2025-09-14, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Tror det blir knepigt med tanke på tidigare kidnappning och gömda pass. Sen måste han hålla sig nykter och genomgå tester varje gång. Ett CDT-prov kan bli aktuellt och då måste han hålla sig nykter från allt vad stimulantia innebär i minst 6 veckor. I England har dom stränga regler mot narkotika.

Är det bara det? Men det fixar MZ

Du verkar ju någonstans långt inne vara en omsorgsfull person, känns som du vill tipsa MZ om vad han ska förbereda sig på för att få umgås med sina barn med Engelska mått mätt.
Citera
2025-09-14, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Hon, eller rättare sagt domstolen kommer säkert kräva att han testar negativt för substanser innan han får träffa barnen, vilket varje normal förälder och instans hade gjort i den situationen.
Du visar här att du inte bryr dig ett piss om barnen utan bara om Måns. Hur fan ska han kunna ta hit barnen på ”hans vecka” när de går i skola!? Tror du på allvar att en domstol skulle tycka att det var en bra idé?? Din dumme fan.

Fuck har ingen aning om det engelska skolsystemet. Precis som du inte ens har tillräckligt med hjärnceller för att förstå vad jag skriver.
Citera
2025-09-14, 23:59
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Hon, eller rättare sagt domstolen kommer säkert kräva att han testar negativt för substanser innan han får träffa barnen, vilket varje normal förälder och instans hade gjort i den situationen.
Du visar här att du inte bryr dig ett piss om barnen utan bara om Måns. Hur fan ska han kunna ta hit barnen på ”hans vecka” när de går i skola!? Tror du på allvar att en domstol skulle tycka att det var en bra idé?? Din dumme fan.
Precis. Hur skulle de gå till? Ska barnen flyga fram och tillbaka varannan vecka och missa skolan? Det är inga hundar som dom kan slänga in i en bur och pollettera.
Citera
2025-09-15, 00:05
Medlem
Citat:
Tror det blir knepigt med tanke på tidigare kidnappning och gömda pass. Sen måste han hålla sig nykter och genomgå tester varje gång. Ett CDT-prov kan bli aktuellt och då måste han hålla sig nykter från allt vad stimulantia innebär i minst 6 veckor. I England har dom stränga regler mot narkotika.

De nämnda testerna kan också begäras från motparten, för att visa dem varje gång barnen överlämnas. Och hur strikta är nu villkoren kring droger och vårdnad i England... jag har ingen aning...
Citera
2025-09-15, 00:06
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storlacksim172
Är det bara det? Men det fixar MZ

Du verkar ju någonstans långt inne vara en omsorgsfull person, känns som du vill tipsa MZ om vad han ska förbereda sig på för att få umgås med sina barn med Engelska mått mätt.
Ja, tydligen eftersom han inte fattar själv. Delad vårdnad är ett skämt. Han kan ju inte ens vårda sig själv utan inmundigar och drar in substanser i alla hål.
Citera
2025-09-15, 00:09
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madaj
De nämnda testerna kan också begäras från motparten, för att visa dem varje gång barnen överlämnas. Och hur strikta är nu villkoren kring droger och vårdnad i England... jag har ingen aning...
Det kan du googla på som du brukar vara så flitig med. Väldigt strikta narkotikalagar.
Citera
2025-09-15, 00:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 12.Steg
Mina fem cent:
C har (viss) uppförsbacke när det gäller äktenskapsförordet/lagvalsavtal.
M har uppförsbacke när det gäller vårdnaden.

Men vi vet ju inte vilka eventuella ess i rockärmarna som C eller M skulle kunna ha.
Citat:
Jag antar att MZ vill att domstolen (svensk i det här fallet) ska fatta ett beslut om gemensam vårdnad.
Så skulle det kunna vara.

Men jag gissar fortfarande att det är en uppförsbacke för M i frågan om vårdnad.

Är verkligen inte säker hur den svenska domstolen kommer resonera och besluta, men:

- Enligt ett lagakraftvunnet beslut var barnens hemvist i mars 2025 England.

- Barnen återvände sen fysiskt till England i mitten av maj.

- M yrkade i juni 2025 att domstolen ska förklara sig behörig i frågan om vårdnad.

Citera
2025-09-15, 00:14
Medlem
Citat:
Det kan du googla på som du brukar vara så flitig med. Väldigt strikta narkotikalagar.

Nå, jag är inte alls intresserad av det, eftersom jag hoppas att den svenska domstolen kommer att fatta ett beslut.
Citera
2025-09-15, 00:16
Medlem
Citat:
Och hunden dog helt plötsligt. Delad vårdnad om en hund när man bor i olika länder var det löjligaste jag hört. Är det därför MånsPetter tror att han kan behandla barnen likadant?
Det var ju ett jädrans tjat på dig om den stackars hunden , insinuerar du att hunden inte dog en naturlig död? Hur sjuk är du.? Medelåldern för en labrador som detta var är 10-14 år. Denna hund var i den åldern, så vad är ditt problem?
Kan också som du redigera mitt inlägg i efterhand.
När dom separerade bodde väl bägge i Sverige och då bestämdes det om delad vårdnad av hunden. Hur det blev sedan vet varken du eller
jag.!
Senast redigerad av Himmelellerhelvete 2025-09-15 kl. 00:29.
Citera
2025-09-15, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Det var ju ett jädrans tjat på dig om den stackars hunden , insinuerar du att hunden inte dog en naturlig död? Hur sjuk är du.? Medelåldern för en labrador som detta var är 10-14 år. Denna hund var i den åldern, så vad är ditt problem?

Ja det kan man verkligen undra!!

Och det är ett jävla tjat om en plötslig död undrar om denna skribent tycker att det är bättre om hundar dör långsamt??

Ibland undrar man om hen finns på riktigt, TYVÄRR är jag övertygad om att så är fallet.
Citera
2025-09-15, 05:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av storlacksim172
Tack för tipsen.

Tillfångatogs lät lite annorlunda, beslagstogs är jag osäker på om man säger. Men ja jag väljer själv tror jag tar något som ligger i linje med sanningen.
Vad väljer du att kalla kidnappningen?
Citera
2025-09-15, 05:24
Avstängd
Citat:
Vem skulle kunna begära drogtester från den som lämnar över barnen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in