2025-09-14, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olivoljetorsk
Att de rödgröna inte borde få vara med och besluta om lag och ordning eftersom de visat sig vara totalt inkompetenta inom sånt.

Men vad är det som säger att du har helt rätt? Allt är inte svart och vitt.
Citera
2025-09-14, 16:35
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PastorBolognese
Kvar är då moderaterna, liberalerna och KD, samt SD.

Utan ett vänsteralternativ hade dessa partier bråkat om väljarna. Väljarna själva är uppdelade och många sympatiserar med åsikter till vänster. Därför hade liberalerna, som istället lockat politiker till vänster och röster genom att driva vänsterpolitik. De hade de själva kunnat få 50%. De hade blivit de nya sossarna helt enkelt.

Vafan beror dessa "vänsteralternativ" på då, egentligen?
Citera
2025-09-14, 16:37
Medlem
Fram till mitten av 1970-talet så var socialdemokratin och även vänstern någorlunda balanserade och uppvägde då de partier som var till höger.

Väldigt mycket av vad de gjorde då var bra saker.

Men varför säger jag fram till 70-talet? Jo, för att där började något hända som gjorde att fler övergav socialdemokratin, man kände att något nytt fanns där som skavde.

Det var givetvis Olof Palme som gick ut väldigt hårt med sin politik, inte den här lite ödmjuka pragmatiska och ändå målmedvetna socialdemokratiska politiken som gick ut på att förbättra Sverige för folket. Jag ska inte här skriva djupare om det, men konstaterar att socialdemokratin började förändras här. Vilket även skedde under många år därefter för att framåt 90-talet blivit något helt annat än vad de var från början. Arbetarpartiet blev nästan lite fientligt inställt till svenska arbetare för att svenska folket hade det för bra. Det var lite olika inriktningar på samma gång, lite mer åt borgerliga hållet, lite mer åt vänster och ett antal nya inslag utöver det.

Vänsterpartiet förändrades också. Men här var det kanske lite mer tydligt att de upplevde de förlorade sin väljargrupp, alltså de fattiga och de utslagna, arbetarna med låga löner blev en för liten grupp. Både vänstern och socialdemokraterna sökte nya politiska områden att arbeta inom och vänsterpartiet blev ju då bidragspartiet, allt skulle lösas med bidrag och gärna sedan en stor mängd import av människor från andra länder så att det där fanns lite klasskamp kvar att göra.

Känslan blev med tiden lite typ, jävla otacksamma svenskar, ni har det för bra...

MP, började som ett miljöparti, men tappade fokus och blev istället Sveriges mest engagerade invandringsparti, man ville lösa alla miljöproblem i Sverige genom att kraftigt öka befolkningsmängden. Jag vet inte vad som hände i huvudet på miljöpartisterna utan uppfattade det såklart som en frontalkrockspolitik och miljöpartisterna tappade precis all trovärdighet både inom miljö och massinvandring.

Centern, bondepartiet som inte längre är ett bondeparti, blev väl europas rikaste och mest extrema parti vad gäller synen på kapitalismen och arbetskraft. Sänka skatterna så mycket det går och lite till, sedan massimportera billig, extremt billig arbetskraft. Lööf som kåtrunkade åt tanken att fylla Sverige med 50 miljoner billiga arbetare.

Jag menar att de tappade allihopa kontakten med verkligheten och framförallt syftet med politik i Sverige, att göra Sverige till ett bra land att leva i.

Hur hade Sverige varit utan de här partierna? Svårt att säga, även moderaterna blev ju ett parti som ville massimportera människor från världens sämsta länder så vi hamnade i en situation där det inte längre fanns några alternativ.

Iallafall, hade partierna inte spårat ut så totalt så hade Sverige idag varit ett land som fortfarande idag skulle varit ett snäpp bättre än Norge och Danmark och vi skulle inte vareviga dag läst om att infrastrukturen krakelerar, att korruptionen härjar vilt och så vidare.

Vi hade helt enkelt fortfarande läst utrikesnyheterna istället för som idag inrikesnyheterna och lokala nyheter.

Som vi alla vet så är nästan alla nyheter av ondo, negativa, katastrofala annars är det ju ingen nyhet enligt journalisterna själva.

Däri har vi också en förklaring varför det gick som det gick. Hela svenska massmedia är så extremt lata att de ville kunna skriva snaskiga nyheter utan att behöva gå så långt. Såklart att svensk massmedia var jublande glada när konfliktnivån och problemnivån inom Sverige skenade rakt upp och blev glödande hett.
Citera
2025-09-14, 16:39
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Men vad är det som säger att du har helt rätt? Allt är inte svart och vitt.

