2025-09-12, 20:28
Avslutad
Tragisk historia
Killen förstörde sitt och Kirks liv
Citera
2025-09-12, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rollokolan
Efter att ha sett magas och republikaner i vita huset så har den religiösa crazyhögern en syn att de strider tillsammans mot vänstern vad gäller religion. Tror FBI-chefen är så hjärntvättad att han tror de på riktigt är ute på ett heligt korståg. Att de sedan pumpas på med det ena idiotiska påståendet efter det andra från den orange clownen gör ju att de blir ytterligare hjärntvättade och verklighetsfrånvända.

Jo , så kan det vara, den militära tillämpnigen är dock att man tar över vakten, jobbet och ledarskapet i hans frånvaro.

heligt korståg så hade nog "deus vult" varit mer passande (och mer religös kamp)

men visst, refernsen till valhalla är ju för krigare som dör ärorikt i strid, vilket ska vara med vapen i hand, och inte precis en "religös" grej de senaste 1000åren...

tror mer på min egen gissning ,att det är ett personligt avsked, kanske har de tagit några öl tillsammans, och delat något.
Citera
2025-09-12, 20:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Man blir inte förvånad om denne mördare visar sig vara högerextremist när allt har summerats. Han har gått och biktat sig hos en präst. Det låter mer som något en konservativ kristen MAGA och Ebba Busch håller på med snarare än en vänsteraktivist.

Oavsett om han är höger/vänster spelar det nog mindre roll. Extremistgrupperingarna representerar inte höger/vänsterskalan. De är mer lika varandra på många sätt.

Han vet nog vad som väntar, därför han gick till prästen säkert
Citera
2025-09-12, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Kriminella verkar ju lösa vapen om de verkligen behöver, då kanske du har en moral och etik att man inte skjuter första person somman inte håller med.

Sedan är det fakta att Reindfeldts öppna era hjärtan politik har lett till massmord och grova våldsbrott i Sverige, där oskyldiga har drabbats tex Tommie Lindh. Så skulle han tas utav dagar för sin politiska "gärning" med att förstöra Sverige så finns det acceptans och förlåtelse för det. Det går inte att säga det är fel pga hans hans illgärningar mot det svenska folket. Ruinfeldt är högst ansvarig för den grova kriminaliteten som fortfarande förpestar Sverige tillsammans med våldsbejakande socialdemokraterna!
Ja så är det, kriminella kan alltid få tag i vapen precis som pundare får tag i droger. Men många t.ex skolskjutningar är IMPULSHANDLINGAR och dessa kan inte ske om det inte bara är att gå till vapenaffären runt hörnet. Som sagt: Man kan göra saker och ändå respektera rätten att bära vapen. Jag vill inte att Charlie Kirk och andra ska dö av vapenvåld och då måste NÅGOT ske.

Ja Reinfeldt är den största landsförrädare vi har haft. Jag är nationalist och hatar honom mest av alla som lever i Sverige för tillfället.
Citera
2025-09-12, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Och jag ska tacka.

Poängen är att så många utgår från sin egen politiska övertygelse, och hamnar i en slutsats som inte är särskilt meningsfull, men som lätt förstärker den egna uppfattningen, och kan leda till mer tokerier.

Nu tycker jag personligen att en som Kirk verkar vara en förvirrad galning som tycks tro på någon sorts järnålderssekt, men i ett bra samhälle förtjänar han inte att de för det, och de gäller ju alla.

Som Gandalf sade. Om man inte kan ge liv, så kanske man ska vara försiktig med att önska död.

Min tanke är också att spekulationer om vem skytten är, inte alltid är så intressanta, och i viss mån spelar det ingen roll, för som man kan läsa i tråden har vissa redan sin bild klar.

Mer intressant tror jag är att fundera över hur det kan påverka framtiden, och i mitt tycke är den dyster i USA, där det tycks finnas någon sorts dödskult och många extrema på högerkanten. Hur det här skall sluta är svårt att se, men USAs motståndare fortsätter nog att njuta över hur landet förgör sig självt.

Du vet att Gandalf är en uppdiktad person hoppas jag?

Det är lite kul att du vill framstå som någon upplyst person men bara ser svårigheter med människor som befinner sig på högerkanten. Dvs du lider själv av den bias du fördömer genom att flumma till det med gud som ursäkt.
Citera
2025-09-12, 20:32
Medlem
Citat:
Vapnen skjuter inte av sig självt, det är oftast en dåre med en vänsterextrem psyksjuk världsbild som tror sig göra rätt när "hen" följer medias order att ha ihjäl en"högerextremist" läs normal person. Alltid samma visa!
Som jag har sagt du kan inte införa svensk feminism och anti-vapen lagar, när det är mer än självklart att bära vapen i Amerikat. Däremot måste det ju finnas kriterier och göras bakgrunds undersökningar på alla som inskaffar vapen men det hade inte hjälpt i det här fallet. Med tanke på att den vänsterblivne växte upp på ytan iaf i en normal medelklass familj, utan mongot har hjärntvättats av lögnpressen samt av skolan till att begå det fasansfulla pappamordet! Nu kommer Tyler brinna i helvetet för resten av sitt fjuttiga liv både kroppsligt och själsligt!

