2025-09-13, 10:46
Medlem
TheFinals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Jag har kollat runt och det jag skrev verkar inte stämma. Verkar vara ungefär 50% skatt totalt.

Drev enskild firma själv för många år sedan och minns att jag var helt mållös över skatten så som jag minns det blev 80-90% när bolaget började gå bra.
Antingen har reglerna ändrats eller så har hjärnan överdrivit detta med åren.
Jag tror dessvärre att minnet sviker mig.

Sorry!
Inte helt fel, på 100k får man ut 65 ungefär. Räknar man med momsen är det runt 45% (orkar inte räkna).
Men allt över 54000 per månad så ska man betala ytterligare 20% statlig skatt på det som överstiger 54k

Så att ta ut såna våldsamma slantar i en EF är rent av korkat.
Citera
2025-09-13, 10:47
Medlem
TheFinals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Tyvärr så skulle väl det nya trumsettet betalas samtidigt som han skulle betala in "kontantinsatsen" i det nya förbättrade AB,t som han ville ha istället för farfars gamla inarbetade som hade likvida medel han kunde slakta det gamla på.
Trumsetet och annat han köpte där var från slanten han fick på den överskjutande adsenseinkomsten efter han betalat av sin kanal. Som han fick rakt in på sitt privata konto för övrigt, så det va inget bolag eller nåt som "köpte" tillbaka kanalen.
Citera
2025-09-13, 17:02
Medlem
Rask kanske borde börja käka lite mat så han slipper vara så frusen.

Han är iklädd tjock tröja och skinnjacka i det här fina vädret.

Här, norr om Trosa, är det såpass varmt att människor går i kortärmat. Undrar hur många grader det kan vara i Trosa?
Citera
2025-09-13, 18:10
Medlem
Dr.mjaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DSJ95
Sitter inte och skakar så upprörda som ni blir när främst Anjo "förtalar" iaf 🤣🤣🤣🤣
Haha som när Anjo nästan börja gråta när någon delade Ai-nudes på Lisen som inte ens var på Lisen.

Eller när Överenskommelsen-Baronen delade sina snuskfilmer till Crippa så Tessan ville nästan ta livet av sig så hon kunde inte ge han 100% uppmärksamhet så han blev tvungen skicka kukbilder till tanter och blev påkommen.

Ingen här skakar, vi ser två tåg som kör mot varandra i slowmotion och väntar på kraschen
Citera
2025-09-13, 19:04
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Ett marsvin är bara en hamster som ätit för många ostbollar.
Så då var marsvinet Therese bara en hamster före hon flyttade ihop med Baronen alltså
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Rask kanske borde börja käka lite mat så han slipper vara så frusen.

Han är iklädd tjock tröja och skinnjacka i det här fina vädret.

Här, norr om Trosa, är det såpass varmt att människor går i kortärmat. Undrar hur många grader det kan vara i Trosa?
Inte så lätt att få i sig något när man är påtänd hela tiden. Undrar hur han döljer detta för familjen? När jag var barn åt vi middag tillsammans, men det kanske inte Rask:s gör…?
Eller blir det ”måste jobba” alternativt ”kan inte äta, har sådan ångest idag 😭😭😭”
Det funkar ju ett tag men inte i flera år…
Citera
2025-09-13, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Så då var marsvinet Therese bara en hamster före hon flyttade ihop med Baronen alltså

Inte så lätt att få i sig något när man är påtänd hela tiden. Undrar hur han döljer detta för familjen? När jag var barn åt vi middag tillsammans, men det kanske inte Rask:s gör…?
Eller blir det ”måste jobba” alternativt ”kan inte äta, har sådan ångest idag 😭😭😭”
Det funkar ju ett tag men inte i flera år…

Therese är inte den vassaste kniven i lådan. Hon bara flyter med utan att ifrågasätta någonting.

Hon kanske borde börja dela med sig av ostbollarna.
Citera
2025-09-13, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIMP-SUIT
Seriöst om hon laddar upp en enda till selfie med den där jävla putmunnen så sätter jag pistolmynningen i munnen och trycker av. HON SER SÅ JÄVLA DUM UT!!!
Ögonen är själens spegel. Jag är tveksam till om det ens finns en själ, men de där tomma ögonen och misslyckade plutmunnen är exakt varför baron von lögnare inte har blivit utsparkad vid det här laget. Medel-iq i det hushållet ökade markant när marsvinen flyttade in.
Citera
2025-09-13, 23:14
Medlem
Pallals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jasså du, du vaknade till slut. Har det med rättegången att göra? Den du säkert är säker på att Chrippa och Linnéa ska vinna. Synd att de inte har hållt sig från att förtala honom. Hade de inte det hade de vunnit plättlätt. Nu är det inte lika säkert.
De har väl fått tips från Trosakärringen.

Ärligt talat så bryr jag mig inte om i fall han går utbildning eller inte. Han såg dock peppad ut och jag hoppas att han gör det och söker jobb efter det.

Detta har ju några stycken här tjatat om tusentals inlägg och nu när han ämnar att göra det klagar ni på det också. Hur ska ni ha det?
Du gick OT och attackerade mig med obefogade anklagelser utan att egentligen belysa det jag skrev så jag försöker igen att hålla en mogen dialog med dig utan personangrepp.

Tror du att jag kan har rätt i vilka kurser han ska gå? Vad tror du att han kommer plugga om inte par- och relationsterapeut och sexologi?
Citera
2025-09-13, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFinal
Inte helt fel, på 100k får man ut 65 ungefär. Räknar man med momsen är det runt 45% (orkar inte räkna).
Men allt över 54000 per månad så ska man betala ytterligare 20% statlig skatt på det som överstiger 54k

Så att ta ut såna våldsamma slantar i en EF är rent av korkat.

Tack för ditt svar!

Sjukt att jag inte hittar det ens när jag googlar. Då mindes jag inte helt fel trots allt,
Citera
2025-09-14, 00:01
Medlem
Pallals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Ja man ska veta att man lever 😂
Har du nån teori om vad Rask ska plugga?

Jag tror par- och relationsterapeut och sexologi.
Citera
2025-09-14, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Har du nån teori om vad Rask ska plugga?

Jag tror par- och relationsterapeut och sexologi.

Nej ingen aning alls, orkar helt enkelt inte bry mig. Men tycker det är bra att folk utbildar sig och tar det som ett sundhetstecken i detta fallet. Jag tror förresten han passat som lastbilschaufför även om det hade gjort att han inte kunde sitta hemma som han gillar.
Citera
2025-09-14, 00:17
Medlem
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Nej ingen aning alls, orkar helt enkelt inte bry mig. Men tycker det är bra att folk utbildar sig och tar det som ett sundhetstecken i detta fallet. Jag tror förresten han passat som lastbilschaufför även om det hade gjort att han inte kunde sitta hemma som han gillar.
Haha
Haha

Jag tror han har köpt (om han inte vore pank) en kurs i hur man blir miljonär på en vecka genom att jobba max en timme om dagen.

En sak till. Det flyger inte, baby.

Jag kanske kommer tillbaka when the shit hits the fan för det här eländet går inte ans att titta på för skojs skull längre. Kämpa, kämpa, KÄMPA högstadiekompetens-baronen, det blir säkert toppenbra i slutändan ""
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in