Citat:
Ursprungligen postat av
Pattinson94
En opolitisk person utför inte en avrättning av en politisk figur...själva dådet i sig är politiskt och han är därav en politiskt laddad person. Uppenbarligen.
Bevisligen var han inte kopplad till något parti, förstår du är ledsen att det inte var en registrerad demokrat, utan en utan politisk tillhörighet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Memnok
Du kan omöjligen vara så här korkad. Jag förklarar att det är farligt att avhumanisera människor genom att kalla dem onda fascister när de uppenbarligen inte är fascister enligt någon definition annat än ”allt som inte folk på vänsterkanten gillar” och att det leder till att vissa galningar kan få för sig att det är en bra idé att ta livet av dem.
Du svarar med att fortsätta kalla folk för fascister på extremt lösa grunder.
Står en person för fascism, så kommer jag inte adressera dom något annat än vad de är, varför skulle jag?
Fascism är hemska hemska människor, vi såg fascism i vänsterfascism på 70-talet och som idag är ett minne blott och är nu fascismen i högern istället.
Och oavsett vart den är, så är det lika hemska människor oavsett, komiskt nog är det samma typer av människor, utan det handlar bara om vem som lurat dom.
Och jag inser att en hel drös av dessa fascister inte ens förstår de är, det är liksom sektens inverkan på en del människor.
Dock så vet vi nu att det var en opolitisk som gjorde dådet, så de som förekom och sade det var demokrater ser nu rätt korkade ut och för de antog före saklighet och fakta kom.