Citat:
Ursprungligen postat av
Graavarg
I all sin lysande underlighet så skulle jag gärna utnämna det här till "dagens kommentar".
Perfekt! Tack!

Och jag ska tacka.
Poängen är att så många utgår från sin egen politiska övertygelse, och hamnar i en slutsats som inte är särskilt meningsfull, men som lätt förstärker den egna uppfattningen, och kan leda till mer tokerier.
Nu tycker jag personligen att en som Kirk verkar vara en förvirrad galning som tycks tro på någon sorts järnålderssekt, men i ett bra samhälle förtjänar han inte att de för det, och de gäller ju alla.
Som Gandalf sade. Om man inte kan ge liv, så kanske man ska vara försiktig med att önska död.
Min tanke är också att spekulationer om vem skytten är, inte alltid är så intressanta, och i viss mån spelar det ingen roll, för som man kan läsa i tråden har vissa redan sin bild klar.
Mer intressant tror jag är att fundera över hur det kan påverka framtiden, och i mitt tycke är den dyster i USA, där det tycks finnas någon sorts dödskult och många extrema på högerkanten. Hur det här skall sluta är svårt att se, men USAs motståndare fortsätter nog att njuta över hur landet förgör sig självt.