2025-09-13, 11:53
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Det är fryspizza.
Vad menar du?

Pizza Hut får sina frysta ogräddade bottnar som tinas och sedan appliceras topping och skjuts in i den rullande ugnen.

Men att det är fryspizza, det stämmer inte.
Citera
2025-09-13, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyfikenMenErfaren
Klickar inte på kvällstidningarna så måste fråga vad du menar? Ska dom bara ta dollar?

dollar??

varför det?

De jobbar ju i sverige med brödernas så de ska ta emot svenska pengar från riksbanken och inte privattrycta digitala fejkkrediter från bankmaffian om de skulle varit seriösa vilket de inte är.

Men lika illa är det med att tacobell använder massa gmo giftiga gmo ingredienser och billigt skräpkött.

Även brödernas använder billigare europeiskt gmo,antibiotika skräpkött vad jag hörde från europa så då vet man direkt att övriga ingredienser brukar gå på den billiga vägen.
Citera
2025-09-13, 12:36
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Hade det varit för 20 år sedan så kanske man hade tyckt det var lite spännande. Idag med priserna på snabbmat och hur undermålig kvalitén har blivit. Inte minst p.g.a. att man anställer kaosbabbar som skiter i det mesta när det gäller vad de serverar så undviker man alla sådana ställen.

Jag brukade gilla Subway och tänkte köpa en nu i veckan då jag inte hade tid att laga mat själv. När jag går förbi restaurangen så ser jag två importerade indier bakom disken, det blev ingen Subway för min del. Jag vet att jag inte är ensam om att resonera så. Riktigt korkat av ägarna att tro att de tjänar på att anställa dessa människor. Hade det varit två svenska ungdomar bakom kassan som såg normala ut och inte två trash så hade köpt en macka.

Minns ett av mina sista snabbmatsbesök på BK i en ort där det mest bor medel och överklass. Alla bakom kassan var kaosbabbar, de få kunderna som fanns i restaurangen var babbar även de. Personalen hade inga kunder att servera, det var skräp på varje bord, hela restaurangen var kaos. Gick in på toaletten för att pissa. Det var så jävla grisigt med överfyllda papperskorgar, smuts på golver, papper på golvet. Bajs spår i toaletten. Jag tog några bilder och tänkte kontakta BK och fråga vad fan som står på, hade dock aldrig energin till det.

Dessa babbar som inte hade mycket att göra såg uppenbarligen ingen anledning till att försöka röja upp och då kan man tänka på hur det ser ut där de förbereder maten.

Jag vet att det samma kommer ske med Taco Bell, plus att priset kommer vara alldeles för högt. Så det är inte ens intressant att prova för sakens skull. Bättre att spara sina snabbmatsbesök till länder där personalen utgörs av vita människor eller östasiater. För det är något helt annat, där ser ägarna till att allt är tipptopp och maten är så bra. Så som det var i Sverige förr när man besökte BK och Donken.
Citera
2025-09-13, 13:00
Medlem
NyfikenMenErfarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
dollar??

varför det?

De jobbar ju i sverige med brödernas så de ska ta emot svenska pengar från riksbanken och inte privattrycta digitala fejkkrediter från bankmaffian om de skulle varit seriösa vilket de inte är.

Men lika illa är det med att tacobell använder massa gmo giftiga gmo ingredienser och billigt skräpkött.

Även brödernas använder billigare europeiskt gmo,antibiotika skräpkött vad jag hörde från europa så då vet man direkt att övriga ingredienser brukar gå på den billiga vägen.

Jag undrar vad du menar. Du skrev att dom ej tar svensk valuta.
Citera
2025-09-13, 13:05
Medlem
Pga av att större delen av vinsten går direkt ut ur landet har de oftast inte råd att anställa
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Hade det varit för 20 år sedan så kanske man hade tyckt det var lite spännande. Idag med priserna på snabbmat och hur undermålig kvalitén har blivit. Inte minst p.g.a. att man anställer kaosbabbar som skiter i det mesta när det gäller vad de serverar så undviker man alla sådana ställen.

Jag brukade gilla Subway och tänkte köpa en nu i veckan då jag inte hade tid att laga mat själv. När jag går förbi restaurangen så ser jag två importerade indier bakom disken, det blev ingen Subway för min del. Jag vet att jag inte är ensam om att resonera så. Riktigt korkat av ägarna att tro att de tjänar på att anställa dessa människor. Hade det varit två svenska ungdomar bakom kassan som såg normala ut och inte två trash så hade köpt en macka.

