2025-09-15, 16:08
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Så är det. Låt oss inte glömma hans lilla internprojekt, Cybertruck, världshistoriens största bil-relaterade flopp.

Det är ganska uppenbart att Elon gick in och köpte aktier då han vet att Tesla inte har någonting kvar att erbjuda, dom blir omsprungna av konkurrenterna på alla fronter.

Ja det blev ingen succé direkt, men bilvärlden är full av floppar och Cybertruck är nog inte värsta exemplet.
Att köpa fler aktier när han vet att Tesla inte har mer att erbjuda låter inte speciellt smart.
Tror du Elon gör en "pump and dump"?
Senast redigerad av Africagonzo 2025-09-15 kl. 16:27.
Citera
2025-09-15, 16:38
Medlem
Citat:
Jaså? Dom flesta andra bolag tjänar tillräckligt med pengar och/eller har en tillväxt som rättfärdigar sin värdering. Det har inte Tesla, alla linjer pekar nedåt.
Det enda man kan satsa på är korruption – Elon stängde ner 19st utredningar riktade mot Tesla när han fick tillgång till och tilläts förstöra den amerikanska statsapparaten – men inte ens det är ett säkert kort.

Historiskt sett så är det så enkelt. Det är bara att invänta fallet.

Lyckas med vad? Allt dom påstås jobba på har andra företag redan lyckats med. Andra företag dras inte med ett havererat varumärke.
Snälla, bubblan på börsen är i linje med 1929 och långt över den från 1999. Det finns många indicators som visar det. Tror du Buffet sitter på USD för skojs skull eller?

Jag tror dock inte du sitter på nån short av Tesla. Du snackar bara skit.
Citera
2025-09-15, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
Förhandlen säger +8% idag
Spänning är garanterad 😅

Ju större bubblan blir desto mer kommer det smälla sen...
Citera
2025-09-15, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormkruka
Du har inte riktigt läst på. Tesla kommer att ha mycket bättre marginaler än Google. Kursen skiter i om bilförsäljningen har gått ner i år. Det är inte det det handlar om. Det handlar om framtida intäkter på robottaxi, humanoid och energy. Vinsten från bilförsäljningen nu går till r&d för just dom sakerna. Och det är enormt mycket pengar. Ingen annan satsar så hårt. Tesla är som ett gigantiskt start up bolag. Ingen hänger med. Lycka till med dina shorts. Sopa!

Den där vinsten finns snart inte så lycka till...

Startups med garanterad success finns inte. Så inte heller denna gång. Jag tror inte Tesla lyckas. Många gör det tydligen och ser det som helt riskfritt dessutom.

Vi får väl se vad som händer. Jag tror det kommer smälla rejält. Kanske inte nu, kanske inte nästa år... Men nån gång. Definitivt före 2030.
Citera
2025-09-15, 17:03
Medlem
Citat:
Du svamlar du. Tesla-fanboys låtsas att Tesla är i någon sorts unik position när det kommer till energi, taxibilar, robotar, whaterver. Så är uppenbarligen inte fallet. Alla dessa saker görs redan bättre av andra företag, företag som dessutom inte dras med ett skadat varumärke.

Det Elon skriver och gillar/repostar på X dagligen är ju helt sinnessjukt. Han har gått helt bananas. Väldigt väldigt långt ut på högerkanten.
Citera
2025-09-15, 17:38
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Ja det blev ingen succé direkt, men bilvärlden är full av floppar och Cybertruck är nog inte värsta exemplet.
Att köpa fler aktier när han vet att Tesla inte har mer att erbjuda låter inte speciellt smart.

Det är uppenbart (för oss som faktiskt har en hjärna) att Elon försöker öka sitt innehav i Tesla. Det nya kompensationspaketet består av optioner som sedan omvandlas till aktier som han inte får sälja på flera år, och nu riktiga köp över marknaden för att öka sitt innehav. Tror man att Elon leker trader så är man en komplett idiot. *HOSTtellooHOST*
Citera
2025-09-15, 18:05
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Det Elon skriver och gillar/repostar på X dagligen är ju helt sinnessjukt. Han har gått helt bananas. Väldigt väldigt långt ut på högerkanten.

Jasså du är en av dem som tycker allt som inte är totalt woke är extremhöger? Det är ju bara totalt sunt förnuft jag hör från Elon, Tommy Robinson och Charlie Kirk. Men efter många års total hjärntvätt så är ju sunt förnuft mindre vanligt än någonsin. Lyckligtvis så börjar hela världen fatta att det är vänstern som är extrem och våldsam så fort de inte får som de vill.
Citera
2025-09-15, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Det är uppenbart (för oss som faktiskt har en hjärna) att Elon försöker öka sitt innehav i Tesla. Det nya kompensationspaketet består av optioner som sedan omvandlas till aktier som han inte får sälja på flera år, och nu riktiga köp över marknaden för att öka sitt innehav. Tror man att Elon leker trader så är man en komplett idiot. *HOSTtellooHOST*

Ja, om man tror att Elon gör en pump and dump då är man helt dum i huvudet. Han vill öka sitt innehav.
Citera
2025-09-15, 18:24
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Ju större bubblan blir desto mer kommer det smälla sen...

Jaja det må hända, men tittar på med skräckblandad förtjusning. Vänjer mig aldrig vid detta till 100% och har fler aktier än någonsin haft innan. Så kommer bli extra fattig när korthuset rasar.
Citera
2025-09-15, 18:28
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Jag tror han köper i syfte att pumpa kursen, Tesla har som bekant haltat efter index. Det funkar kortsiktig. Småsparare blir förlorarna när Elon tilldelas oförtjänta bonusar.
Citera
2025-09-15, 18:29
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Snälla, bubblan på börsen är i linje med 1929 och långt över den från 1999. Det finns många indicators som visar det. Tror du Buffet sitter på USD för skojs skull eller?

Jag tror dock inte du sitter på nån short av Tesla. Du snackar bara skit.
Nja, du får kolla på produktivitet osv. Dom största företagen (förutom Tesla) tjänar enormt mycket pengar.

Jag har flera olika typer av shorts. Varför skulle jag ljuga om det?
Citera
2025-09-15, 18:32
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jasså du är en av dem som tycker allt som inte är totalt woke är extremhöger? Det är ju bara totalt sunt förnuft jag hör från Elon, Tommy Robinson och Charlie Kirk. Men efter många års total hjärntvätt så är ju sunt förnuft mindre vanligt än någonsin. Lyckligtvis så börjar hela världen fatta att det är vänstern som är extrem och våldsam så fort de inte får som de vill.
Det beror på att du med största sannolikhet ligger långt under snittet sett till begåvning. Du saknar förmåga att tänka själv, ironiskt att du pratar om hjärntvätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in