2025-09-12, 18:18
Medlem
Tortellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Vad Rask säger och vad han gör - är två helt skilda saker. Det är som vanligt, mycket snack och ingen verkstad. Och så är det tills motsatsen är bevisad. Är du så jävla dum, att du fortfarande går på hans skitsnack, kan jag bara beklaga.
Exakt. Så många planer och löften, men det blir 0 av det när Baronen planerar. Han är så full av skit och lögner..
Citera
2025-09-12, 18:43
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Exakt. Så många planer och löften, men det blir 0 av det när Baronen planerar. Han är så full av skit och lögner..

Så är det.

Men givetvis önskar jag att han inte snackar skit. Jag hoppas på riktigt att han tar tag i sitt liv och gör en ordentlig insats att bli en god medborgare.

Men jag är övertygad om att han aldrig kommer bli det. Han är en genomrutten fitta.
Citera
2025-09-12, 20:21
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Vem är mannen i det där huset, Edward eller Svarten?

Therese verkar ha ett aningens osunt förhållande till det där marsvinet. Hur många bilder kan man lägga upp liksom
Citera
2025-09-12, 22:36
Medlem
Miys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Therese verkar ha ett aningens osunt förhållande till det där marsvinet. Hur många bilder kan man lägga upp liksom

Så länge hon inte fortsätter med sina kopia-selfies från exakt samma vinkel och samma misslyckade försök till putmun som hon tragglat med varje dag i ett decennium, så är jag nöjd.

Ser att Svarten är kvar var det ingen som ville köpa honom eller?
Citera
2025-09-12, 22:58
Medlem
GIMP-SUITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miy
Så länge hon inte fortsätter med sina kopia-selfies från exakt samma vinkel och samma misslyckade försök till putmun som hon tragglat med varje dag i ett decennium, så är jag nöjd.

Seriöst om hon laddar upp en enda till selfie med den där jävla putmunnen så sätter jag pistolmynningen i munnen och trycker av. HON SER SÅ JÄVLA DUM UT!!!
Citera
2025-09-12, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Så du menar att om Rask gick i vinst med 100.000 kr i sin enskilda firma, så fick han betala 80.000-90.000 kr i skatt?
Har du lust att länka till en sida där man kan läsa om denna extremt höga skattesats?

Jag har kollat runt och det jag skrev verkar inte stämma. Verkar vara ungefär 50% skatt totalt.

Drev enskild firma själv för många år sedan och minns att jag var helt mållös över skatten så som jag minns det blev 80-90% när bolaget började gå bra.
Antingen har reglerna ändrats eller så har hjärnan överdrivit detta med åren.
Jag tror dessvärre att minnet sviker mig.

Sorry!
Citera
2025-09-12, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronaljuset
Ok, om vi utgår ifrån att det han säger är korrekt, att han fått in 1,3 mil brutto och deklarerat 300k, och att resten ligger kvar i hans företag.

(*Vill förtydliga att jag tror de egentliga numren är 1.1-1.2 M och deklarationen i själva verket var 192k, men ta mig inte på orden).

Då är min fråga finns det något sett att se om detta stämmer utöver hans vanliga skattedeklaration, som antagligen inte visar pengar i hans företag)

Men du menar alltså att det går att se om detta stämmer genom att ta ut något?

Det jag/många i tråden vill att du ska kolla upp (om det går) är väl om dessa pengar faktiskt ligger i hans företag som han säger eller om han ljuger om det.

Jag glömde att idioten har en enskild firma vilket gör att jag inte kan kolla upp det via de tjänster jag använder.
Kan eventuellt vara allmän handling hos Bolagsverket eller eventuellt Skatteverket om man kontaktar dem. Viktigt att man poängterar att det gäller hans näringsverksamhet och inte honom som person isåfall.
Årsredovisningar är det för AB iallafall.
Det kluriga med enskild firma är att det i princip är samma sak som personen bakom. Man är personligt ansvarig för firmans alla skulder automatiskt tex och betalar ingen skatt på lönen man tar ut. Firman blir beskattad för överskottet istället.
Jävligt märklig och rätt dålig bolagsform om man inte driver typ en hobbyverksamhet. Baronen hade definitivt tjänat på att starta ett AB med lön under brytpunkten och sedan utdelning på schablonbeloppet.

