2025-09-12, 18:05
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Jag har käkat på Taco Bell i USA. Det smakar I princip exakt som svensk fredagstaco, iaf deras wrap med tortillabröd och köttfärs.

Det var rätt nice att gå in och beställa en stor fet wrap, men absolut ingen smaksensation.

Taco går dock att väldigt enkelt göra hemma, lika gott, det är inte som pizza, smash burgare eller bra slafsburgare, de är svårare att få till bra hemma. Taco är sjukt enkelt.

Köttfärs, spiskummin, paprikapulver, vitlök, lite chili, koka ner mer olja å lite vatten så det blir en tjockare röra. Servera med kalla tillbehör.

Näe kommer inte bli en hit, svenskar har för hög standard själva på skräptaco

Jag tänker också, det finns redan tacobar, zocalo och riktiga mexikanska taco ställen.
Så varför behöver vi mer taco lixom?

Med tanke på att KFC nyligen etablerat sig så börjar det också bli rätt mättat på snabbmatsfronten.
Har sett att burger king slått igen på vissa platser. Folk kommer inte att äta allt, och då blir det någon som blir förlorare.
Senast redigerad av bithax 2025-09-12 kl. 18:07.
Citera
2025-09-12, 18:11
Medlem
karlsoons avatar
20 år för sent. TacoBell funkar i USA för att en Taco kostar 20 spänn. Det kommer aldrig funka om dom ska ha annan prissättning här. Folk äter TacoBell för att det är billigt och för man inte är sugen på burgare.
Citera
2025-09-12, 18:12
Medlem
Sqrbankens avatar
Påminner Taco Bell om Taco Bar? Taco Bar är i alla fall helt otjänligt som föda. Satan va äckligt det är.
Citera
2025-09-12, 18:24
Medlem
ReijoHervonens avatar
Amerikansk mat är som att äta avföring. Det kan inte finnas tillräckligt med hjärndöda spån för att få det att gå runt.
Citera
2025-09-12, 18:27
Medlem
johannes111s avatar
Har ätit TacoBell en gång. Riktigt usel mat. Svenskarna är kräsna med sin Tacos, oerhört svårt att se kedjan slå.
Citera
2025-09-12, 18:28
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mecanicus
Från Wikipedia:

"Taco Bell fanns en kort period i Lidköping i slutet på 1990-talet."

Tack för info, letade men hittade inget själv (drunknade i nyheten att de _nu_ ska öppna i sverige)

Ändå så sent som slutet 90, jag hade för mig det var längre sen. Man börjar gagga ihop tror jag
Citera
2025-09-12, 18:31
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Påminner Taco Bell om Taco Bar? Taco Bar är i alla fall helt otjänligt som föda. Satan va äckligt det är.

Nej det tycker jag inte.
Taco Bell säljer alla "delar" styckvis, visst finns det kanske nån combo också, men normalt beställer man de "delar" man vill ha.

Sen smakar det bättre, Taco bar är inte så bra håller jag med om, Taco Bell gillar man
Citera
2025-09-12, 18:44
Medlem
bertil-falukorvs avatar
Förhoppningsvis flopp. Kan vi som land bara sluta ta hit en massa USA-skit någon gång?
Citera
2025-09-12, 18:50
Medlem
Vi har ju Taco Bar för den som inte känner till det. Finns på fler orter än bara i Stockholm. Det var flera år sen jag var där men minns att det var ganska gott.
Citera
2025-09-12, 18:54
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Trots ett antal USA-resor i mina dagar har jag inte provat det.
Vad tror ni? Hit eller flopp i Sverige?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1400238
Vad är priset? 99kr för pommes på fiveguys och en hel meny är lätt över 200 spänn. Snabbmat som kostar över hundringen är inte riktig snabbmat. Men tacos är ju gött så kanske att det funkar
Citera
2025-09-12, 18:59
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spikerman
Vi har ju Taco Bar för den som inte känner till det. Finns på fler orter än bara i Stockholm. Det var flera år sen jag var där men minns att det var ganska gott.
Njae. Det är snabbmat förklätt till "riktig" restaurangmat. Men dom har schyssta drinkar.
Citera
2025-09-12, 19:09
Medlem
Nekro.s avatar
Käkade på Taco Bell några gånger när jag var i Tokyo, tyckte det var väldigt gott då så hade gärna sett en Taco Bell här i Göteborg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in