Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-09-13, 08:05
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Alla amerikanska snabbmats kedjor är mediokra. Majoriteten av dom är från en annan tid, när halvfabrikat var modernt och framtiden. I dag känns det bara b.
Pizza Hut skulle jag inte säga medioker, deras pizzor väldigt goda.

Snabbmatskedjor, särskriv ej.
Citera
2025-09-13, 08:06
Medlem
Svenskarna har blivit så hälsosamma så jag tror det är för sent för taco bell.
Citera
2025-09-13, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Just nu är ekonomin är lite skakig för många människor och en del restauranter går lite illa, detta i kombination med att många svenskar bojkottar amerikanska företag, är det nog inte optimalt för ett amerikanskt företag i restaurantbranschen att försöka etablera sig i Sverige öht. Skulle föreslå att de väntar några år.

Svenskar har ett av världens lägsta IQ på populationsnivå, svenskens IQ är under 65, och de kommer att tro att företaget är mexikanskt.
Citera
2025-09-13, 08:07
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Pizzahut skulle jag inte säga medioker, deras pizzor väldigt goda.

Pizzahut är fryspizza. Själva definitionen av medioker..
Citera
2025-09-13, 08:11
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Pizzahut är fryspizza. Själva definitionen av medioker..
Du verkar inte ha koll.
Citera
2025-09-13, 08:13
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Du verkar inte ha koll.

Det är fryspizza.
Citera
2025-09-13, 08:18
Medlem
Amerikansk mat smaklös
Citera
2025-09-13, 08:31
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Man vet att inflationen spårat ur om till och med Taco Bell blivit dyrt i staterna. Kommer ihåg för typ 20 år sen när jag var där då kunde man få typ två tacos och en burrito för 3,99 dollar.

Så sant! Käkade i vanlig ordning en Big Mac meny i Los Angeles år 2023. Den menyn samt kaffe på toppen gick på 12.50 usd!!!
Dyrare än Sverige till och med. 3.99 usd gick samma meny exkl kaffet då i Las vegas 1998
Citera
2025-09-13, 08:32
Medlem
Crerands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Trots ett antal USA-resor i mina dagar har jag inte provat det.
Vad tror ni? Hit eller flopp i Sverige?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1400238

Kul. Men jag tror inte på idén. Kalgoum verkar inte speciellt bra att driva företag. Han får väl ha sitt roliga tills Mika tröttnar.
Citera
2025-09-13, 08:59
Medlem
Kinaskis avatar
Undrar hur det går för KFC i Sverige. De har ju expanderat och satsat en del.
Maten på KFC är ju sunk deluxe. Svårt att se att det håller i längden.

En till amerikansk sunk kedja. Nja
Citera
2025-09-13, 09:08
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Pizza Hut skulle jag inte säga medioker, deras pizzor väldigt goda.

Pizza Hut är för pengen man får betala väldigt överprisade och inte någon smakupplevelse direkt. Går att ära men för att inte bli ruinerad så får man hålla sig till lunchbuffén och då se det som bukfylla.

Five guys som öppnade i sverige för en tid sen ska tydligen öppna fler restauranger men ser man på deras betyg (3,1) så är det inte längre något förstahandsval hos folket. Har själv aldrig provat.

KFC har jag själv bara ätit på för 30 år sen i västindien och aldrig mer. Sämsta delarna som går att hitta på en kyckling som man sen doppar i mängder av frityrsmet. Inte gott någonstans men tycks ändå bli kvar i landet denna gång.

Taco Bell har jag aldrig provat men det man läser här så låter det inte som någon hit.
Citera
2025-09-13, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Just nu är ekonomin är lite skakig för många människor och en del restauranter går lite illa, detta i kombination med att många svenskar bojkottar amerikanska företag, är det nog inte optimalt för ett amerikanskt företag i restaurantbranschen att försöka etablera sig i Sverige öht. Skulle föreslå att de väntar några år.

”Många svenskar” bojkottar inte USA. Några sinnesslöa judehatare och våldsverkande blattar som får medias megafon kanske gör det. Men svenskar i hela landet älskar USA och amerikanska produkter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in