LOL,,,ja du,,,allt jävla gangsteri i Sverige kanske?
Citera
2025-09-14, 16:42
Medlem
Citat:
LOL,,,ja du,,,allt jävla gangsteri i Sverige kanske?

Och du tycker alltså att övriga partier sitter inne med lösningen?
Citera
2025-09-14, 16:44
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Och du tycker alltså att övriga partier sitter inne med lösningen?

Hårdare straff, mera metoder alltså såna som tidigare inte varit tillåtna, permanenta utvisningar,,ingen mer invandring, inget dalt med ungdomar? Svar: JA !!!!!
Citera
2025-09-14, 16:58
Medlem
Citat:
Hårdare straff, mera metoder alltså såna som tidigare inte varit tillåtna, permanenta utvisningar,,ingen mer invandring, inget dalt med ungdomar? Svar: JA !!!!!

Låter kanske bra i teorin men som sagt allt är inte svart och vitt. Vart ska du utvisa till om ladet inte vill ta emot den kriminelle? Forskning visar att hårda straff inte är lösningen de avskräcker helt enkelt inte tillräckligt och kostnaderna skenar när fler ska sitta inne längre.

Ungdomar som döms hårdare riskerar att aldrig få en andra chans och därmed bara blir antigen fortsatt kriminella eller straff eller en konstant belastning för samhället.

Stänger vi dörren för invandring kommer vi få andra typer av problem. Mycket handlar om balans inte ytligheter som jag tidigare var inne på.
Citera
2025-09-14, 17:04
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Låter kanske bra i teorin men som sagt allt är inte svart och vitt. Vart ska du utvisa till om ladet inte vill ta emot den kriminelle? Forskning visar att hårda straff inte är lösningen de avskräcker helt enkelt inte tillräckligt och kostnaderna skenar när fler ska sitta inne längre.

Ungdomar som döms hårdare riskerar att aldrig få en andra chans och därmed bara blir antigen fortsatt kriminella eller straff eller en konstant belastning för samhället.

Stänger vi dörren för invandring kommer vi få andra typer av problem. Mycket handlar om balans inte ytligheter som jag tidigare var inne på.

Där har vi sånt där typiskt irriterande vänsterfittababbel som jag är allergisk mot.
Man kanske ska FORSKA om hur det rödgröna daltet har fått massa skitfolk att VÅGA vara kriminella i Sverige de senaste 30 åren eller mer.
Kostnader kan vara låga om man vill, Man måste inte investera miljarder på horungarna.
Blir fittungarna kriminella efter muck ska de fan sitta dubbel volta nästa gång.

Det är just såna här EFFEKTIVA metoder som jag föreslår som de rödgröna är för fjolliga för.
Därför är det inte vettigt att låta dom bestämma om lag och ordning.
Citera
2025-09-14, 17:11
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajseluring
Schweiz. Vi kunde vara som dem. Men vi tog en en annan väg.

Tragiskt att jämföra med vad vi skulle kunnat vara. Herre jävlar vad våra politiker har pissat bort den potential vi hade.
Citera
2025-09-14, 17:17
Medlem
Citat:
Du är med all sannolikhet sosse, vänster, center eller miljöpartist.
Ni beter er likadant allihopa.

Helt omöjligt att ha en dialog med er.
Ännu ett praktexempel på varför samhället vore bättre utan er.
Har röstat på moderaternas i alla val utom ett då blev det folkpartiet (men jag förkastar inte allt från övriga partier) men jag hatar sd då de ”tror”de har lösningen men inte har den. Men de har bra på att belysa problem och locka lågbegåvade och annat slödder.
Citera
2025-09-14, 17:18
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
S, V och C bildades runt år 1900, och nog hade vi rätt mycket brottslighet även innan dess??

Religion hade vi väldigt mycket mer av - om än nästan uteslutande kristen sådan. U-landshjälp förekom dock inte på den tiden - det kom först på 50-60-talet.

inte en chans att Sverige nånsin haft mer brottslighet än 1990- idag
Citera
2025-09-14, 17:20
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Har röstat på moderaternas i alla val utom ett då blev det folkpartiet (men jag förkastar inte allt från övriga partier) men jag hatar sd då de ”tror”de har lösningen men inte har den. Men de har bra på att belysa problem och locka lågbegåvade och annat slödder.

Har daltet verkligen fått snubbar att avstå från brottslighet?
Jag har då inte märkt det.
Jag har bara märkt att Sverige blivit Gangsters Paradise.

Så därför pissar jag på den rödgröna "forskningen".

Forskning och pengar går hand i hand, förresten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in