2025-09-13, 10:23
Medlem
ArttuWiskarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Vilken rappakalja, det är bara idioter som vill sprida hat som påstår sådant.

Du är helt meningslös med meningslösa påståenden.

En rackare är inte urtypen för alla andra.

Så det faktum att skytten är transexuell, antifa och vänsterextrem och berätta sanningen - det är samma som att sprida hat enligt dig?

Lär om, lär rätt. Det är den som skjuter som sprider hat förstår du. Och bevisen är övertygande att det var en mentalsjuk transexuell vänsteraktivist som blivit indoktrinerad på discord av andra vänsterexrema som sköt.
Citera
2025-09-13, 10:23
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pattinson94
En opolitisk person utför inte en avrättning av en politisk figur...själva dådet i sig är politiskt och han är därav en politiskt laddad person. Uppenbarligen.
Bevisligen var han inte kopplad till något parti, förstår du är ledsen att det inte var en registrerad demokrat, utan en utan politisk tillhörighet.
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Du kan omöjligen vara så här korkad. Jag förklarar att det är farligt att avhumanisera människor genom att kalla dem onda fascister när de uppenbarligen inte är fascister enligt någon definition annat än ”allt som inte folk på vänsterkanten gillar” och att det leder till att vissa galningar kan få för sig att det är en bra idé att ta livet av dem.

Du svarar med att fortsätta kalla folk för fascister på extremt lösa grunder.
Står en person för fascism, så kommer jag inte adressera dom något annat än vad de är, varför skulle jag?
Fascism är hemska hemska människor, vi såg fascism i vänsterfascism på 70-talet och som idag är ett minne blott och är nu fascismen i högern istället.
Och oavsett vart den är, så är det lika hemska människor oavsett, komiskt nog är det samma typer av människor, utan det handlar bara om vem som lurat dom.
Och jag inser att en hel drös av dessa fascister inte ens förstår de är, det är liksom sektens inverkan på en del människor.

Dock så vet vi nu att det var en opolitisk som gjorde dådet, så de som förekom och sade det var demokrater ser nu rätt korkade ut och för de antog före saklighet och fakta kom.
Citera
2025-09-13, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArttuWiskarin
Så det faktum att skytten är transexuell, antifa och vänsterextrem och berätta sanningen - det är samma som att sprida hat enligt dig?

Lär om, lär rätt. Det är den som skjuter som sprider hat förstår du. Och bevisen är övertygande att det var en mentalsjuk transexuell vänsteraktivist som blivit indoktrinerad på discord av andra vänsterexrema som sköt.
Varför skriver du här? Du har ju inte ett rätt. Var får du transsexuell ifrån? Det var han inte. Vapenfetischist som alla MAGA var han.
Citera
2025-09-13, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Och om han var vänster nu?

Han är ju ändå inte mer symptomatisk för vänstern än vad Breivik och Oklahomabombaren är för högern.

Noterat att en del försöker använda mordet för att rättfärdigs våld mot vänstern samt att 18,9% svarade JA på frågan om de stöder Anders Behring Breiviks handlingar:

https://www.flashback.org/poll.php?do=showresults&pollid=5819

Men nu är ni världens fredligaste kålsupare?

Problemet är snarare att vänstern försöker rättfärdiga mordet pga Kirks åsikter. Det är läskigt på riktigt. Att du pysslar med whataboutism och drar in Breivik är talande.
Citera
2025-09-13, 10:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
unga människor har väldigt svårt att förstå att allt inte är antingen svart eller vitt. Att kasta epitetet "vänster" så fort man kommer i affekt, säger bara nåt om vem man själv är och ffa hur ung man är. Det är ofta svårt för unga att förstå att man kan både vara republikan eller moderat och ändå samtidigt känna stark avsky för några av deras hjärtefrågor, eller att vara miljöpartist och samtidigt vara helt emot invandring, eller vara SD och samtidigt vara gift med en iranska. Det går liksom inte ihop i unga människors hjärnor att man kan va "så motsägelsefull" och hycklande.

Precis som med Kirken och Tyler så var de båda republikaner, men med skillnaden att Tyler avskydde Kirken och det han stod för, eller iaf vissa frågor. En avsky så stark att han vill döda honom trots att han också var republikan (om han nu röstade).