Minns ett av mina sista snabbmatsbesök på BK i en ort där det mest bor medel och överklass. Alla bakom kassan var kaosbabbar, de få kunderna som fanns i restaurangen var babbar även de. Personalen hade inga kunder att servera, det var skräp på varje bord, hela restaurangen var kaos. Gick in på toaletten för att pissa. Det var så jävla grisigt med överfyllda papperskorgar, smuts på golver, papper på golvet. Bajs spår i toaletten. Jag tog några bilder och tänkte kontakta BK och fråga vad fan som står på, hade dock aldrig energin till det.

Dessa babbar som inte hade mycket att göra såg uppenbarligen ingen anledning till att försöka röja upp och då kan man tänka på hur det ser ut där de förbereder maten.

Jag vet att det samma kommer ske med Taco Bell, plus att priset kommer vara alldeles för högt. Så det är inte ens intressant att prova för sakens skull. Bättre att spara sina snabbmatsbesök till länder där personalen utgörs av vita människor eller östasiater. För det är något helt annat, där ser ägarna till att allt är tipptopp och maten är så bra. Så som det var i Sverige förr när man besökte BK och Donken.

Detta beror ju på att globalistföretagen ville ha billig arbetskraft så att ägarna till kedjeföretagen och industrierna kan ta ut högre vinster när de har fler arbetslösa och desperat folk att välja mellan.

På detta sätt fick de även fler franschisetagare till gmo skräpställen som subway.
Eftersom större delen av vinsten går direkt ut ur landet så har inte de svenska franchisetagarna ekonomi att anställa riktig personal utan det blir lönedumpning och stödjobb som staten betalar för folk från orten osv.

en svensk accepterar oftast inte deras skitvillkor där huvudbolaget utomlands tar en större del av vinsten utan att göra nåt men utlänningar accepterar dessa villkor för de har inte så mycket att välja på.

Alla dessa stora kedjor borde svältas bort från marknaden men dumsvennen är ju så korkad och handlar bara hos globalistiska kedjeföretag istället för att stödja små familjeföretagare med egna koncept.
Senast redigerad av Blatteman 2025-09-13 kl. 13:10.
Citera
2025-09-13, 13:56
Medlem
Åt på Tacobell en gång i Kalifornien. Det var precis värdelöst. Donken framstod som högkvalitativt i jämförelse.

Dock är mitt intryck att både Donken och Burgerking är sunkigare och sämre i USA än i Sverige.
Citera
2025-09-13, 14:18
Medlem
Haubits77Bs avatar
Ska de konkurrera med Taco Bar så krävs alkoholtillstånd. Dricker alltid öl när jag äter på Taco Bar.
Citera
2025-09-13, 14:30
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Ska de konkurrera med Taco Bar så krävs alkoholtillstånd. Dricker alltid öl när jag äter på Taco Bar.

Inte bara det för Taco Bar är helt värdelöst, åt där hyfsat nyligen på Göteborgs Centralstation. Fast det är och andra sidan Taco Bell också men kan ha ändrats för det var nog 10 år sen jag åt där i staterna.
Citera
2025-09-13, 14:33
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Vad menar du?

Pizza Hut får sina frysta ogräddade bottnar som tinas och sedan appliceras topping och skjuts in i den rullande ugnen.

Men att det är fryspizza, det stämmer inte.

I princip fryspizza alltså. Frysta utbakade plättar som de lägger i formar och kör in i ugnen. Så långt ifrån en riktig pizza man kan komma.

Degen har inte gjorts på plats av ingredienser , degen är frusen, degen har inte ens fått jäsa på plats. Det är alltså lägre kvalitet än pizzakit.
Senast redigerad av Hardstekt 2025-09-13 kl. 14:49.
Citera
2025-09-13, 14:58
Medlem
Gärna det. Ser också gärna att nandos kommer hit medan kfc drar tillbaka dit de kom ifrån
Citera
2025-09-13, 14:59
Medlem
jools71s avatar
Har ni inte Taco Bell redan i Sverige? Vi har haft dom i många år...
Citera
2025-09-13, 15:01
Medlem
Jannebigplays avatar
Det som är lurigt med Taco Bell i USA är att kvalitén mellan olika ställen är enorm. Provade Taco Bell vid Universal studios och där var det riktigt gott. Tog burrito där det var mycket kött och guacamole i tacon. Åt på Taco Bell några dagar senare i någon sunkig förort och tog då samma menyn. Nu var fyllningen till 90% ost och ris istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in