2025-09-12, 20:12
Medlem
Rollokolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Om de var vänner (privat) kan det vara ett (internet) personlig avsked. låter som ett avsked av en stridsbroder, men märkligt då ingen av dem har vad jag vet militär bakgrund.
Efter att ha sett magas och republikaner i vita huset så har den religiösa crazyhögern en syn att de strider tillsammans mot vänstern vad gäller religion. Tror FBI-chefen är så hjärntvättad att han tror de på riktigt är ute på ett heligt korståg. Att de sedan pumpas på med det ena idiotiska påståendet efter det andra från den orange clownen gör ju att de blir ytterligare hjärntvättade och verklighetsfrånvända.
Citera
Medlem
Klarlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarlack
Han gick Putins ärenden så jag rycker mest på axlarna att han blev skjuten. Han fick också betala för sin egen politik - fria vapenlagar.
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Precis. Och han var även sionist.
Jaså? Jag vet inte var han står. Men det var en tjej som frågade hur han ställer sig till abort och då svarade Kirk att de fria aborterna i USA var värre än judeförintelsen. Tror inte Trump gillade det där.
Citera
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Precis. Och han var även sionist.

Han började vackla där, han var ju rädd för israels barbariska unterrättelsetjänst Mossad. Han hade ju precis börjat läsa på mer i judefrågan, du får förstå att hans resa till ljuset hade börjat och det ovillkorslösa stödet till israel vacklat! Han hade gjort en Tucker Carlson sväng om han fått mer tid på sig men det sagt så tror jag inte israel lönnmördat honom utan en psyksjuk vänsterextrem terrorist som det oftast är!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miss.liiiii
Du vet mycket väl vilka vänsterpacket är. Salwan momika blev mördad av utlänningar för att han brände koraner. Om inte det är ett hot mot yttrandefrihet så vet jag inte vad som är det.

För det första vet vi ens vem som mördade honom, för det andra så är väl det islamister. Jag förstår vad du menar men varken vänster eller högern brukar direkt protestera mot yttrandefrihet.
Citera
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Däremot dök en mildare variant upp på BBC när jag kollade om meddelandet som ledde till att man hittade mordvapnet.
Det är officiellt bekräftat sen i morse. Men det hans kompis visade polisen (och som de tog screenshots av, eftersom ingen hade konto på Discord som han kunde forwarda till ) var posts om geväret och att det var gömt i en buske och att han borde hämta det (nåt i den stilen, beskrivningen i nyheten lät också smått förvirrad).

Men hela det här "antifa"-köret har lagts till på politiska grunder, verkar det som. Eller kanske för att det säljer bättre, när det gäller vissa medier.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Du är en korkad gråsosse, du kan inte föra in en svensk kontext i amerikansk politik, USA grundades genom ett krig mot England som förtryckte landet med sin skattesats och där en av grundlagarna skrivs med just tanke på detta. Äganderätten att bära vapen, ifall en full kommunistisk tyrann från demokrater skulle bli president, så man med berått mod skulle störta fanskapet!

Och nu vet vi att pappa mördaren den vilsne psyksjuka antifa terroristen Tyler Robinson hade stöttat en kommunistisk diktator efter begått sitt råa mord och övergrepp på den fria demokratin!
Nej jag röstar höger gillar Trump och Charlie Kirk. Jag ville inte att han skulle bli mördad. Men han blev mördad för att konservativa inte vågar kritisera vapenlagarna det minsta lilla. Det ledde till hans egen död. Jag vill att även MAGA-rörelsen ska inse detta.
Citera
2025-09-12, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Men demokrater blir också mördade. Du är blind för helheten. Och självfallet har tokhögern ett ansvar.

Först ska kulturmarxisterna se sig i spegeln och rannsaka sig själva.

Inte skylla detta på högern.

Ta ert ansvar vänstern! Skyll inte ifrån er som ni alltid gör annars.

Det är ni som är skyldiga til detta.

Mördaren var Antifa!
Citera
2025-09-12, 20:14
Medlem
Rollokolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Nej men det är sånt man måste acceptera enligt Kirk för det ingår i guds plan.
Accepterar du guds plan eller dyrkar du satan?
Antingen är man kristen eller så tror man på staten sa Kirk.
Jag tror inte på staten så jag måste nog acceptera några mord, det är guds vilja.
Vem är jag att sätta mig upp mot guds plan?

Jättehuvudet innan han dog:
"Charlie Kirk before death: ‘I want to be remembered for courage for my faith’"

https://www.catholicnewsagency.com/news/266523/charlie-kirk-before-death-i-want-to-be-remembered-for-courage-for-my-faith?utm_source=chatgpt.com
Vilken tur att guds plan exkluderade Kirk från framtiden. Det visar antingen att gud inte finns eller så betyder det att gud inte gillade vad Kirk predikade.
Citera
2025-09-12, 20:15
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
I all sin lysande underlighet så skulle jag gärna utnämna det här till "dagens kommentar".

Perfekt! Tack!

Och jag ska tacka.

Poängen är att så många utgår från sin egen politiska övertygelse, och hamnar i en slutsats som inte är särskilt meningsfull, men som lätt förstärker den egna uppfattningen, och kan leda till mer tokerier.

Nu tycker jag personligen att en som Kirk verkar vara en förvirrad galning som tycks tro på någon sorts järnålderssekt, men i ett bra samhälle förtjänar han inte att de för det, och de gäller ju alla.

Som Gandalf sade. Om man inte kan ge liv, så kanske man ska vara försiktig med att önska död.

Min tanke är också att spekulationer om vem skytten är, inte alltid är så intressanta, och i viss mån spelar det ingen roll, för som man kan läsa i tråden har vissa redan sin bild klar.

Mer intressant tror jag är att fundera över hur det kan påverka framtiden, och i mitt tycke är den dyster i USA, där det tycks finnas någon sorts dödskult och många extrema på högerkanten. Hur det här skall sluta är svårt att se, men USAs motståndare fortsätter nog att njuta över hur landet förgör sig självt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Här på Flashback, så är det helt ok att mörda familjer.
Många högermuppar här inne som stöttar judarnas folkmord i Gaza, samtidigt som dom grinar över Charlie Kirks död.

Hyckleriet är totalt.

Men varför ska man inte få döda någon? Kungar, faraoner, politiker, judar, osv osv, har ju dragit ut i krig för att mörda miljontals meningsmotståndare i tusentals år. Och ingen bryr sig nämnvärt.

Kanske fördömer lite, sen rullar allt på som vanligt.

Så varför ska just jag se mig i spegeln, för att en person blivit skjuten?
Japp så händer det när Gud bestämmer ..alltid! Sååå enkelt. Det finns bara energi och inga individer. Evig semester utan kroppar, bara ren energi och det går inte att förstå med tanken men det går att uppleva det, men ingen träning finns ... det b
Citera
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Det är med tårar i ögonen när man ser klippet med en dotter som springer ut till sin pappa!

Nu måste ondskan krossas och våldsvänstern decimeras och förpassas till historiens skräphög så aldrig en dotter förlorar sin pappa igen!

Ja absolut det kan vi hoppas på men tyvärr så förlorar döttrar och söner både fäder och mödrar, och tvärtom, varje dag runt om i världen på grund av andra människors våld.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplandia90
För det första vet vi ens vem som mördade honom, för det andra så är väl det islamister. Jag förstår vad du menar men varken vänster eller högern brukar direkt protestera mot yttrandefrihet.

Brukar inte vänstern hata på yttrandefrihet?

Lies and propaganda!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in