2025-09-13, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Inget tyder på att han var vänsterextremist. Verkligen inget. Snarare tvärtom. Hela familjen verkar vara djupt MAGA.

På hans kulor stod det
"Hey fascists, catch this!"
Och "Bella Ciao, Bella Ciao" = en anti-nazist kampsång.

Hur får du detta till att han är något annat vänsterextremist? Han fick för sig att en vanlig konservativ debattör var fascistisk (något du och dina gelikar eldat på i åratal nu) och valde att mörda honom.
Citera
2025-09-13, 10:14
Medlem
wwrs avatar
Graverade patronhylsor. Anti-Mussolini sång. Extrem online-närvaro av skytten. Precis som Musk.

Och furries lyckas man pressa in på ett hörn.
Exempel på furries:

https://youtu.be/k8SFq7xixBU?t=40

Och den mördade hade trott att Pelosi och den som anföll honom var bögar I slagsmål. (Vilket även Musk trodde!)

Media använder händelsen för att sprida sjuk skit. Ingen vet vad som är sant. Allt som kommer från USA verkar sväljas av media.

Bra reklam för Putin och Ryssland.
Senast redigerad av wwr 2025-09-13 kl. 10:23.
Citera
2025-09-13, 10:15
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Om man anser att aborträtten är värre än nazistiska dödsläger rättfärdigar man väl bombdåd mot abortkliniker?

Varför skulle det va fel att bomba något mycket värre än nazisternas dödsläger?
Absolut, det är exakt samma sak. Att utmåla abortläkare som onda nazister leder också till att det blir lättare att använda våld mot dem.

Men det måste väl vara rätt ovanligt?
Citera
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Inget tyder på att han var vänsterextremist. Verkligen inget. Snarare tvärtom. Hela familjen verkar vara djupt MAGA.

Håller med, överintelligent, transperson, vapenintresserad, hängiven skytt.
Han är en riktig blandning av olika personligheter.

Just det här med transpersoners rättigheter verkar ha tagit överhand.
Spelreferensen fattar jag inte, jag är för gammal…😉
Citera
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Många svenskar lär nog vara skitnödiga just nu.

Folk från olika länder tar screenshot på alla som hyllat mordet på Facebook, Instagram och X och skickar det till amerikaner som i sin tur det vidare till myndigheter som sedan flaggar namnen som problematiska. Det är andra tider med Trump nu

Jag har tagit screenshot på vad 14 svenskar har skrivit hittills och skickat det till en republikan på X.

Lycka till att komma in i USA de kommande åren

Bra jobbat! Den vänsterextrema ondskan har ingen plats i ett demokratiskt rationellt samhälle. Psykopaterna måste dömas och det hårt! Jag kan bara innerligt hoppas att fler tar efter din goda gärning för att skapa ett fredligt och tolerant samhälle!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Många svenskar lär nog vara skitnödiga just nu.

Folk från olika länder tar screenshot på alla som hyllat mordet på Facebook, Instagram och X och skickar det till amerikaner som i sin tur det vidare till myndigheter som sedan flaggar namnen som problematiska. Det är andra tider med Trump nu

Jag har tagit screenshot på vad 14 svenskar har skrivit hittills och skickat det till en republikan på X.

Lycka till att komma in i USA de kommande åren

Kan du ge mig namnet på deras sociala medier? Vill dom fira hans död ska jag se till att dom även blir kända för det!
Citera
2025-09-13, 10:16
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss.liiiii
Så vittnen från vänner och kollegor som säger att han är vänstern räknas inte?!
Och om han var vänster nu?

Han är ju ändå inte mer symptomatisk för vänstern än vad Breivik och Oklahomabombaren är för högern.

Noterat att en del försöker använda mordet för att rättfärdigs våld mot vänstern samt att 18,9% svarade JA på frågan om de stöder Anders Behring Breiviks handlingar:

https://www.flashback.org/poll.php?do=showresults&pollid=5819

Men nu är ni världens fredligaste kålsupare?
Citera
2025-09-13, 10:17
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Absolut, det är exakt samma sak. Att utmåla abortläkare som onda nazister leder också till att det blir lättare att använda våld mot dem.

