2025-09-13, 10:02
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonfnas
Här har vi ännu en person som behöver andas och ta det lugnt.
Först och främst. Personen som sköt Charlie Kirk är en Trump-anhängare som verkar älska vapen så mycket att han säkert har sex med dom varje kväll innan han somnar. Som vi vet är alla dessa egenskaper som är synonymt med vänstermänniskor. Eller vänta nu...
Och sedan när gick socialdemokratin från att vara för godtrogen och välkomnande till att helt plötsligt sprida hat?
Ta det lugnt. Som jag påpekat innan, INGEN vinner på detta. Om ansvaret ska läggas på någon, lägg det på personens föräldrar och psykiatrin som inte gjort sitt jobb.

Vi är alla Charlie Kirk. Som förälder lider jag med hans änka och två barn som måste leva utan sin partner och sin pappa.

Vi vet att vänstern modus operandi är att mörda de som de inte klarar av att ta en debatt med, de som visar mod,intelligens och hjärta. För att i nästa stund ta till lögnen som är vänsternsparadgren näst efter terrorattentat, och hitta på de mest bisarra lögnerna om den nyss mördade!

Hur fan kan du se dig i spegeln när du raljerar och ljuger om en nyss avliden småbarnspappa, där den vänsterextrema gärningmannen radikaliserades av era lögner! Det är så sjukt, människofientligt och avhumaniserade! Jag kan se framför mig i en alternativ verklighet där du jobbar som lägervakt och pekar på vilka som ska dö, för att du blev kränkt av en annorlunda åsikt!

Förstår du inte själv att det kommer slå tillbaka? Vänsterns hatretorik får konsekvenser nu, folk blir avskedade från sina jobb med all rätt för att ha hånat en nyss mördad småbarnspappa!

Du förstår ju själv att det är ondskan inkarnerad i era handlingar och lögner! Du har ljugit så mycket i ditt liv att du ljugit bort hela själen och kvar är en tom banal kropp utan innehåll. Och sprider dina falserier här i tron att alla skulle gå på dina fräcka lögner!
Senast redigerad av Unlucky-Monkey 2025-09-13 kl. 10:11.
Citera
2025-09-13, 10:03
Medlem
Njursaltares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Orkar inte länka till allt jag sett men både kustbevakningen och flottan har gått ut med att man blivit informerade och vet om att det förekommit kommentarer bland anställda som hyllar mordet och att dessa personer kommer straffas och disciplineras.

Trump har också gått ut och sagt att människor utan medborgarskap som hyllat mordet kommer utvisas.

Att hylla mord är ingen ”åsikt” man kan gömma sig bakom.
Det du skriver är totalt osant!

Vad skulle brottet finna för lagrum? "tänka onda tankar"?? "säga osnälla saker"???

"orkar inte länka till allt"
Citera
2025-09-13, 10:06
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Du kan omöjligen vara så här korkad. Jag förklarar att det är farligt att avhumanisera människor genom att kalla dem onda fascister när de uppenbarligen inte är fascister enligt någon definition annat än ”allt som inte folk på vänsterkanten gillar” och att det leder till att vissa galningar kan få för sig att det är en bra idé att ta livet av dem.

Du svarar med att fortsätta kalla folk för fascister på extremt lösa grunder.
Om man anser att aborträtten är värre än nazistiska dödsläger rättfärdigar man väl bombdåd mot abortkliniker?

Varför skulle det va fel att bomba något mycket värre än nazisternas dödsläger?

Sen att Kirk inte tycker att transor ska få bära vapen i självförsvar när andra får göra det gör honom till en farlig homofob.

Varför ska inte transor få skydda sig själva bara för att Trump tycker att 5 transor som skjutit är värre än övriga 595 masskjutningar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
En 22-årig vänsterextremist och antifascist har gripits misstänkt för mordet på den amerikanske högerdebattören Charlie Kirk och vänstern försöker förklara bort fakta med löjliga påståenden om hans familj.

