2025-09-15, 10:15
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Självklart ute efter pengar. Vidrigt beteende och ett slag i ansiktet på kvinnor som blir våldtagna.
I såna här fall tror jag inte på pengar. Det är mental ohälsa projicerad på omvärlden. Uppmärksamhet är allt denna människa vill ha. Förmodligen borderlinepersonlighet tillsammans med mental störning, vilket gör att offerkulturen vänstern erbjuder ger henne luft under vingarna.
Citera
2025-09-15, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Verkar som hon på detta sättet bara samlar in material till hennes planerade bok
Mer troligt att hon har en svår psykisk störning

Ytterligare en härlig bieffekt av att mentalsjukhusen lades ner.
Skulle vara intressant om det började studeras mer noggrant hur mycket colateral damage dessa psykiskt störda med kraftigt manipulativt beteende faktiskt orsakar och man sedan ser till att de hålls inlåsta så länge störningen består.
Citera
2025-09-15, 10:20
Medlem
Kan det vara Norrtälje-kvinnan det handlar om?
Citera
2025-09-15, 10:23
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Självklart ute efter pengar. Vidrigt beteende och ett slag i ansiktet på kvinnor som blir våldtagna.
Finns inte mycket pengar i offerbranschen - inte ens när man skriver en roman om alla påhittade övergrepp (som alla sältanter applåderar men aldrig mer än stödköper en handfull exemplar av). Jag tror inte heller att fler än de mer militanta i kvinnojourssvängen tar in henne som föreläsare. Det kommer inte Felicia ha råd att köpa byttvis med Ben & Jerry's för.

Nej, Felicia gör det för att offerrollen och slayqueenrollen är vad hon lever för. När hon varit en stark drottning ett tag måste hon låtsas bli våldtagen av en granne, jobbarkompis, tjejkompis, husdjur, whatever så att hon kan bekräftelseknarka, rinse and repeat.

Det vi mentalt vuxna kan försöka göra är att undvika denna avart som ligger helt off på spektrumet. Både att som man undvika henne, begära att få jobba utan henne samt som Medsyster™ sluta bekräfta henne på sociala medier.
Citera
2025-09-15, 10:25
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Stackars kvinna, hoppas alla förövare åker fast till slut!
Det fixas enkelt. 95% av hennes förövare bor nämligen gratis i hennes huvud.
Citera
2025-09-15, 10:30
Medlem
Till detta ska läggas alla anklagelser om övergrepp som kommer från en av de separerade föräldrarna.
Citera
2025-09-15, 10:31
Medlem
Baisers avatar
Vad gör Linnea Claeson nuförtiden?
Citera
2025-09-15, 10:37
Medlem
Vatos.Locoss avatar
När ska män sluta tänka med kuken? Jävla mena och slödder.
Citera
2025-09-15, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Till detta ska läggas alla anklagelser om övergrepp som kommer från en av de separerade föräldrarna.
I mitt fall gick ju mina barns mamma tillbaks till sin 17 års tid efter vår separation. Festa varje helg, hoppa från kuk till kuk, misskötsel av hemmet, etc. När jag inte gick med på vissa förändringar hon ville göra ex flytta till annan stad (blev svårt med vårat barn 50/50) var jag pedofil, våldtäktsmän samt kvinnomisshandlare. Och vissa anklagelser gick långt och har trasslat sönder mycket hos mig. Även om det är slutändan "gick bra", inte dömd för något, hela resan dit gång på gång är trauma. Sjukskriven, medans hon är glad och fortsätter med sitt. Det är inte rättvist. Kanske karma infinner sig i slutändan.
Citera
2025-09-15, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
BRÅ undersökte saken för några år sedan. Har för mig att det var den här rapporten: https://bra.se/rapporter/arkiv/2019-...malan-till-dom Runt hälften av anmälningarna lades ner efter det konstaterats att sexualbrott uppenbarligen inte begåtts.

Tror väl det var ca en tredjedel, inte hälften.
Citera
2025-09-15, 11:02
Medlem
I den nu stängda tråden diskuterades även om kvinnan skulle kunna anmälas för förtal. Eftersom hon tydligen skriver om sina anmälningar i sociala medier så är det såklart möjligt att hon skulle kunna göra sig skyldig till förtal utöver de falska angivelsebrott hon begår. Men det är ju inte så enkelt vad gäller förtal.

Förtal och grovt förtal faller som huvudregel under enskilt åtal, men kan under vissa omständigheter falla under allmänt åtal om målsäganden anger brottet och åklagaren bedömer det vara påkallat ur allmän synpunkt, till exempel vid särskilt allvarliga fall, stor spridning eller klart samhällsintresse. Och det lär det väl inte handla i den stora delen av hennes anmälningar.
Citera
2025-09-15, 11:07
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straightuphappy
På bara två år har Felicia polisanmält nio personer för våldtäkt eller andra sexuella övergrepp. Tidigare har hon anmält ännu fler.

Det mesta leder aldrig vidare till en fällande dom, eller ens ett åtal.

Men varje anklagelse utreds och sätter spår i de anklagades liv.

– Helst hade man ju velat ha på papper att man är oskyldig. Nu när de bara lagt ner förundersökningen så hänger frågan liksom fortfarande i luften. Ingen rök utan eld, du vet, säger en av de anmälda männen.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...-for-valdtakt/

Sen även:

Ljuger kvinnor om våldtäkter?

I såväl samhället i stort som långt in i rättssalarna finns en ingrodd fördom om att en kvinna aldrig skulle ljuga om att hon blivit våldtagen. Det menar Hanna Lindblom, advokat och målsägandebiträde med stor erfarenhet av våldtäktsmål.

– Jag kan inte komma på att jag någonsin sett domstolen skriva ut att de tror att en kvinna ljuger eller har ett motiv att ljuga i våldtäktsmål. Det är superkänsligt att ens framföra en sådan invändning. Mitt intryck är att det är mycket lättare för domstolen att skriva att mannen och kvinnan har uppfattat situationen på två helt olika sätt.

För de personer som polisanmäls för våldtäkt på falska grunder kan konsekvenserna bli digra.

– Det är klart att det är en skräckupplevelse att bli inplockad av polisen, anklagad för våldtäkt. Konsekvensen för de här killarna blir ofta att de inte vågar närma sig kvinnor. De vågar inte träffa tjejer och ha sex. Jag kommer få skit för att jag säger det här, men de blir ju traumatiserade.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...m-valdtakter-/

Stor eloge till Expressen som faktiskt vågar publicera och lyfta detta. Det förstör många liv. Dom är trots allt lite försiktiga i hur dom skriver.. Men sanningen är att det händer, det har hänt mig även värre anklagelser gällande barn som förstört väldigt mycket.
Nu kommer Cissi Wallin och den ligan koka av ilska.

Finns tyvärr massor av rättshaverister som gör livet surt för andra. Det kan handla om falska anmälningar om våldtäkt, folk som anmäler föräldrar till socialen med påhittade anklagelser, folk som anmäler grannar för störningar trots att de inte stört osv. Man kan få ett helvete om man råkar ut för dessa galningar. Många av dessa är svartlistade hos myndigheterna men det kommer hela tiden nya.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in