2025-09-15, 07:56
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Exempelvis har han sagt att om en 10-åring blir gravid genom våldtäkt så ska hon föda barnet.
Och det gör honom till facist?

Det låter som en religiös i mina öron.
Citera
2025-09-15, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Och det gör honom till facist?

Det låter som en religiös i mina öron.
Inte fascist kanske, men det var ett exempel på "Förtal mot Kirk är ju svårt med tanke på att han faktiskt sagt rätt mycket hemsk skit"

Men sen vet jag inte om jag ser någon större skillnad mellan fascister, nazister och religiösa tokdårar. Att könsstympa småbarn och att tvinga 10-åriga våldtäktsoffer att föda barn har lite Mengele över sig.
Citera
2025-09-15, 08:11
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Inte fascist kanske, men det var ett exempel på "Förtal mot Kirk är ju svårt med tanke på att han faktiskt sagt rätt mycket hemsk skit"

Men sen vet jag inte om jag ser någon större skillnad mellan fascister, nazister och religiösa tokdårar. Att könsstympa småbarn och att tvinga 10-åriga våldtäktsoffer att föda barn har lite Mengele över sig.
Så du har inte empati nog att förstå deras principiella ståndpunkt att allt liv är den största gåvan?
Det säger faktiskt rätt mycket om dig.

Och kanske är det där det brister. Empati. Väldigt många av dessa politiska mördare (på båda sidor) har tydliga symptom på autism. Titta på bilderna av han som sköt mot trump tex.
Citera
2025-09-15, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Så du har inte empati nog att förstå deras principiella ståndpunkt att allt liv är den största gåvan?
Det säger faktiskt rätt mycket om dig.

Och kanske är det där det brister. Empati. Väldigt många av dessa politiska mördare (på båda sidor) har tydliga symptom på autism. Titta på bilderna av han som sköt mot trump tex.
Lustigt att du nämner empati. Charlie Kirk har om det sagt "I think empathy is a made-up, new age term that — it does a lot of damage."
Citera
2025-09-15, 08:50
Avstängd
Konstnarren5s avatar
Det riktigt obehagliga är inte vad en enskild politiker eller debattör säger, utan att så många i vår samtid uppenbarligen anser att den korrekta reaktionen på en avvikande åsikt är att vilja se motståndaren död. När argumenten tar slut återstår tydligen bara lynchstämningen – ett avslöjande i sig om hur långt vi fjärmat oss från ett samhälle som bygger på ord, inte kulor.

Och i vasallstaten Sverige kopierar vi förstås allt USA gör. Här avskedar vi, vi drevar, vi hetsar – varför annars denna plötsliga lagstiftning om att det ska vara straffbart att hetsa någon till självmord? Vi gör allt i vår makt för att göra livet outhärdligt för dem med avvikande åsikter. Våra egna politiker har dessutom agerat som usla förebilder och uppmuntrat just denna pöbelmentalitet: Reinfeldt som menade att misshandlade SD:are “får skylla sig själva”, Sahlin som föraktfullt beskrev SD-väljare som bittra gubbar, Lööf som byggde hela sitt varumärke på att demonisera SD i stället för att möta det, Löfven som envist stämplade politiska motståndare som “nyfascister”, Johansson som använde sitt Twitterkonto som megafon för raljant svartmålning, och Andersson som målade upp sina egna landsmän som “dom” i sitt splittrande språkbruk.

Genom sociala medier och genom det ständiga inflytandet från USA och import av islam har vi reducerats till ett pöbelsamhälle, där massan styr med hot, hat och utfrysning – och där politikerna själva visat vägen genom att ge klartecken: det är okej att hata, så länge det riktas mot rätt människor.
Citera
2025-09-15, 08:55
Medlem
Har något cp-barn begått mord?
Citera
2025-09-15, 09:39
Medlem
Ratads avatar
Klart stora delar av vänstermedia gottade sig i det när det kom fram att han inte var en blåhårig cuck med näsring utan en relativ republican dream boy (fast ful med underbett och med en transformer i garderoben).

Eftersom jag mentalt är en boomer så känns "cp-barnet" som ett typiskt bekräftelseknarkande offer som delvis klippte Kirk (vars favoritsagoväsen inte verkade förhindra att han fick nya kroppsöppningar) för LULZ och validering.
Citera
2025-09-15, 11:44
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Eller så kanske vi ska sluta tro på "lonewolf" teorin som vi ju alla vet varit komplett jävlas nonsens sen man först började med detta snack som var Kennedy mordet?

Första klockrena MK-ultra fallet var ju Sirhan Sirhan så vi snackar liksom om något som pågått sen 60-talet nu och som jag hoppas alla förstått vid det här laget så är ju "officella teorin" alltid komplett jävla nonsens som inte på något plan matchar verkligheten.

Det är inbördeskrig stämning i USA och då kommer ännu en ensam vänster transgalning och skjuter Kirk....Den mest moderata högermänniskan i USA? Visste ni att Charlie dog 12:47 och att senaten 15:00 röstade emot att släppa Epstein-filerna en gång för alla? Bibi dyker upp nästa dag, Ben Shapiro tar över Turning Point....

Nänä nothing to see here people! Bara en ensam galning!....
Citera
2025-09-15, 13:46
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Eller så kanske vi ska sluta tro på "lonewolf" teorin som vi ju alla vet varit komplett jävlas nonsens sen man först började med detta snack som var Kennedy mordet?

Första klockrena MK-ultra fallet var ju Sirhan Sirhan så vi snackar liksom om något som pågått sen 60-talet nu och som jag hoppas alla förstått vid det här laget så är ju "officella teorin" alltid komplett jävla nonsens som inte på något plan matchar verkligheten.

Det är inbördeskrig stämning i USA och då kommer ännu en ensam vänster transgalning och skjuter Kirk....Den mest moderata högermänniskan i USA? Visste ni att Charlie dog 12:47 och att senaten 15:00 röstade emot att släppa Epstein-filerna en gång för alla? Bibi dyker upp nästa dag, Ben Shapiro tar över Turning Point....

Nänä nothing to see here people! Bara en ensam galning!....

Eller hur. Trump kunde inte få en bättre tajming än såhär. PERFEKT sätt att få bort uppmärksamheten från Epsteinfilerna. Och det lyckades ju över förväntan.
Citera
2025-09-15, 14:15
Moderator
Ancistruss avatar
Rubriken ändrad:

Kan vi få vänstern att sluta pressa cp-barn att begå mord? ---> Uppmuntrar USA- vänstern till mord, hur får vi dem isf att sluta?

/Mod
Citera
2025-09-15, 14:20
Medlem
scraftys avatar
Alla ”vänsterledare” i USA har fördömt mordet medan ”högerledarna” uppmanat till mord, våld och krig.
Citera
2025-09-15, 15:07
Medlem
Denna tråden hette alltså initialt "Kan vi få vänstern att sluta pressa cp-barn att begå mord?"

Mest puckade trådnamnet jag sett på Flashback, var när någon moderator ändrade trådtiteln från:

"Ska jag slakta horan, eller?"

.. till det tydligare:

"Min syster bjuder inte in mig till julfirandet. Vad kan jag göra?"

Men den här trådens titel, förtjänar nästan en plats på min privata 10-i-topp lista
Senast redigerad av Robbinist 2025-09-15 kl. 15:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in