2025-09-14, 21:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Ja, det irriterande med detta är att man gav skytten så bra förutsättningar.

Har inte hunnit släppa mordet på Kirk än. Fortfarande stör det mig och gör mig ledsen. Kommer kanske ta en månad att komma över.

Det här är en vändpunkt i USA:s historia.

I klass med morden på 60-talet på bröderna Kennedy, MLK etc.
Citera
2025-09-14, 21:51
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
En sak som jag inte ser någon ta upp är om det finns någon risk att Robinson är fel person? Ja, han är mycket lik personen på övervakningskameran (men den bilden skulle kunna stämma in på många). Hans pappa har angivit honom. Ja, men hans pappa kanske tror fel om sin son. Finns det något annat som framkommit att det faktiskt är han som är mördaren annat än indicier? Teknisk bevisning i form av DNA o.s.v? Jag har inte läst något sådant i allafall.

De har i alla fall mordvapnet och Tyler Robinson, så det borde vara en smal sak att kolla upp fingerprints, om andra bevis skulle saknas, men det finns nog gott om bevis här. Man brukar annars inte gå ut så tidigt och så tydligt förkunna, We got him!
Citera
2025-09-14, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lordalatar
Det är bekräftar att han bodde ihop med en. Killar i USA brukar bo två och två i såkallade "Dorm rooms". Typ motsvarigheten till studentkorridor. Skillnaden är att de bor två och två i varje rum. Oftast väldigt enkel standard. Vet inte om det var i en sån de bodde men inte otroligt.

Troligen de två rum som Taylor Robinson och transan bodde i ( notera affisch med Malcolm X i ett av rummen ):

https://www.zillow.com/homedetails/3419-S-River-Rd-UNIT-73-St-George-UT-84790/201058686_zpid/?mmlb=g,18
https://www.zillow.com/homedetails/3419-S-River-Rd-UNIT-73-St-George-UT-84790/201058686_zpid/?mmlb=g,19

Bilderna är från Zillig, en site där huset som paret hyrde rum i, är till salu.

Citat:
A Zillow listing shows photos of Twiggs and Robinson's apartment at the Fossil Hills housing complex in Saint George, a 1,460-square-foot space with three beds and two baths.

The property listing said the ‘current owner has roommates bringing in a total of $900/month for just two of the bedrooms.’
https://www.dailymail.co.uk/news/article-15095195/tyler-robinson-roommate-text-messages-cops-arrest-utah.html
Citera
2025-09-14, 21:54
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
"Könsbekräftande vård" är ett mycket dåligt begrepp.
De som inte håller sig uppdaterade om aktuella politiska trender kanske inte ens inser vad det är det beskriver.
Det handlar alltså om att stympa människokroppen, skära bort kroppsdelar med mera. Det är missvisande att över huvud taget kalla det "vård".
I en relativt nära framtid kommer även vänstern att inse att detta var fel. Historien kommer att döma de som bidrog till transgalenskaperna hårt. Och det kan man inse oavsett religion.
Könsbekräftande vård omfattar:
Psykoterapi eller samtalsstöd
Familjestöd
Social transition (namn, pronomen, klädstil)
Hormonbehandling
Kirurgi
Röst- och kommunikationsträning

Kirk var emot all könsbekräftande vård.
Citera
2025-09-14, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
En sak som jag inte ser någon ta upp är om det finns någon risk att Robinson är fel person? Ja, han är mycket lik personen på övervakningskameran (men den bilden skulle kunna stämma in på många). Hans pappa har angivit honom. Ja, men hans pappa kanske tror fel om sin son. Finns det något annat som framkommit att det faktiskt är han som är mördaren annat än indicier? Teknisk bevisning i form av DNA o.s.v? Jag har inte läst något sådant i allafall.

Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Han erkände till sin pappa, så han tog nog inte fel. Han har även tex samma skor på sig på bilder som skytten hade.

Men visst, folk har ju skor och oskyldiga människor har ju erkänt det ena och det andra så allt är ju möjligt.

Ja, men det är vad pappan säger? Är det allt vi har att gå på? Inte ens ett erkännande är i sig är tillräckligt starkt utan bevisning. Ett hundratal personer har erkänt mordet på Palme. Pappan kanske har sett övervakningsbilderna. Det är väldigt likt. T.om likadana skor. Han pratar med sin son, som är ihop med en transa och han övertygar sig själv om att sonen erkänt och är skyldig.

Jag hävdar inte att det är ett troligt scenario men inte heller omöjligt. Har hela världen fastställt denna person som mördare baserat på detta utan att övh ifrågasätta något?
Citera
2025-09-14, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen

På vilket sätt menar du att det är en vändpunkt?
Citera
2025-09-14, 21:59
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Njae. Även här i Sverige lär det finnas åtminstone många tusentals ungdomar som kanske har växt upp i en familj där man jagar och som har skjutit lite. Sen börjar de på universitet i Umeå eller på nån folkhögskola. Om de då dessutom kanske är lite sexuellt avvikande, har nån släng av autism eller nåt så har du plötslig en svensk Tyler. Sen behöver man inte vara en överdrivet skicklig skytt för att träffa på det avståndet heller. Personligen så tror jag att han siktade på huvudet men missade och träffade halsen istället.

Jag tror också han siktade på huvudet och träffade halsen. Han var trots allt bara en 22-årig kille, ingen tränad krypskytt, och det är möjligt att siktet var inställt på 100 yards (rätt vanligt avstånd på amerikanska skjutbanor). Tycker mig komma ihåg att avståndet mellan Kirk och skytten var 180 yards(?) och siktlinjen från taket var neråt, så...

Men det saknas en ingrediens i din lista för en "svensk Tyler". En politiker som orerar om hur sådana som han (eller hans flickvän, mamma, kompis eller nån annan viktig person i hans liv) inte ska ha några rättigheter och att de är avskum och avföda. Först då får du en "svensk Tyler", när han känner sig eller sin vän hotad och/eller sårad och samtidigt får ett klart mål för det han känner (ifrågavarande politiker).
Citera
2025-09-14, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Helt fel, det tar lång tid och behöver kräver kontroll över all information som individen matas med. Dvs. det vi har i Sverige där det börjar med barnprogrammen, fortsätter i skolorna och av all MSM.
Lustigt hur ni låter precis som feminister som sprider sin hatpropaganda. "Det är ok när vi gör det".
Citera
2025-09-14, 22:02
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Könsbekräftande vård omfattar:
Psykoterapi eller samtalsstöd
Familjestöd
Social transition (namn, pronomen, klädstil)
Hormonbehandling
Kirurgi
Röst- och kommunikationsträning

Kirk var emot all könsbekräftande vård.
Man skapar dem alltså. Lite dr. Frankenstein över det hela.
Citera
2025-09-14, 22:03
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Lustigt hur ni låter precis som feminister som sprider sin hatpropaganda. "Det är ok när vi gör det".

Det är okej att ge igen med samma mynt ja. Ni startade krig så krig får ni.
Citera
2025-09-14, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen

Det tror jag verkligen inte. Däremot kommer vi nog få se mer politiskt våld framöver i USA.
Citera
2025-09-14, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det är okej att ge igen med samma mynt ja. Ni startade krig så krig får ni.
Åter igen med detta "ni". Vilka "ni"? Det är ni vänsterblivna fascister som står för kriget, men det är ni för dumma att begripa. Som sagt, det är ingen skillnad mellan er och feminister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in