Citat:
Ursprungligen postat av
Iq143
Låter kanske bra i teorin men som sagt allt är inte svart och vitt. Vart ska du utvisa till om ladet inte vill ta emot den kriminelle? Forskning visar att hårda straff inte är lösningen de avskräcker helt enkelt inte tillräckligt och kostnaderna skenar när fler ska sitta inne längre.
Ungdomar som döms hårdare riskerar att aldrig få en andra chans och därmed bara blir antigen fortsatt kriminella eller straff eller en konstant belastning för samhället.
Stänger vi dörren för invandring kommer vi få andra typer av problem. Mycket handlar om balans inte ytligheter som jag tidigare var inne på.
Där har vi sånt där typiskt irriterande vänsterfittababbel som jag är allergisk mot.
Man kanske ska FORSKA om hur det rödgröna daltet har fått massa skitfolk att VÅGA vara kriminella i Sverige de senaste 30 åren eller mer.
Kostnader kan vara låga om man vill, Man måste inte investera miljarder på horungarna.
Blir fittungarna kriminella efter muck ska de fan sitta dubbel volta nästa gång.
Det är just såna här EFFEKTIVA metoder som jag föreslår som de rödgröna är för fjolliga för.
Därför är det inte vettigt att låta dom bestämma om lag och ordning.