2025-09-12, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Kirk var en galen troende, predikade sina sagor.
Att år 2025 tro på gamla testamentet och predika det vidare till andra, tyder på att han var efterbliven eller påverkad från unga år.
Men det viktiga här är att dårar som honom inte ska riskera att bli mördade 😥
En saga är bara en saga och Tomten lika viktig som Trump eller K, dej eller mej. Sagor är bara energi
Citera
2025-09-12, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Det var inte det Kirk sa.

Han sa att den största slavhandeln i amerika är den som kriminella gör idag och syftade på någon slags människohandel som hade med invandring vid södra gränsen att göra.

Det är ju helt absurt och historielöst påstående, ett rent hån mot de ättlingar till indiander och afrikaner som sålts och hållts som slavar.

27:10 i detta klipp:
https://youtu.be/xyAqMIZdX5g?si=WPhWvhRnHQFqk7Ci

Förekommer det ingen människohandel där alls eller?

Dina och mina ättlingar kan ju mycket väl också ha varit slavar (trälar) och jag blir inte särskilt förnärmad av hans uttalande. Varför är just slavhandeln från Afrika till Amerika så känslomässigt engagerande? Själv blir jag mer bestört över att det pågår i världen idag.
Citera
2025-09-12, 20:52
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Du menar med en grundförbud mot halvautomatiska vapen med stora magasin, rejäla bakgrundskontroller osv?

https://www.ch.ch/en/safety-and-justice/owning-a-weapon-in-switzerland/#which-weapons-require-which-permits

Nej.

Det där gäller civila som inte varit i militären. Alla män måste göra militärtjänst och efter avslutad militärtjänst får man ta hem vapnet man hade i militären förutsatt att man konverterar det till halvautomatiskt.

Ifall du klickar runt lite på din länk så står också:
"If you wish to carry a weapon in a public place, you must obtain a permit do so from the cantonal authorities. The permit is valid throughout Switzerland and you must have it on you at all times.

Your application to carry a weapon will only be granted if you can prove that you must carry a weapon, for example if you are a private security officer, in order to protect yourself, other people or objects from tangible danger. You must also pass an exam on how to use weapons and the legal requirements for doing so."
Citera
2025-09-12, 20:53
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
The Grayzone har en bra artikel om Kirk och Israel.

https://thegrayzone.com/2025/09/12/charlie-kirk-netanyahu-israel-assassination/

Han har varit finansierad av dem hela tiden. Men blev väldigt obekväm med det efter Israel påbörjade folkmordet i Gaza, bombade Iran och han fick insider-syn på hur Israel sätter agendan för Trump. När han klagade och försökte skapa en America First-linje så tillrättavisades han.

Det var inte för inte som terroristen Benjamin Netanyahu hade ett inbokat möte med honom, förmodligen för att köpa, skrämma eller muta hans tystnad! Det skulle varit om ca 2 veckor...

Med de sagt oavsett var man står i israelfrågan så är det sorgensdag, Kirk lyckades med det som många andra inte gjorde. Han väckte de lobotomerade vänsterhjonen att ta ansvar för sina handlingar och sluta vara woke, det är ett första steg till att komma till rätt men nuvarande världsordning att den unga generationen förkastar globalismen och dess tentakler och det kan man bara med små små steg på vägen till att bli vis!
Senast redigerad av Unlucky-Monkey 2025-09-12 kl. 20:56.
Citera
2025-09-12, 20:59
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Vet inte om så många svenskar hyllar Kirk? Rätt många svenskar hyllar däremot en smutsig pedofil som levde 600år efter Kristus, flera gånger om dagen! Inget du reagerar på?
I den här tråden verkar folks snarare dyrka rövskallen med ärthjärnan Charlie Kirk.

Jag tycker vi ska hedra ärthjärnan med några inskränkta citat:
”Religionsfrihet i USA:s konstitution är olik allt annat”, sa han. ”Regeringen har ingen rätt att hindra ditt religiösa samvete, din förmåga att samlas för att församlas och att kunna dyrka din skapare. Detta är ett unikt attribut och kännetecken för det amerikanska systemet och så fort du förlorar religionsfriheten börjar statens kontroll göra sig gällande.”

Kirk insåg att frihet utan Gud inte är sann frihet.

”Frihet är inte hållbar om du tar bort religion”, sa Kirk. ”Jag ska vara ännu mer specifik, frihet är inte hållbar om du tar bort kristendomen. Så småningom kommer den att implodera. Så småningom kommer du att styras enbart av dina sinnen, du kommer att styras enbart av ditt medvetande.”
https://www.movieguide.org/news-articles/turning-point-usas-charlie-kirk-on-america-freedom-is-not-sustainable-if-you-remove-christianity.htm l

Som sagt, ärthjärnans tänk var medeltida.
Citera
2025-09-12, 20:59
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Då tackar jag för erkännandet att du inte är objektiv.

Du tror inte det är liiiiite värre ur demokratisynpunkt att USA håller på att utvecklas till en auktoritär stat?

