2025-09-15, 01:11
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Högerns sida charlies mördare tas bort och videoklipp på Charlie tas bort, det går bra för högern när de försöker utnyttja ett mord för att tysta kritiker, de tystar sig själva.
Den här reaktionen bådar för copycats, USA är f'kd.

Gråt mera!

Tugga i dig att vänstern får sin skit tillbaka, det är lut på tiden då högern bara accepterade och tog emot.
Citera
2025-09-15, 01:15
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Kollade igen. Det råder ingen tvekan att de flesta av dem inte är public figures.

Hur kan du avgöra det?
Förstår du ens ved som krävs för att kvalificera som det?

Även bortsett från det, vem ska åtalas?
Vilken domstol har jurisdiktion att döma?

Det finns många kriterier att uppfylla här förutom att bara styrka brott som även det är mycket svårt. Domännamnet räcker inte.
Citera
2025-09-15, 01:17
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Gråt mera!

Tugga i dig att vänstern får sin skit tillbaka, det är lut på tiden då högern bara accepterade och tog emot.
Jag väntar fortfarande på att ni charliedårar ska förklara varför gud levde som en likmask i tre dagar!
Citera
Avstängd
Citat:
Outningen innehåller i flera fall namn, bilder och andra personuppgifter kopplade till anklagelsen om att den är en mördare. Då blir situationen mycket allvarlig ur ett juridiskt perspektiv i USA och kan definitivt uppfylla kraven för defamation.

Nej, det där stämmer inte. Sidan innehåller skärmdumpar med vad de sagt på sociala medier. Det är inte förtal enligt amerikansk lag, så länge skärmdumparna är äkta.
Citera
Avstängd
PrippsFats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alecanan
Antar att du syftar på jan 6. En polis dog och flera skadades svårt
Noll blev skjutna av högerextrema. Flera poliser dog av hjärtinfarkter. En polis sköt en sk högerextrem.

Och nu har en hattransare dödat.
Citera
2025-09-15, 01:19
Avstängd
PrippsFats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Och vi ska behandla våra medmänniskor som oss själva. Och förlåta alla andras synder. Och inte anse oss förmer än andra, framför allt inte utgående från vår tro.

Men kanske du bara är en låtsas-kristen, en sån där som varken läst eller förstått Nya testamentet...
Du verkar ju vara konstig. Ganska många är det. Först skall en kristen älska Gud, sedan kommer allt det där som du verkar tjata om.
Citera
2025-09-15, 01:20
Medlem
karlolof89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Mordet på Charlie Kirk är ju inget annat än en attack mot frihet och de demokratiska värderingar som många påstår sig ha. Kan tycka att oavsett om man ser sig som höger eller vänster så ger Bernie Sanders många intressanta poänger; https://youtu.be/HlIvH6ozvv4?si=MO9M-RkTyJbNb2DX
Till saken är ju att jag skulle välja att debattera både Charlie Kirk och Bernie Sanders inom många ämnen, men jag precis som de föredrar en fri och öppen debatt.

Jag håller med dig, videon var en ögonöppnare. Det är den enda gången jag har blivit vattnig i ögonen av Bernie Sanders
Citera
2025-09-15, 01:20
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Jag väntar fortfarande på att ni charliedårar ska förklara varför gud levde som en likmask i tre dagar!

Vad har det med saken att göra, kristna får väl tro på det de vill.
Citera
2025-09-15, 01:23
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Nej, det där stämmer inte. Sidan innehåller skärmdumpar med vad de sagt på sociala medier. Det är inte förtal enligt amerikansk lag, så länge skärmdumparna är äkta.
Bredvid flera av skärmdumparna uppgavs namn, bild, arbetsgivare, hemort.
Jag förstår varför de tog bort dem. Frågan är dock om det räcker för att inte lagföras. De låg ut i ganska många timmar.
Citera
2025-09-15, 01:25
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Hur kan du avgöra det?
Förstår du ens ved som krävs för att kvalificera som det?

Även bortsett från det, vem ska åtalas?
Vilken domstol har jurisdiktion att döma?

Det finns många kriterier att uppfylla här förutom att bara styrka brott som även det är mycket svårt. Domännamnet räcker inte.
En public figure i USA är en person som är offentligt känd eller inflytelserik och som därför får tåla mer kritik och hårdare granskning.

Det är varken upp till dig eller mig att bedöma, utan en domstol. Åtalas gör den som lagt ut bilderna på siten.
Citera
2025-09-15, 01:25
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Bredvid flera av skärmdumparna uppgavs namn, bild, arbetsgivare, hemort.
Jag förstår varför de tog bort dem. Frågan är dock om det räcker för att inte lagföras. De låg ut i ganska många timmar.

Det är fullt tillåtet men de kan förstås stämma någon för det och det tar lite tid innan det läggs ned.
Citera
2025-09-15, 01:27
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
En public figure i USA är en person som är offentligt känd eller inflytelserik och som därför får tåla mer kritik och hårdare granskning.

Det är varken upp till dig eller mig att bedöma, utan en domstol. Åtalas gör den som lagt ut bilderna på siten.

Fel, personen behöver inte vara känd av de flesta i samhället, det kan räcka med att personen är känd inom en mer snäv krets.

Vem har lagt ut bilderna på siten, kan du bevisa det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in