2025-09-13, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nekro.
Käkade på Taco Bell några gånger när jag var i Tokyo, tyckte det var väldigt gott då så hade gärna sett en Taco Bell här i Göteborg.

Generellt kan kvaliteten skilja sig mkt mellan olika regioner för dessa kedjor, konstigt nog.

Första gången jag åt det, tidigt 90-tal i usa tyckte jag det var fantastiskt, men då var man ganska svältfödd i allmänhet.

Åt det i Bangkok för ngt år sedan och blev magsjuk, smakade risigt gjorde det också.
Citera
2025-09-13, 09:27
Medlem
Moobs avatar
undvik amerikanska bolag tack. de har inte förtjänat vår och europas respekt och bör bojkottas.
Taco kan man göra själv för säkert en bråkdel av priset och man slipper stödja den amerikanska ekonomin.
Citera
2025-09-13, 09:38
Medlem
LKKINGENs avatar
När alla ätit där en gång kan dom stänga. Geggigt, fett typiskt amerikanskt.
Men det är klart klarar man hamburgerkedjornas grismat så kan man se Taco Bell som en del av att äta varierad kost.
Jag säger flopp.
Citera
2025-09-13, 09:43
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaenkelberrie
Så sant! Käkade i vanlig ordning en Big Mac meny i Los Angeles år 2023. Den menyn samt kaffe på toppen gick på 12.50 usd!!!
Dyrare än Sverige till och med. 3.99 usd gick samma meny exkl kaffet då i Las vegas 1998

Stört. Känns också som att just snabbkäk (Sibylla, Donken osv) har gått upp orimligt mycket de senaste 10 åren. En biff me pommes på restaurang har kanske gått upp 20% men en jävla 150-grams-meny har gått upp typ 50% under samma period.
Citera
2025-09-13, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Det är vad du tycker, men ett fetto med dålig hy skulle nog älska det.

Yes, lite det jag ville påpeka med min kommentar. Gäller ju dock att de kan konkurrera om tjockisarna mot Max, McDonalds, KFC, Subway m.fl. Men jag tror som sagt att taco-nishen kan få det att funka.

Fettona hade väl helst fått taco såsen serverad i kanyl.
Citera
2025-09-13, 10:04
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Pizza Hut är för pengen man får betala väldigt överprisade och inte någon smakupplevelse direkt. Går att ära men för att inte bli ruinerad så får man hålla sig till lunchbuffén och då se det som bukfylla.

Five guys som öppnade i sverige för en tid sen ska tydligen öppna fler restauranger men ser man på deras betyg (3,1) så är det inte längre något förstahandsval hos folket. Har själv aldrig provat.

KFC har jag själv bara ätit på för 30 år sen i västindien och aldrig mer. Sämsta delarna som går att hitta på en kyckling som man sen doppar i mängder av frityrsmet. Inte gott någonstans men tycks ändå bli kvar i landet denna gång.

Taco Bell har jag aldrig provat men det man läser här så låter det inte som någon hit.
Äter du buffé på Pizza Hut inte jättedyrt men annars väldigt dyrt ja, men det är också gott.
Citera
2025-09-13, 10:17
Medlem
I USA är det väl rätt billigt? Men det betyder ju också att; förmodligen sämre råvaror och sämre betalt än vad som är i Sverige.
Citera
2025-09-13, 10:17
Medlem
Magsjuka *gråååååt emoji*
Citera
2025-09-13, 10:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tempsign
Generellt kan kvaliteten skilja sig mkt mellan olika regioner för dessa kedjor, konstigt nog.
Majoriteten är ju franchise, skillnaden är att ställen som Subway och McDonalds t.ex. ställer höga krav på franchisetagaren och man måste gå utbildning osv, för att säkerställa maten håller samma kvalitet överallt. Men eftersom det är ett enda företag som har licensen i sverige lär kvaliten vara jämnare här
Citera
2025-09-13, 10:42
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharmut4
I USA är det väl rätt billigt? Men det betyder ju också att; förmodligen sämre råvaror och sämre betalt än vad som är i Sverige.

USA är inte billigt längre . Det mesta är faktiskt dyrare än Sverige numera
Till och med matbutikerna är ungefär samma som i Sverige.
Citera
2025-09-13, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Trots ett antal USA-resor i mina dagar har jag inte provat det.
Vad tror ni? Hit eller flopp i Sverige?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1400238

Var väldigt billigt o gott runt 2010 alltid undrat varför de inte finns här. Men vi äter ju bara pizza. Kebab o burgare. Kanske blir svårt att klara sig
Citera
2025-09-13, 11:17
Medlem
NyfikenMenErfarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Ruskigt oseriösa ägare som inte tar svensk valuta från kunderna i sverige och taco bell har ju massa giftig gmo mat i usa.

Restaurangbranschen är ju mycket mer slapphänt pga inga regleringar och när både subway och seven eleven,circle k,okq8 säljer gmo baguetter i sverige och gmo bownies,kärleksmums,muffins antar jag att en del ingredienser till taco bell som tillexempel majs,taco,ris kommer beställas från usa och andra gmo länder + polskt,tyskt antibiotikakött så det blir stort nej på den.

Klickar inte på kvällstidningarna så måste fråga vad du menar? Ska dom bara ta dollar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in