Som vilka?

Har du öppnat en historiebok nån gång? ;lol;

Strawman.

Ungefär som när man säger att woke är mer vänster än Stalin, inte sant?

Fortfarande nej, retard

Citera mig, retard.

Hur är det att "smita" att förklara att du har fel????
Du har inte visat att jag har fel någonstans.

Så här gör du alltid när du inte kan svara. Försöker dissekera varenda mening. Men jag har förstås läst mer historia än dig. Inte bara om WW2 och tror inte att det är allt som hänt historiskt.

Man kan förstås lära sig något om sovjet och alla länder grundade på marxistiska åsikter som funnits och som förtryckt miljarder och dödat mångmiljoner och gör det än. Woke är byggt på marxismen egentligen. Du borde nog läsa lite själv och vidga dina totalt begränsade vyer. Även hos grekerna, Rom, Djingis, Alexander, Napoleon, Gustav II och Ottomanerna, med mycket mer, finns det saker som man kan dra lärdom av. Har du gjort det.

Du vet ingenting.
Citera
2025-09-12, 21:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regeringsbildare
Han hade sunda åsikter överlag även om jag inte höll med om allt. Men hur man än vänder och vrider på det så hör våld mot politiker aldrig hemma i ett demokratiskt samhälle.
Sunda åsikter överlag? Haha absolut inte, men har aldrig sagt att det var rätt att skjuta honom. Tycker bara det är konstigt att folk helt plötsligt hyllar desinformatören och skickar sina kondoleanser till hans familj men ryckte på axlarna när Melissa Hortman och hennes familj inkl hunden blev brutalt mördade.
Citera
2025-09-12, 21:01
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Förekommer det ingen människohandel där alls eller?

Dina och mina ättlingar kan ju mycket väl också ha varit slavar (trälar) och jag blir inte särskilt förnärmad av hans uttalande. Varför är just slavhandeln från Afrika till Amerika så känslomässigt engagerande? Själv blir jag mer bestört över att det pågår i världen idag.
Har du bevis för att människohandeln är större idag i amerika än vad den var förut eller ville du bara raljera lite rappakalja som din guru Kirk?
Citera
2025-09-12, 21:02
Medlem
SmartSkalles avatar
Republikanerna lär få en boost av detta terrormord på en republikansk sanningssägare...samma som i Sverige där SD kommer att få en boost av vänstervridna Stasi-mediernas maniska förföljelse av Jessica Stegrud.
Eat shit mothafakkers !
Senast redigerad av SmartSkalle 2025-09-12 kl. 21:05.
Citera
2025-09-12, 21:02
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
The Grayzone har en bra artikel om Kirk och Israel.

https://thegrayzone.com/2025/09/12/charlie-kirk-netanyahu-israel-assassination/

Han har varit finansierad av dem hela tiden. Men blev väldigt obekväm med det efter Israel påbörjade folkmordet i Gaza, bombade Iran och han fick insider-syn på hur Israel sätter agendan för Trump. När han klagade och försökte skapa en America First-linje så tillrättavisades han.

Hamna han på god fot igen med Israel?

Small sak för Israel att piska upp en hatstämning mot Kirk annars, via judiskägda pressen, och sen vänta in någon galning med vapen som gör grovjobbet åt dom.
Citera
2025-09-12, 21:03
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Du har inte visat att jag har fel någonstans.

Så här gör du alltid när du inte kan svara. Försöker dissekera varenda mening. Men jag har förstås läst mer historia än dig. Inte bara om WW2 och tror inte att det är allt som hänt historiskt.

Man kan förstås lära sig något om sovjet och alla länder grundade på marxistiska åsikter som funnits och som förtryckt miljarder och dödat mångmiljoner och gör det än. Woke är byggt på marxismen egentligen. Du borde nog läsa lite själv och vidga dina totalt begränsade vyer. Även hos grekerna, Rom, Djingis, Alexander, Napoleon, Gustav II och Ottomanerna, med mycket mer, finns det saker som man kan dra lärdom av. Har du gjort det.

Du vet ingenting.

Du är dig lik, springer iväg som en liten bitch så fort du får några frågor. Patetiskt
Citera
2025-09-12, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplandia90
Jag skyllde aldrig på högern o skrivit flera gånger att jag ser inte att det finns samma problem i sverige med höger/vänster våld. Det är du som säger det. Det ända du kunde nämna var mordet på koran-brännaren och dessa kan väl heller inte räknas som svenskar eller vänster.

Det är löjligt att vissa av er som röstar höger automatiskt också måste allierar er med utländska problem likt när vänstern alltid skulle vara allierade med sina kommunistvänner andra länder. Det är tur att vi inte har samma problem i Sverige

Den svenska vänster har blivit som ett eko av den amerikanska demokratiska rörelsen. Titta bara på hur de gör i Palestina frågan och under BLM kravallerna. Samma debatter dyker upp här även om problematiken är helt amerikansk. Nått sjukt är det med den svenska vänstern
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in