Citat:
Ursprungligen postat av
Ufc123
Folk säger att hans livvakt gjorde någon signal till skytten? samma livvakt har jag alltid sett stå bakom Charlie Kirk i videos jag sett? makes no sense.
Det finns folk som yrar om atr det var märkligt att en person bakom/bredvid honom som upp händerna och knöt ihop dem strax innan skotten
Men vad fan… Varför i helvete skulle en signal behövas? Det är väl skytten som bäst bedömer när han har bra sikte, inte någon i publiken?
Eller menar du att skytten hade bra sikte men valde att inte utnyttja situationen, och istället valde att titta bort från siktet och kolla vad någon i publiken gjorde för att sedan återgå till siktet som med allra största sannolikhet förändrats och sedan omedelbart skjuta randomly?
Hur briljant låter den planen? ”Okej, jag går upp på taket, och sedan när du (min käre livvakt till personen jag tänker skada och av någon absurd anledning valt ut för att sända kryptiska signaler från publikhav) ser att jag är redo och filmas av hundratals människor så letar jag upp dig i publikhavet och då vet du magiskt att jag hittat dig utan att du tittar på mig och sedan väntar jag på att du utför en vardaglig gest som vem som helst i publikhavet kan utföra närsomhelst för att kryptiskt säga att jag är redo. För att. — that’s why. Och sen chansar vi på att jag träffar rätt. Vad kan gå fel?”
Nä, som så många gånger förr så är Ockhams rakkniv den rimligaste förklaringen