Väx upp!
Inget tyder på att han var vänsterextremist. Verkligen inget. Snarare tvärtom. Hela familjen verkar vara djupt MAGA.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Eventuellt är detta mord en av brytningspunkterna i amerikansk historia. Oavsett om du tycker att Trump själv är högerextrem, så finns det tveklöst högerextrema människor som stöttar honom. Rentav ganska många sådana. Dessa har hittills varit förhållandevis fredliga. För dem fungerade Charlie Kirk som en slags damm. Nu, när Charlie är död, kanske de bryter sig igenom fördämningen. Tankegångarna är typ ”vi försökte prata med er i vänstern. Han vi skickade för att prata med er hade ni ihjäl. Från och med nu kommer vi hantera er på andra sätt än med ord.”

Jag bor i Norden. Varför FUCK ska jag bry mig om USA och deras bullshit?
Citera
2025-09-13, 10:07
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Du är väl inte Charlie Kirk? Det faller på sin egen orimlighet.

Charlie Kirks gärningar,mod samt hopp lever vidare inom oss alla som står för ljuset och förkastar ondskans lögner och hat! Därav är vi alla goda moraliska empatiska människor Charlie Kirk, han är en symbol för framtiden för hoppet och människan mot den vänsterextrema ondskan som förpestar samhället och världen i stort!
Citera
2025-09-13, 10:10
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Just det där med open/concealed carry varierar från stat till stat.

Dom flesta som har CCW förespråkar dolt bärande.

Man har det för försvar, inte för att störa andra.
Vapenanvändande vid försvar är i USA, precis som här, den SISTA utvägen.
Alltså är det stora fördelar med dolt bärande fram tills du faktiskt använder det.
Hur bär man en AR-15 concealed?
Citera
2025-09-13, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
En 22-årig vänsterextremist och antifascist har gripits misstänkt för mordet på den amerikanske högerdebattören Charlie Kirk och vänstern försöker förklara bort fakta med löjliga påståenden om hans familj.

Väx upp!

Jag tror västern underskattat avskyn som har väckts över detta dåd? Nu är det full fart på att flytta fokus och försöka koppla detta till religion eller högerpolitik etc. Men det blir svårt, mycket svårt.
Detta var nog det sämsta som kunde hända "woke-rörelsen" vilket jag sorterar in Antifa under.
Det kan också spilla över på europeisk politik, vilket inte hade varit bra för vänsterrörelsen här?
Citera
2025-09-13, 10:11
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Inget tyder på att han var vänsterextremist. Verkligen inget. Snarare tvärtom. Hela familjen verkar vara djupt MAGA.

Eller hur? Vi vet ju att du är extremt vänsterbliven även för att vara en vänsterextremist som firar en nyss mördad två barnspappa, han mördades för att han trodde på debatt mellan olika politiska grupper och främjande det. Ett unikum som stod som en stabil fyr i det socialdemokratiska hatlandskapet, alltid redo att sprida glädje och ta debatten. Ni kommer få skörda vad ni sått!

Vad är lögnen i artikeln?

https://www.friatider.se/22-arig-afa-sympatisor-gripen-mordet-pa-charlie-kirk
Senast redigerad av Unlucky-Monkey 2025-09-13 kl. 10:14.
Citera
2025-09-13, 10:11
Medlem
scoremaxs avatar
Och så var det lördag morgon, och direkt folk vaknar spårar det ut.

”-nejdå, jag är absolut för demokrati och yttrandefrihet, fast just det här mordet var fin-fina grejjor”

Dags att logga ut.
Citera
2025-09-13, 10:12
Avslutad
Citat:

Så vittnen från vänner och kollegor som säger att han är vänstern räknas inte?!
Citera
2025-09-13, 10:14
Medlem
Citat:

Nä ingenting….

The markings and writing on the unfired cartridge casings, left in the rifle read:

“Hey Fascist! Catch! Up arrow symbol, right arrow symbol and three down arrow symbols.” (This is an ANTIFA related symbolism and messaging. The three-arrow symbol is tied to anti-fascism movements of WW2)
“Oh Bella Chow, Bella Chow, Bella Chow, Chow Chow.” (This is an ANTIFA related symbolism and messaging. It refers to an Italian song dedicated to the Italian resistance and anti-fascist forces in WW2).

https://lynnwoodtimes.com/2025/09/12/robinson/

Är ju knappast ovanligt att man som ung hör revolt mot sin familj och dess åsikter. Min familj är kraftigt vänster och jag är mer åt höger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in