Fast det är ju inte sant, de flesta politiskt motiverade skjutningarna i USA de senaste 10-20 åren är ju republikaner som skjutit folk. När det gäller striktare vapenlagar i USA så är det även där i huvudsak Republikaner samt NRA's arme av lobbyister som förhindrat det.

Du blandar högt och lågt när du brinner av på detta. Dårar som detta finns det gott om i USA då debattläget håller ungefär din ton i de flesta diskussioner. Idag är det ingen skillnad på vänsterdårar och högerdårar. De är idioter hela bunten...
Citera
2025-09-12, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blixten133
Han var inte transa men han var med i afa. Som oftast handlar om att förstöra väst genom invandring. Startade av judar från khazzarien i ryssland av nån märklig anledning. Varför är det så?

VeT man nu att han var med i afa? Förstår inte hur dom har blivit så populära i USA, känns mer som en "gåva" till europa från soviet.
Citera
2025-09-12, 20:33
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regeringsbildare
Kirk var inte sionist, även om han stod bakom staten Israel till viss del. Han blev ju anklagad ett flertal gånger för att vara antisemit och för att han beskyllde judarna för flyktingkaoset i USA och att de kontrollerar stora instutitioner m.m.

Ah, ok.

Fast kan man inte vara sionist och antisemit samtidigt?
USAs kristna är ju typ det. Det handlar ju om Jesus återkomst, eller något dylikt. När alla muslimer är fördrivna ut ur Jerusalem.
Citera
2025-09-12, 20:34
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
Jaså?
statistiken säger annorlunda:
https://apnews.com/article/homicide-center-crime-38ea83109a8e97f263d7fc60367b39af?utm_source=chatgp t.com

Jag måste säga att det var en väldigt fattig artikeln , faktum är att alla senaste massmord kan kopplas till vänsterextrema personer som stöder woke ideologin! De har inga problem att mörda vita kristna barn!
Det är så sjukt att du blundar för vetenskapen men kanske drivs du av en agenda, av att vilja avrätta lyckade heterosexuella familjefädrar som Charlie!

Och varför är det så tyst om hatbrotten på den ukrainska flyktingen Iryna från lögnpressen? Som mördades för hon var en vit ukrainsk flykting av bestialisk svart afrika-amerikan... Hatbrott som det skriker om! Förhoppningvis får monstret smaka på samma dödsstraff som Pappamördaren Tyler Robinson!

https://www.friatider.se/flydde-ukraina-hoggs-ihjal-pa-sparvagn-av-den-har

Vad är det för monster som tillåter dessa mord och försöker förminska dem! Kolla dig själv i spegeln och väx en ryggrad!
Citera
2025-09-12, 20:35
Medlem
Citat:
Jag säger bara sanningen för vad den är! Om du vill kamouflera dig som "mitten" fast du egentligen är en progressiv vänsterliberal och vill skifta fokus från den aktuella debatten så får du göra ett bättre jobb!

Fakta är att en psyksjuk vänsterextremist tillhörandes antifa en terroristorganisation på den yttersta vänsterkanten har helt sonika mördat en ung småbarnsfar som ville debattera med sina motståndare!
Notera debattera, inte mörda som vänstern och liberaler verkar tycka är en legitim metod gentemot småbarnspappor! Historien kommer döma er hårt! Och redan i skrivande stund så döms antifa-mördaren Tyler Robinson. Slutet gott nästan allting gott!
Varför skriver så många av er att ni står för sanningen, för att sen babbla en massa nonsens som inte alls är sant?
Citera
2025-09-12, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Upplandia90
Vem man nu att han var med i afa? Förstår inte hur dom har blivit så populära i USA, känns mer som en "gåva" till europa från soviet.

Tänkt dig varje universitet är som som Södertörns högskola i USA. USA håller på att gå under i nåt monster som woke är. Och det är media som lyfter fram den degenererade Frankfurtskolan osv.

Detta är emot vårt folks kultur och förnuft och ras. Ondskefullt degeneration från främmande makt i väst.
Citera
2025-09-12, 20:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Upplandia90
För det första vet vi ens vem som mördade honom, för det andra så är väl det islamister. Jag förstår vad du menar men varken vänster eller högern brukar direkt protestera mot yttrandefrihet.
Däremot har vi haft mord på Palme,Anna Lindh och sist på Wiselgren , gotland. Trots det skulle jag inte säga att de som mördade är höger...jag är inte som er som tror allt är höger/vänster likt i amerikansk debatt.

Varken Palme eller Anna Lindhs mördare kan du tekniskt sett inte skylla högern för heller. Palmes mördare är okänd och Lindhs mördare var utländsk och hade inga högerextrema anledningar till mordet. Ja och vilka röstar islamisterna på här i Sverige? Inte är det SD iallafall…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in