2025-09-15, 18:36
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Det beror på att du med största sannolikhet ligger långt under snittet sett till begåvning. Du saknar förmåga att tänka själv, ironiskt att du pratar om hjärntvätt.

Vet dina shorts om att du är ute och vänstrar med en alternativ verklighet?
Citera
2025-09-15, 18:48
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jasså du är en av dem som tycker allt som inte är totalt woke är extremhöger? Det är ju bara totalt sunt förnuft jag hör från Elon, Tommy Robinson och Charlie Kirk. Men efter många års total hjärntvätt så är ju sunt förnuft mindre vanligt än någonsin. Lyckligtvis så börjar hela världen fatta att det är vänstern som är extrem och våldsam så fort de inte får som de vill.

Kirk ansåg evolutionen inte existerade och var lögn. Det är tillrckligt för att bli diskvalifiserad sen att han ansåg ett litet svinn får man räkna med för obegränsa tillgång av vapen är lite bonus-dumskalle åsikt.. nu ska vi se 52000döda per år pga handeldvapen i USA. Grattis.
Citera
2025-09-15, 18:54
Medlem
Citat:
Nja, du får kolla på produktivitet osv. Dom största företagen (förutom Tesla) tjänar enormt mycket pengar.

Jag har flera olika typer av shorts. Varför skulle jag ljuga om det?
Dom största företagen tjänar inte så mycket som värderingen visar. Det är förhoppningar om framtiden, oavsett aktie.

För att det är en sak att snacka om att shorta för att vilja visa vilken sida man står på, men en helt annan sak att verkligen våga satsa pengar på det.
Citera
2025-09-15, 20:02
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Nej, som sagt långt ifrån. Jag shortade faktiskt mer idag.
Ser nu att du gick kort vid $179 som du fyllde på med ännu mer vid vid $181.

Det förklarar varför du är så bitter här uppe på $420, och inte klarar av att resonera ordentligt. Tilt kallas det.
Bättre att erkänna sig ha fel än att bli ruinerad. Men sådant är inte för alla.
Citera
2025-09-15, 20:03
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Dom största företagen tjänar inte så mycket som värderingen visar. Det är förhoppningar om framtiden, oavsett aktie.

För att det är en sak att snacka om att shorta för att vilja visa vilken sida man står på, men en helt annan sak att verkligen våga satsa pengar på det.
Ja, och i Teslas fall så ser framtiden mörk ut. Varumärket förknippas med fascism och försäljningen fortsätter rasa, tekniken ligger dessutom långt efter konkurrenterna.
Citera
2025-09-15, 20:06
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ser nu att du gick kort vid $179 som du fyllde på med ännu mer vid vid $181.

Det förklarar varför du är så bitter här uppe på $420, och inte klarar av att resonera ordentligt. Tilt kallas det.
Bättre att erkänna sig ha fel än att bli ruinerad. Men sådant är inte för alla.
Nej det är isåfall gamla shorts.

Vad skulle vara fel menar du? Tesla har ett astronomiskt PE, ett havererat varumärke, föråldrad teknik och fallande försäljning. Tesla har tappat över 50% av sina marknadsandelar i USA, i Europa är det ännu värre. Men sure, dom har ju faktiskt lanserat i Indien, där dom på tre månader lyckats sälja ca 600 bilar.
Citera
2025-09-15, 20:08
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Vet dina shorts om att du är ute och vänstrar med en alternativ verklighet?
Vad är det du inte håller med om? Att marknadsandelarna är nere på 2017 års nivåer? Att försäljningen fortsätter rasa över hela världen? Att dom blivit omsprungna av konkurrenterna?
Citera
2025-09-15, 20:10
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Nej det är isåfall gamla shorts.
Gamla? Du öppnade dem i april, fyllde på i maj?

Du påstår att du kan ligga kort hur långe som helst, vilket inte riktigt är sant. Iom att man lånar pengar, så har man en ränta som tickar över tid. Är det bear certifikat med hävstång så förlorar du ännu snabbare värde pga "urholkningseffekten".
Citera
2025-09-15, 20:47
Medlem
Så för att summera.
Elon har fyllt på, det förklarar väl iaf delvis att kursen gick upp förra veckan.

Vi går upp ytterligare 8% initialt på nyheten att Musk köpt.
Låter som att detta är en överreaktion med confirmation bias från believers som handlar när deras husgud köper mer.

Hade nästan varit värt en björn nu, men vågar inte, Elon kanske köper mer och driver upp kursen ännu mer.

Dock kul att titta på detta spektakel, sätter fingret på varför man inte ska betta emot Tesla. Kursen svänger och lever sitt eget liv och det är knappast så att den gick upp 15% för att någon plötsligt insåg att de är på väg att casha in på de utlovade pengamaskinerna Robotaxi.
Citera
2025-09-15, 21:52
Medlem
DVikings avatar
Hur går det för permabjörnarna i tråden?

Segt att samma lirare sitter och ältar samma skit sida upp och sida ner.

Tror fortfarande att Tesla ligger rätt högt i kurs och även dollarn, så ser ingen jättebra placering men det vore ju kul att sitta med några Tesla igen bara för att se björnarna hata och hetsa allt mer samtidigt som kursen går norrut.
Citera
2025-09-15, 22:16
Medlem
Citat:
Ja, och i Teslas fall så ser framtiden mörk ut. Varumärket förknippas med fascism och försäljningen fortsätter rasa, tekniken ligger dessutom långt efter konkurrenterna.
Jag vet inte hur många gånger du sagt att "framtiden ser mörk ut för Tesla". Som en gammal skiva som fastnat.

Jävligt korkat att betta emot Elon Musk. Som att du skulle vara smartare än honom. Brist på ödmjukhet skulle jag säga.
Citera
2025-09-15, 22:34
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Gamla? Du öppnade dem i april, fyllde på i maj?

Du påstår att du kan ligga kort hur långe som helst, vilket inte riktigt är sant. Iom att man lånar pengar, så har man en ränta som tickar över tid. Är det bear certifikat med hävstång så förlorar du ännu snabbare värde pga "urholkningseffekten".
Nej det stämmer inte, Tesla har inte handlats för $179 i år, så jag vet inte vad du fått det ifrån. Jag har haft Tesla shorts under lång tid, jag öppnade min största position när fascisten Elon visade sitt sanna ansikte. Det var av allt att döma ett bra beslut då försäljningen/intäkterna fullkomligt kollapsat sedan dess.
Avgiften är i princip obefintlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in