt MånsPetter, tills hon sedermera blev utvisad eftersom hon saknade arbetstillstånd. Så Ciara behövde aldrig ta ställning till om hon skulle jobba kvar. MånsPetter lurade assistenten med löfte om jobb, men svek även henne till slut.
Okidock. Och som vanligt trodde MånsPetter att han kunde stå över alla lagar..
Citera
2025-10-02, 16:36
Medlem
Citat:
Vänta lite, din pedant, var har han sagt att det är NORMALT? Det är skillnad på normalt och normaliserat. Kan du bevisa med en källa när och var han har sagt det?
Du har nämnt två av incidenterna, den 26 februari och återfallet i slutet av mars. De två andra är Melloafterpartyt, som han själv dock inte har nämnt, och den första kontakten i turnébussen för två år sedan.
Om du inte har ett spår av bevis för andra incidenter, är det väl du som ljuger här och sprider det överallt när du säger att det alltid har varit så?
I så fall har väl MånsPetter överdrivit sitt missbruk. Det känns iofs märkligt, men om det handlade om fyra gånger så går inte hans uttalanden ihop. Han kanske har en annan bild av omfattningen av sitt missbruk än du.
Citera
2025-10-02, 17:18
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Till skillnad mot er så har vi bevis, bilder, filmat material som visats offentligt. Hels hennes person är utlagt som en dagbok.
Du är rolig du. Vi har domstolsbevis.
Citera
2025-10-02, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Du är rolig du. Vi har domstolsbevis.

Domstolsbevis håller inte för bokstavskombinationen, det är ju människor som dömer i domstolarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Det är människor i en tingsrätt och människor är lätt att påverka i en riktning. Vad hade hänt om de dömt annorlunda? Vad hade hänt om de v å g a t ifrågasätta? Varför tror du Ciara gick ut offentligt? Varför tror du det skrevs överallt av en grupp i negativa ordalag om Måns? Polisutredningen som blev nedlagd, att Ciara lade fram droger, att hon är frånvarande, granskat henne i sömmarna lite mer. Det gjordes i n t e då.
Nu var det som ett val mitt i en politisk kampanj.
Citera
2025-10-02, 17:45
Avstängd
Citat:
Menar du mitt inlägg som du plockade ut ett citat ifrån tidigare:

Det kan vara värt att notera att ”vindrickande” inte nämns alls som en riskfaktor. Alkoholmissbruk i kombination med en beroendepersonlighet sänker ribban för att experimentera med andra droger - fattar du?

MånsPetter har gått ut offentligt med att han har en beroendepersonlighet och har provat både cannabis och kokain. Det är uppenbart att det inte längre handlar om experimenterande när kokainet, enligt hans egna ord, har blivit ”en normaliserad del av en utekväll”. Din idol är en knarkare - acceptera det.

Ja jag har fattat allt hela tiden. Det är dina kompisar i tråden som är lite tröga och svamlar om allt möjligt. Lögner klipp på instagram mm mm. Eller så är de inte läskunniga då jag med andra ord upprepade typ det du skrev då får det de till något helt annat och ska sen förklara för mig vad du skrev ??!

Eller de kanske är påverkade av nåt......

En stor mängd vindrickande kan väl absolut vara ett alkoholmissbruk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in