Men det måste väl vara rätt ovanligt?
Det är ett stort problem i USA.
Många abortkliniker har lagt ner på grund av rädsla.
Citera
2025-09-13, 10:18
Medlem
Citat:
Så vittnen från vänner och kollegor som säger att han är vänstern räknas inte?!
Vilka säger det. Allt är ganska vagt skulle jag säga hur höger än försöker cherrypicka.

Att det råder fullt inbördeskrig på ytterst högerkanten är ett faktum. Mycket verkar handla om synen på Israel och judar. Laura Loomer, som Robinson följde på sociala medier, har varit ytterst kritisk mot Kirk på sistone.

Nick Fuentes har också kritiserat Kirk. Vissa uppgifter säger nu att Robinson eventuellt var ett fan av Fuentes. Mystiken tätnar. Den yttersta ironin. Kirk blev mördad för att han inte var tillräckligt höger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Vi vet att vänstern modus operandi är att mörda de som de inte klarar av att ta en debatt med, de som visar mod,intelligens och hjärta. För att i nästa stund ta till lögnen som är vänsternsparadgren näst efter terrorattentat, och hitta på de mest bisarra lögnerna om den nyss mördade!

Hur fan kan du se dig i spegeln när du raljerar och ljuger om en nyss avliden småbarnspappa, där den vänsterextrema gärningmannen radikaliserades av era lögner! Det är så sjukt, människofientligt och avhumaniserade! Jag kan se framför mig i en alternativ verklighet där du jobbar som lägervakt och pekar på vilka som ska dö, för att du blev kränkt av en annorlunda åsikt!

Förstår du inte själv att det kommer slå tillbaka? Vänsterns hatretorik får konsekvenser nu, folk blir avskedade från sina jobb med all rätt för att ha hånat en nyss mördad småbarnspappa!

Du förstår ju själv att det är ondskan inkarnerad i era handlingar och lögner! Du har ljugit så mycket i ditt liv att du ljugit bort hela själen och kvar är en tom banal kropp utan innehåll. Och sprider dina falserier här i tron att alla skulle gå på dina fräcka lögner!

Det är glädjande att se att flera vänsterindivider som har gått ut och jublat över mordet på Charlie Kirk nu får se sig om efter nytt jobb.

Citat:
After Kirk was shot Wednesday afternoon, MSNBC's Matthew Dowd suggested it was caused by a chain reaction from his "hateful words" against various groups. Kirk, a leading conservative activist and top ally of President Donald Trump, later died at the age of 31.

Dowd was later fired from the network, and an apology was issued.

Several examples have come from academia, including at the University of Mississippi, where a staff member was terminated after making insensitive remarks on social media, Mississippi Today reported.

At Middle Tennessee State University, a dean was fired after saying she has "zero sympathy" for Kirk, USA Today reported.
Citera
Medlem
Moobs avatar
unga människor har väldigt svårt att förstå att allt inte är antingen svart eller vitt. Att kasta epitetet "vänster" så fort man kommer i affekt, säger bara nåt om vem man själv är och ffa hur ung man är. Det är ofta svårt för unga att förstå att man kan både vara republikan eller moderat och ändå samtidigt känna stark avsky för några av deras hjärtefrågor, eller att vara miljöpartist och samtidigt vara helt emot invandring, eller vara SD och samtidigt vara gift med en iranska. Det går liksom inte ihop i unga människors hjärnor att man kan va "så motsägelsefull" och hycklande.

Precis som med Kirken och Tyler så var de båda republikaner, men med skillnaden att Tyler avskydde Kirken och det han stod för, eller iaf vissa frågor. En avsky så stark att han vill döda honom trots att han också var republikan (om han nu röstade).

Att som debattör slänga "vänster" på allt som inte stämmer med ens egna bild, ja - det säger rätt mycket mer om er själva. :-)
Citera
2025-09-13, 10:19
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Kan du ge mig namnet på deras sociala medier? Vill dom fira hans död ska jag se till att dom även blir kända för det!

Du behöver inte leta speciellt länge på X och Facebook förrän du ser första hyllningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in