Att som debattör slänga "vänster" på allt som inte stämmer med ens egna bild, ja - det säger rätt mycket mer om er själva. :-)
Köper det du säger förutom på en punkt. Hade varit skönt om det bara var unga som hade en begränsad förmåga att se saker från flera olika perspektiv och inte allt svart eller vitt. Tyvärr är det ett betydligt bredare utbud av dessa människor. Värre är de som med åren sina i bagaget, torde se att ett mynt inte bara har en sida.

De är de jag är mest oroliga för och att den skaran bara tycks bli större.
Unga har jag hopp om. De äldre med den synen är fast i sitt tankesätt till döden befriar dem
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Det förklaras här

https://x.com/Mollyploofkins/status/1966573478540116200?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1966573478540116200%7Ctwgr% 5Ee547fbb83c2cf158a324a96a61bca50a1f05b52c%7Ctwcon %5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.dailykos.com%2Fst ories%2F2025%2F9%2F12%2F2343253%2F-Will-the-MAGAs-admit-t hat-Charlie-Kirk-s-alleged-killer-is-one-of-them

Jag är bevandrad i Groyper-rörelsen, detta är helt falskt. Ingen Nick Fuentes-följare skulle mörda Charlie Kirk. Charlie Kirk ses i den rörelsen som en bra mellanmjölk middleman som för in unga män i högerpolitiken, en stepping stone mot att bli mer radikal. Det skulle vara kontraproduktivt och kontraintuitivt av en Groyper att kasta bort sitt liv för att mörda en som gör unga män konservativa. Bilden är fake och fria fantasier. Jag frågade Grok samma sak och fick motsatt svar. Fakebild.
Citera
Medlem
ArttuWiskarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonfnas
Det där är ju beviset på både din tolknings- och inläsningsförmåga.

https://x.com/TimcastNews/status/1966524716132257888

Schack Matt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miss.liiiii
Det säger allt. Samt vad som var inristat i kulorna, är det redan förträngt i vänsterhjärnan?
Det som var ristat på kulorna placerar honom långt ut på högerkanten. Får se om din boomerhjärna kan klura ut varför.
Citera
2025-09-13, 10:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av srsbiz
Den artikel från The Guardian som många refererar om en vän från high school som påstår att han var vänster har tagit tillbaka sitt påstående.

https://www.theguardian.com/us-news/live/2025/sep/12/charlie-kirk-shooter-suspect-latest-news-updates-donald-trump-utah?page=with%3Ablock-68c47b768f08651 9d327114d#block-68c47b768f086519d327114d

Nu säger jag inte att han inte var vänster (lutar mer åt Groyper hållet för egen del) men tar gärna en källa som säger att han är vänster.

Edit: Ska tilläggas att media spelar en stor roll i denna cirkus och att man sällan får en bra bild av personerna. Oftast viktigare att vara först med något än att det faktiskt stämmer.

Alltså, läs denna artikel bara:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QMGWpJ/charlie-kirks-misstankte-mordare-kom-fran-en-trump-familj

Speciellt under ”budskap på kulorna”.
Citera
2025-09-13, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Bevisligen var han inte kopplad till något parti, förstår du är ledsen att det inte var en registrerad demokrat, utan en utan politisk tillhörighet.

Står en person för fascism, så kommer jag inte adressera dom något annat än vad de är, varför skulle jag?
Fascism är hemska hemska människor, vi såg fascism i vänsterfascism på 70-talet och som idag är ett minne blott och är nu fascismen i högern istället.
Och oavsett vart den är, så är det lika hemska människor oavsett, komiskt nog är det samma typer av människor, utan det handlar bara om vem som lurat dom.
Och jag inser att en hel drös av dessa fascister inte ens förstår de är, det är liksom sektens inverkan på en del människor.

Dock så vet vi nu att det var en opolitisk som gjorde dådet, så de som förekom och sade det var demokrater ser nu rätt korkade ut och för de antog före saklighet och fakta kom.

Att sprida Antifa slagord är betydligt värre än att han skulle varit demokrat. Han var uppenbarligen en våldsbejakande vänsterextremist, demokrat eller ej.
Citera
Medlem
EnflygandeKos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArttuWiskarin

Inte för att jag tvivlar att skytten är vänster , men inte sett några bevis på att han var transexuell. Möjligtvis att han stöttade transexuella.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Problemet är snarare att vänstern försöker rättfärdiga mordet pga Kirks åsikter. Det är läskigt på riktigt. Att du pysslar med whataboutism och drar in Breivik är talande.
Vilken vänster menar du? Amerikansk vänster? Internationell vänster? Svensk vänster? Kan du ge några exempel på detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in