2025-09-13, 10:19
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olivoljetorsk
Jag bor i Norden. Varför FUCK ska jag bry mig om USA och deras bullshit?
Och ändå kan du inte ens skriva på ordentlig svenska... Lol.

I övrigt så gråter nu GOPniks över att de inte längre kan skylla mordet på invandrare:
https://www.yahoo.com/news/articles/utah-governor-laments-t-blame-205416929.html
Utah Governor Laments He Can’t Blame an Immigrant for Kirk’s Death
Utah Governor Spencer Cox expressed regret on Friday that he was unable to blame Charlie Kirk’s assassination on an immigrant. "-For the last 33 hours, I had been praying that this person (who murdered Charlie Kirk) was from another country. That he was not one of us because we are not like that. But it was one of us."
Liksom den där fetisen som försökte fimpa Dear Leader i början av sommaren så verkar det vara 'purity testing' på gång inom GOP-sekten: Förklarar varför Elon Musk håller sitt spädbarn som en mänsklig sköld framför sig hela tiden i offentliga sammanhand numera.
Citera
2025-09-13, 10:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Och om han var vänster nu?

Han är ju ändå inte mer symptomatisk för vänstern än vad Breivik och Oklahomabombaren är för högern.

Noterat att en del försöker använda mordet för att rättfärdigs våld mot vänstern samt att 18,9% svarade JA på frågan om de stöder Anders Behring Breiviks handlingar:

https://www.flashback.org/poll.php?do=showresults&pollid=5819

Men nu är ni världens fredligaste kålsupare?

Jag bryr mig inte om den fredliga vänstern, det är dom som påstår sig stå för yttrandefrihet, mänskliga rättigheter, alla människors lika värde men samtidigt hyllar att en far blir avrättad framför sina barn som jag vill åt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Håller med, överintelligent, transperson, vapenintresserad, hängiven skytt.
Han är en riktig blandning av olika personligheter.

Just det här med transpersoners rättigheter verkar ha tagit överhand.
Spelreferensen fattar jag inte, jag är för gammal…😉

Jag har inte hört nåt att denna galning skulle vara trans? Länka gärna nåt som talar för det..
Citera
Medlem
ArttuWiskarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Hur är det med läsförståelsen? Inget i artikeln som påstår det du påstår. Om han är en vänsterincel lär vi rimligtvis få reda på förr eller senare men inte från den där artikeln.

Kan du inte läsa eller? Står ju han är vänsterextrem i första stycker svart på vitt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Vilka säger det. Allt är ganska vagt skulle jag säga hur höger än försöker cherrypicka.

Att det råder fullt inbördeskrig på ytterst högerkanten är ett faktum. Mycket verkar handla om synen på Israel och judar. Laura Loomer, som Robinson följde på sociala medier, har varit ytterst kritisk mot Kirk på sistone.

Nick Fuentes har också kritiserat Kirk. Vissa uppgifter säger nu att Robinson eventuellt var ett fan av Fuentes. Mystiken tätnar. Den yttersta ironin. Kirk blev mördad för att han inte var tillräckligt höger.

Läs Aftonbladet samt lyssna på vittnesmålen från hans vänner och kollegor som sagt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pattinson94
På hans kulor stod det
"Hey fascists, catch this!"
Och "Bella Ciao, Bella Ciao" = en anti-nazist kampsång.

Hur får du detta till att han är något annat vänsterextremist? Han fick för sig att en vanlig konservativ debattör var fascistisk (något du och dina gelikar eldat på i åratal nu) och valde att mörda honom.
Det förklaras här

https://x.com/Mollyploofkins/status/1966573478540116200?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1966573478540116200%7Ctwgr% 5Ee547fbb83c2cf158a324a96a61bca50a1f05b52c%7Ctwcon %5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.dailykos.com%2Fst ories%2F2025%2F9%2F12%2F2343253%2F-Will-the-MAGAs-admit-t hat-Charlie-Kirk-s-alleged-killer-is-one-of-them
Citera
2025-09-13, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Och om han var vänster nu?

Han är ju ändå inte mer symptomatisk för vänstern än vad Breivik och Oklahomabombaren är för högern.

Noterat att en del försöker använda mordet för att rättfärdigs våld mot vänstern samt att 18,9% svarade JA på frågan om de stöder Anders Behring Breiviks handlingar:

https://www.flashback.org/poll.php?do=showresults&pollid=5819

Men nu är ni världens fredligaste kålsupare?

Tänk dig att folk gick ut på sina Facebooks 2011 och skrev "Bra där Breivik, några sosseungar färre! Det blir ett glas vin ikväll!"

Det tror jag YTTERST få gjorde, inte ens dödsknarkarnazister, meanwhile är vänsterfolk helt bekväma med att fira en avrättning av en debattör en masse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miss.liiiii
Läs Aftonbladet samt lyssna på vittnesmålen från hans vänner och kollegor som sagt.
Jag har läst det och det säger ingenting.
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
unga människor har väldigt svårt att förstå att allt inte är antingen svart eller vitt. Att kasta epitetet "vänster" så fort man kommer i affekt, säger bara nåt om vem man själv är och ffa hur ung man är. Det är ofta svårt för unga att förstå att man kan både vara republikan eller moderat och ändå samtidigt känna stark avsky för några av deras hjärtefrågor, eller att vara miljöpartist och samtidigt vara helt emot invandring, eller vara SD och samtidigt vara gift med en iranska. Det går liksom inte ihop i unga människors hjärnor att man kan va "så motsägelsefull" och hycklande.

Precis som med Kirken och Tyler så var de båda republikaner, men med skillnaden att Tyler avskydde Kirken och det han stod för, eller iaf vissa frågor. En avsky så stark att han vill döda honom trots att han också var republikan (om han nu röstade).

Att som debattör slänga "vänster" på allt som inte stämmer med ens egna bild, ja - det säger rätt mycket mer om er själva. :-)

Tyler var inte republikan. Han röstade varken 2024 eller 2020.

Alla var republikaner i familjen utom Tyler.

Hans farmor visste inte vad han hade för åsikter då han knappt aldrig pratade politik förrän ganska nyligen.
Citera
2025-09-13, 10:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Du behöver inte leta speciellt länge på X och Facebook förrän du ser första hyllningen.

Tyvärr kommer jag inte åt mitt X konto men får grotta ner mig i Facebook. Vill dom hylla en mans död på det här sättet ska jag se till att resten av Sverige vet om det, konsekvenser helt enkelt!
Citera
2025-09-13, 10:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Jag har läst det och det säger ingenting.

Det säger allt. Samt vad som var inristat i kulorna, är det redan förträngt i vänsterhjärnan?
Citera
2025-09-13, 10:23
Medlem
srsbizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss.liiiii
Så vittnen från vänner och kollegor som säger att han är vänstern räknas inte?!
Den artikel från The Guardian som många refererar om en vän från high school som påstår att han var vänster har tagit tillbaka sitt påstående.

https://www.theguardian.com/us-news/live/2025/sep/12/charlie-kirk-shooter-suspect-latest-news-updates-donald-trump-utah?page=with%3Ablock-68c47b768f08651 9d327114d#block-68c47b768f086519d327114d

Nu säger jag inte att han inte var vänster (lutar mer åt Groyper hållet för egen del) men tar gärna en källa som säger att han är vänster.

Edit: Ska tilläggas att media spelar en stor roll i denna cirkus och att man sällan får en bra bild av personerna. Oftast viktigare att vara först med något än att det faktiskt stämmer.
Senast redigerad av srsbiz 2025-09-13 kl. 10:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in