• 1
  • 2
2025-09-15, 00:33
Medlem
Klas-Vegass avatar
eller är detta något vi måste leva med?

Hur kan det vara ok av medier att påstå att trump är nazist som skall bygga koncentrationsläger? Avskaffa demokratin? Att judar som ben shapiro är nazister. Att bögar som rubin är homofober.

Hur får vi slut på detta?

Och det händer ju i sverige med. Kom ihåg att även reinfeldt tyckte att sverige-demokrater fick skylla sig själv när de blev misshandlade.

Jag hoppas verkligen att kirks dödsbo stämmer alla medier som hetsat mot honom.
Citera
2025-09-15, 00:58
Medlem
991ESSs avatar
Finns otroliga mängder defamation fall, för familjen att köra igång råttsprocesser mot.

Nej, jag tror inte vänstern vill göra något åt deras väljares hat.
Senast redigerad av 991ESS 2025-09-15 kl. 01:02.
Citera
2025-09-15, 01:27
Avstängd
triptykens avatar
Förtal mot Kirk är ju svårt med tanke på att han faktiskt sagt rätt mycket hemsk skit... så det är inte så komplext att försvara sig mot nåt sånt.

Samma som morden på Amerikanska politiker i Juni. Påståenden om dom som kom ut under tiden var rätt rejäla men dom var ju officiella personer så... inte mycket man kan göra åt det.
Citera
2025-09-15, 01:32
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
eller är detta något vi måste leva med?

Hur kan det vara ok av medier att påstå att trump är nazist som skall bygga koncentrationsläger? Avskaffa demokratin? Att judar som ben shapiro är nazister. Att bögar som rubin är homofober.

Hur får vi slut på detta?

Och det händer ju i sverige med. Kom ihåg att även reinfeldt tyckte att sverige-demokrater fick skylla sig själv när de blev misshandlade.

Jag hoppas verkligen att kirks dödsbo stämmer alla medier som hetsat mot honom.

Ett förslag är att börja med att länka till dina källor för dina påstående, då är vi redan en bit på väg.
Citera
2025-09-15, 02:08
Avstängd
bithaxs avatar
Han som mördade var ju son till en republikan och hade ristat in massa 4chan memes på kulorna.

Min tro är att han bara ville få uppmärksamhet och skapa en happening på fyrchan. Kanske hade han skapat en tråd om det, och dom skrev typ ”do it faggot” eller något. Eller han blev mobbad av Kirk fans.

Att man skulle bli vänsterbliven av att hänga på fyrchan måste ändå vara en ganska långsökt teori.
Senast redigerad av bithax 2025-09-15 kl. 02:16.
Citera
2025-09-15, 02:47
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Han som mördade var ju son till en republikan och hade ristat in massa 4chan memes på kulorna.

Min tro är att han bara ville få uppmärksamhet och skapa en happening på fyrchan. Kanske hade han skapat en tråd om det, och dom skrev typ ”do it faggot” eller något. Eller han blev mobbad av Kirk fans.

Att man skulle bli vänsterbliven av att hänga på fyrchan måste ändå vara en ganska långsökt teori.

Han hade transsexuell pojkvän...
Citera
2025-09-15, 04:15
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
Finns otroliga mängder defamation fall, för familjen att köra igång råttsprocesser mot.

Nej, jag tror inte vänstern vill göra något åt deras väljares hat.
Den enda som skulle skulle kunna få vänstern ledarskap att ändra sig vore om de förstod att de på sikt kommer att vara chanslösa i varje (demokratiskt) val om de inte ens klarar av att ta kategoriskt avstånd från mordhetsande på fredliga meningsmotståndare och oppositionspolitiker.

De flesta liberaler, oavsett hur ignoranta om verkligheten de än är, förfäras över uppsjön av politiska mord och mordförsök och kommer till slut att inse att deras eget partis retorik i stor grad är skyldig och väljer då att lämna partiet.
Citera
2025-09-15, 07:27
Medlem
991ESSs avatar
Citat:

Har du någon teori kring varför vänsterliberal media valt den vinklingen, medans de tystat ned hans faktiska aktuella leverne, med sin trans pojkvän och vänsterextrema onlineliv?

För de flesta ungdomar idag är vänsterblivna universitet, deras umgängeskrets osv av betydligt större inverkan på åsikter, cancel kulture, hat mot folk av andra åsikter än de själva mm, inte så mycket föräldrarnas.. särskilt i en värld där sociala medier väger tungt.
Citera
2025-09-15, 07:35
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Förtal mot Kirk är ju svårt med tanke på att han faktiskt sagt rätt mycket hemsk skit... så det är inte så komplext att försvara sig mot nåt sånt.

Samma som morden på Amerikanska politiker i Juni. Påståenden om dom som kom ut under tiden var rätt rejäla men dom var ju officiella personer så... inte mycket man kan göra åt det.
Ge exempel på vad han sagt. Annars är du bara en av alla vidriga människor som hetsar mot folk som inte tycker som du.
Citera
2025-09-15, 07:36
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:

Påstår jag det på något sätt i min tråd?
Citera
2025-09-15, 07:38
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
Har du någon teori kring varför vänsterliberal media valt den vinklingen, medans de tystat ned hans faktiska aktuella leverne, med sin trans pojkvän och vänsterextrema onlineliv?

För de flesta ungdomar idag är vänsterblivna universitet, deras umgängeskrets osv av betydligt större inverkan på åsikter, cancel kulture, hat mot folk av andra åsikter än de själva mm, inte så mycket föräldrarnas.. särskilt i en värld där sociala medier väger tungt.
HAns familj var ju även mormoner som idioten tagit avstånd ifrån.

Att dra den kopplingen är helt huvudlös. Det skulle alltså bottna i hans far politiska tro men inte i mördarens egen?
Citera
2025-09-15, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Ge exempel på vad han sagt. Annars är du bara en av alla vidriga människor som hetsar mot folk som inte tycker som du.
Exempelvis har han sagt att om en 10-åring blir gravid genom våldtäkt så ska hon föda barnet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in