2025-09-12, 04:17
Medlem
Capryllics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Den är AI-uppskalad och således fake, era imbeciller
Nope
Citera
2025-09-12, 04:31
Medlem
Waldorfnisses avatar
De har ingen aning om vem det kan vara, så tolkar jag presskonferensen. Enda nya de presenterade var filmen vilket iofs är bra.
Citera
2025-09-12, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Dags för en ny presskonferens, förberedelser pågår https://www.youtube.com/watch?v=3F4KZPwIWJA

Inget fokus på detaljer som kommer hjälpa allmänheten att känna igen personen idag, de har alltså väldigt lite och har nog fortfarande inte en aning om hur han har rört sig före eller efter utöver videon på TMZ och videon de släppte när han hoppade av taket.
Citera
2025-09-12, 04:37
Medlem
Pedris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Grabben har troligtvist tagit livet av sig.
Hur som helst så kommer han att hittas självmördad.
Citera
2025-09-12, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarmageddonPippi
Och han var svartklädd. Vilket jävla loser han såg ut att vara.
Fast det hade väl varit lite märkligare om han var klädd i färgglada kläder?

Eller vad tycker du hade varit rätt klädval? Hur hade du varit klädd?
Senast redigerad av Ballooong 2025-09-12 kl. 04:49.
Citera
2025-09-12, 04:49
Medlem
Folk säger att hans livvakt gjorde någon signal till skytten? samma livvakt har jag alltid sett stå bakom Charlie Kirk i videos jag sett? makes no sense.
Citera
2025-09-12, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ufc123
Folk säger att hans livvakt gjorde någon signal till skytten? samma livvakt har jag alltid sett stå bakom Charlie Kirk i videos jag sett? makes no sense.
Det finns folk som yrar om atr det var märkligt att en person bakom/bredvid honom som upp händerna och knöt ihop dem strax innan skotten

Men vad fan… Varför i helvete skulle en signal behövas? Det är väl skytten som bäst bedömer när han har bra sikte, inte någon i publiken?

Eller menar du att skytten hade bra sikte men valde att inte utnyttja situationen, och istället valde att titta bort från siktet och kolla vad någon i publiken gjorde för att sedan återgå till siktet som med allra största sannolikhet förändrats och sedan omedelbart skjuta randomly?

Hur briljant låter den planen? ”Okej, jag går upp på taket, och sedan när du (min käre livvakt till personen jag tänker skada och av någon absurd anledning valt ut för att sända kryptiska signaler från publikhav) ser att jag är redo och filmas av hundratals människor så letar jag upp dig i publikhavet och då vet du magiskt att jag hittat dig utan att du tittar på mig och sedan väntar jag på att du utför en vardaglig gest som vem som helst i publikhavet kan utföra närsomhelst för att kryptiskt säga att jag är redo. För att. — that’s why. Och sen chansar vi på att jag träffar rätt. Vad kan gå fel?”

Nä, som så många gånger förr så är Ockhams rakkniv den rimligaste förklaringen
Senast redigerad av Ballooong 2025-09-12 kl. 05:27.
Citera
2025-09-12, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooong
Det finns folk som yrar om atr det var märkligt att en person bakom/bredvid honom som upp händerna och knöt ihop dem strax innan skotten

Men vad fan… Varför i helvete skulle en signal behövas? Det är väl skytten som bäst bedömer när han har bra sikte, inte någon i publiken?

Eller menar du att skytten hade bra sikte men valde att inte utnyttja situationen, och istället valde att titta bort från siktet och kolla vad någon i publiken gjorde för att sedan återgå till siktet som med allra största sannolikhet förändrats och sedan skjuta?

Ja varför skulle han behöva en signal? för att alla som var med på det skulle vara redo? eller pratade skytten med livvakten? eller var det perfekt timing i Kirks konversation... Någon online sa att det var ett perfekt läge för Kirk typ vände sig eller något så livvakten måste isånafall kollat på Kirk. Men igen låter konstigt att han skulle behöva en signal och hade det inte räckt med att skjuta i bröstet? hade han skyddsväst isånafall är skottet väldigt välplacerat. Känns ju inte så smart att hans livvakt som står bara några meter ifrån ska ge en signal när någon annan hade kunnat.
Citera
2025-09-12, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ufc123
Ja varför skulle han behöva en signal? för att alla som var med på det skulle vara redo? eller pratade skytten med livvakten? eller var det perfekt timing i Kirks konversation... Någon online sa att det var ett perfekt läge för Kirk typ vände sig eller något så livvakten måste isånafall kollat på Kirk. Men igen låter konstigt att han skulle behöva en signal och hade det inte räckt med att skjuta i bröstet? hade han skyddsväst isånafall är skottet väldigt välplacerat. Känns ju inte så smart att hans livvakt som står bara några meter ifrån ska ge en signal när någon annan hade kunnat.
Precis. Det är en fullkomligt idiotisk teori.
Citera
2025-09-12, 05:06
Medlem
StartGenealogys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen

(…..)Visst kan det va en transperson men finns inget på bilderna som tyder på det.

Han ser tanig ut. Självsvält eller drogmissbrukare?

https://www.fbi.gov/news/press-releases/utah-valley-shooting-updates
Senast redigerad av StartGenealogy 2025-09-12 kl. 05:15.
Citera
2025-09-12, 05:18
Medlem
Moobs avatar
För de som vill hitta platsen och byggnaden så sök på "Losee center, Utah" på maps.
Citera
2025-09-12, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Killen har sagt att empati är ett problem. Att det är bra att några blir ihjälskjutna per år för att motivera att vapenlagarna ska va intakta. Karma.

Förstår man inte vad att det finns vinklar från vilka empati kan kritiseras är man antingen ointelligent eller medvetet träskallig. Empati utan visdom och intelligens kan ha katastrofala utgångar. Sådan ovis empati kan exempelvis motivera beslut såsom att släppa lös farliga återfallsbrottslingar och psykfall, vilket sannolikt leder till fler brottsoffer. Ett annat exempel på ovis empati är att kontinuerligt föda en svältande befolkning som saknar förmåga att föda sig själva, vilket leder till att den svältande befolkningen flerdubblas och således svälten samt lidandet. Denna typ av hjärnbefriad empati må mildra lidandet temporärt, men mångfaldigar det när man tar med dimensionen av tid i beräkning.

I vilket fall som helst, här är den primära poängen jag tänkte göra: Hade han inte sagt det uttalandet hade du ändå hittat en annan ursäkt till varför det är okej för vänstern att mörda meningsmotståndare. Nästan varje vänster-kommentator jag sett har betett sig likadant. Dom låtsas fördöma mordet, men sen slinker dom in en ursäkt till varför mordet är rättfärdigat, antingen direkt eller mellan raderna. Ni kommer ALLTID lyckas hitta en ursäkt till varför det är okej för er att mörda, oavsett vem det är eller vad dom sagt, så länge dom är era meningsmotståndare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in