2025-09-14, 17:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olivoljetorsk
inte en chans att Sverige nånsin haft mer brottslighet än 1990- idag

Fast det var ju inte frågan heller… det jag bemötte var TS tro att brottsligheten skulle vara nästan noll utan dessa partier - men faktum är ju att t.ex mordfrekvens per capita idag är ungefär densamma som på 1800-talet, dvs innan dessa partier bildades. Och då får vi nog även lägga till att rapporteringen på den tiden var lite osäkrare än idag, så att säga att de är på samma nivå är nog snarast i underkant.
Citera
2025-09-14, 17:28
Avstängd
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Fast det var ju inte frågan heller… det jag bemötte var TS tro att brottsligheten skulle vara nästan noll utan dessa partier - men faktum är ju att t.ex mordfrekvens per capita idag är ungefär densamma som på 1800-talet, dvs innan dessa partier bildades. Och då får vi nog även lägga till att rapporteringen på den tiden var lite osäkrare än idag, så att säga att de är på samma nivå är nog snarast i underkant.

Ja inte fan tänkte jag ända till 1800-talet
Citera
2025-09-14, 17:36
Medlem
Citat:
Har daltet verkligen fått snubbar att avstå från brottslighet?
Jag har då inte märkt det.
Jag har bara märkt att Sverige blivit Gangsters Paradise.

Så därför pissar jag på den rödgröna "forskningen".

Forskning och pengar går hand i hand, förresten.

Nu finns det forskning och statistik som inte är nämnvärt röd grön inom området. Maffia har funnit inom många länder även med hårda straff.
Citera
2025-09-14, 17:37
Medlem
Gosifs avatar
Hade varit samma antal invandrare som i Finland. Det var Palme som röstade för mångkultur 1975.
Citera
2025-09-14, 17:38
Avstängd
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Nu finns det forskning och statistik som inte är nämnvärt röd grön inom området. Maffia har funnit inom många länder även med hårda straff.

Jo fast de länderna kanske inte har lika bra social trygghet samt möjligheter som Sverige har, va?
I de andra länderna kan det finnas bättre ursäkter att bli kriminell än vad det finns i Sverige.
Citera
2025-09-14, 17:40
Medlem
Citat:
Jo fast de länderna kanske inte har lika bra social trygghet samt möjligheter som Sverige har, va?
I de andra länderna kan det finnas bättre ursäkter att bli kriminell än vad det finns i Sverige.

Nu låter du som en vänsterpartist. Höjer vi bidragen minskar brottsligheten
Citera
2025-09-14, 17:42
Avstängd
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Hade varit samma antal invandrare som i Finland. Det var Palme som röstade för mångkultur 1975.

Kanske därför nån knäppte han.
Men Finland lider också av sosseri och annat trams och numera är var 5e Helsingforsare invandrare.
Citera
2025-09-14, 17:43
Avstängd
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Nu låter du som en vänsterpartist. Höjer vi bidragen minskar brottsligheten

Vart skrev jag höja???
Jag sa bara att i Sverige kan man överleva utan att vara kriminell !!!
Citera
2025-09-14, 17:55
Medlem
Citat:
Vart skrev jag höja???
Jag sa bara att i Sverige kan man överleva utan att vara kriminell !!!

Så om vi sänker våra bidrag i tron att fler ska komma i arbete så ökar vi istället kriminaliteten? Men bra att du kom till insikt att det kan finnas orsaker bakom att man blir kriminell. Tycker dock att man nästan dagligen ser snyftreportage om människor som inte klarar av att leva på våra bidrag så då fett är det inte.

Den grova kriminaliteten är glorifierat och erbjuder ett levene långt över vad soc kan erbjuda så det är detta som lockar och vissa individer dra/blir indragna i detta.

Problemet är att lagstiftningen om hårdare straff inte tar hänsyn till om du är yrkeskriminell som minderårig eller ej. Att döma Svenssons unge till ett hårt straff för en ungdomssynd och straffa ut denna person från arbetsmarknaden är det inte för hårt? Då måste väl ändå sossarnas förslag och dubbla straff för gängkriminella vara så dåligt?
Citera
2025-09-14, 18:03
Medlem
Klyftorna skulle öka markant. Dom rika skulle vara rikare, dom fattiga skulle vara fattigare och det skulle vara betydligt fler hemlösa, uteliggare medmera. Svårt att tro att brottsligheten skulle minska i det läget dock då alla utan pengar behöver hitta sig ett sätt att få tag på mat.
Citera
2025-09-14, 18:15
Avstängd
Det vore ett högteknologiskt underverk till samhälle. Där sunt förnuft härskade.
Världens mest fria och rättvisa samhälle.

Nu är det tvärt om efter Nazifeminizterna våldtog samhället flera gånger.
Citera
2025-09-14, 18:19
Avstängd
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Så om vi sänker våra bidrag i tron att fler ska komma i arbete så ökar vi istället kriminaliteten? Men bra att du kom till insikt att det kan finnas orsaker bakom att man blir kriminell. Tycker dock att man nästan dagligen ser snyftreportage om människor som inte klarar av att leva på våra bidrag så då fett är det inte.

Den grova kriminaliteten är glorifierat och erbjuder ett levene långt över vad soc kan erbjuda så det är detta som lockar och vissa individer dra/blir indragna i detta.

Problemet är att lagstiftningen om hårdare straff inte tar hänsyn till om du är yrkeskriminell som minderårig eller ej. Att döma Svenssons unge till ett hårt straff för en ungdomssynd och straffa ut denna person från arbetsmarknaden är det inte för hårt? Då måste väl ändå sossarnas förslag och dubbla straff för gängkriminella vara så dåligt?

Beror väl fan på vad hans "ungdomssynd" är.
Tycker det överdrivs att unga inte skulle ha konsekvenstänk.
Det har dom ju för fan visst det. Dom vet mycket väl vad dom gör.
Offrets heder borde vara nummer ett,,inte brottslingens välbefinnande.
Arbetsmarknad? De kan få bo på landet efter muck och odla sin egen mat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in