Hade väl kanske kunnat få ut årslönen till 35% skatt istället för 50% skatt däromkring. Dvs 150k extra per år. Orkar inte räkna ut exakt.
Citera
2025-09-13, 00:04
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miy

Finns väl ingen som köper ett 6 månader beggat marsvin som har en livslängd på tre år.

Vem vet vad SadistBaronen har gjort med det där stackars djuret. Stressen i ögonen är påtaglig, eyes dont lie

Så sjukt att dom ens skaffade djur när dom inte ens har råd att föda sig själva och barnen.
Citera
2025-09-13, 04:56
Medlem
PeterJihadis avatar
Det finns nästan ingenting som slår när Rask utnyttja en bipolär snubbe (Ulf) för snabba pengar.

https://youtu.be/mYB6vM8Kz-w?si=eOXLKn1XRFNDs0TF

Otroligt äckligt hur han går och fjäskar för en uppenbart psykiskt sjuk kille...

Rask är en vedervärdig människa.
Citera
2025-09-13, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Jag glömde att idioten har en enskild firma vilket gör att jag inte kan kolla upp det via de tjänster jag använder.
Kan eventuellt vara allmän handling hos Bolagsverket eller eventuellt Skatteverket om man kontaktar dem. Viktigt att man poängterar att det gäller hans näringsverksamhet och inte honom som person isåfall.
Årsredovisningar är det för AB iallafall.
Det kluriga med enskild firma är att det i princip är samma sak som personen bakom. Man är personligt ansvarig för firmans alla skulder automatiskt tex och betalar ingen skatt på lönen man tar ut. Firman blir beskattad för överskottet istället.
Jävligt märklig och rätt dålig bolagsform om man inte driver typ en hobbyverksamhet. Baronen hade definitivt tjänat på att starta ett AB med lön under brytpunkten och sedan utdelning på schablonbeloppet.

Hade väl kanske kunnat få ut årslönen till 35% skatt istället för 50% skatt däromkring. Dvs 150k extra per år. Orkar inte räkna ut exakt.
Tyvärr så skulle väl det nya trumsettet betalas samtidigt som han skulle betala in "kontantinsatsen" i det nya förbättrade AB,t som han ville ha istället för farfars gamla inarbetade som hade likvida medel han kunde slakta det gamla på.
Citera
2025-09-13, 10:46
Medlem
TheFinals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Jag har kollat runt och det jag skrev verkar inte stämma. Verkar vara ungefär 50% skatt totalt.

Drev enskild firma själv för många år sedan och minns att jag var helt mållös över skatten så som jag minns det blev 80-90% när bolaget började gå bra.
Antingen har reglerna ändrats eller så har hjärnan överdrivit detta med åren.
Jag tror dessvärre att minnet sviker mig.

Sorry!
Inte helt fel, på 100k får man ut 65 ungefär. Räknar man med momsen är det runt 45% (orkar inte räkna).
Men allt över 54000 per månad så ska man betala ytterligare 20% statlig skatt på det som överstiger 54k

Så att ta ut såna våldsamma slantar i en EF är rent av korkat.
Citera
2025-09-13, 10:47
Medlem
TheFinals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Tyvärr så skulle väl det nya trumsettet betalas samtidigt som han skulle betala in "kontantinsatsen" i det nya förbättrade AB,t som han ville ha istället för farfars gamla inarbetade som hade likvida medel han kunde slakta det gamla på.
Trumsetet och annat han köpte där var från slanten han fick på den överskjutande adsenseinkomsten efter han betalat av sin kanal. Som han fick rakt in på sitt privata konto för övrigt, så det va inget bolag eller nåt som "köpte" tillbaka kanalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in