Citat:
Ursprungligen postat av
Tumidanda
Njae. Även här i Sverige lär det finnas åtminstone många tusentals ungdomar som kanske har växt upp i en familj där man jagar och som har skjutit lite. Sen börjar de på universitet i Umeå eller på nån folkhögskola. Om de då dessutom kanske är lite sexuellt avvikande, har nån släng av autism eller nåt så har du plötslig en svensk Tyler. Sen behöver man inte vara en överdrivet skicklig skytt för att träffa på det avståndet heller. Personligen så tror jag att han siktade på huvudet men missade och träffade halsen istället.
Jag tror också han siktade på huvudet och träffade halsen. Han var trots allt bara en 22-årig kille, ingen tränad krypskytt, och det är möjligt att siktet var inställt på 100 yards (rätt vanligt avstånd på amerikanska skjutbanor). Tycker mig komma ihåg att avståndet mellan Kirk och skytten var 180 yards(?) och siktlinjen från taket var neråt, så...
Men det saknas en ingrediens i din lista för en "svensk Tyler". En politiker som orerar om hur sådana som han (eller hans flickvän, mamma, kompis eller nån annan viktig person i hans liv) inte ska ha några rättigheter och att de är avskum och avföda. Först då får du en "svensk Tyler", när han känner sig eller sin vän hotad och/eller sårad och samtidigt får ett klart mål för det han känner (ifrågavarande politiker).