2025-09-12, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miss.liiiii
Vår yttrandefrihet är hotad = säg emot vänster packet och man blir mördad. Och inte nog med det så är vår media vänstervriden = demokratin hotad. Man kan inte säga att man röstar på SD, då kan man till och med bli av med jobbet =demokratin hotad.

Hur transor kommer in i bilden, är helt enkelt för att det stod en massa budskap åt transors vägnar på skotten man hittade till geväret. Samt att transor och rosa håriga vänster fittor sitter och hyllar Charlies död på sociala medier.

Pratar du om Sverige nu när du säger vår? Vilka är vänsterpacket då och vilka har blivit mördade? De ända jag kan komma på som dödar journalister och kallar folk rasister som tycker annorlunda är ett land som inte tillhör EU ens.
20 procent av svenskar röstar på SD så tror inte någon förlorar jobbet. Däremot gillar vi inte i Sverige att prata politik och religion på jobbet som man gör i andra länder. Vi vill tycka vi är mer civiliserade här.
Citera
2025-09-12, 20:05
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Wow

Du måste ha blundat varenda gång han t ex hånflinat. Attans otur.

Aha, du är en sån individ, som tolkar in kritik i varenda litet ansiktsuttryck. Brukar bero på dålig självkänsla, hoppas du kan få hjälp med det.
Citera
2025-09-12, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Jag sökte faktiskt, men det enda som kom upp var reddit-bullshit. Dvs. nån hade skrivit det i en (lång) tråd, helt utan referenser. Och sen har det antagligen börjat leva sitt eget liv...

CBS hade inga referenser heller, återger bara vad som rapporterats från ett flöde på telegram men orkar inte rota.

Däremot dök en mildare variant upp på BBC när jag kollade om meddelandet som ledde till att man hittade mordvapnet.

Citat:
Authorities said Mr Robinson also appeared to have been active on Discord, the social media platform primarily used by gamers, but now also popular with other communities.
His roommate reportedly showed investigators a series of messages on Discord from a contact named "Tyler" referencing a rifle "drop point" and instructions about retrieving and hiding the weapon.

https://www.bbc.com/news/articles/cp8wl2y66p9o
Citera
2025-09-12, 20:06
Medlem
Vilda i frid Charlie Kirk.

Hoppas MAGA ge demokraterna en kok med stryk nu!
Citera
2025-09-12, 20:06
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Problemet är att fascisterna går bananas och vill springa ut och skjuta folk, och då att mordet förstås kommer att utnyttjas av den ruttna regimen.

Givetvis kommer detta mord att utnyttjas till fullo.

Det är ju det jag skriver. Ingen bryr sig nämnvärt om att Charlie Kirk är död. Alltså på det personliga planet.
Däremot var det väldigt bra, för hatet, att han mördades.
Det är ju bara att läsa den här tråden, och läsa alla lågintelligenta hjoners inlägg, så förstår man ju att det var guld att han blev mördad.

Äntligen en anledning att skriva lite hata-vänstern-inlägg. Tjoho!
Citera
2025-09-12, 20:07
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarlack
Han gick Putins ärenden så jag rycker mest på axlarna att han blev skjuten.

Han fick också betala för sin egen politik - fria vapenlagar.

Precis. Och han var även sionist.
Citera
2025-09-12, 20:07
Medlem
Citat:
I all sin lysande underlighet så skulle jag gärna utnämna det här till "dagens kommentar".

Perfekt! Tack!

Du är rätt glad över att Kirk sköts ihjäl antar jag?

Nu med en god ursäkt från Gud.
Citera
2025-09-12, 20:08
Medlem
ncr04s avatar
Citat:
Really?! Ok, och hur fan får man det till "Antifa"...

Har inte spelat Helldivers sen förra hösten (det var litet upp-och-ner med patcharna så mina coop-polare bytte till andra spel). Helldivers II är förresten ett svenskt spel (Arrowhead är svensk-registrerat), så snart är väl hela Sverige indraget i den här soppan.

Det killen har ristat in verkar mera vara "gamer/online stuff" än några hardcore ideologiska hälsningar. Bella Ciao är säkert en gammal antifascist-sång, och det är inte alls omöjligt att Antifa därför skulle använda den, eller t.o.m. sitta i en ring och sjunga den. Men Bella Ciao var också en grej med Netflix crime-serie La casa de papel, som gick i fem säsonger (med höga tittarsiffor). Och sen har det gjorts två spin-offs, en i Korea och en i Tyskland (dem har jag inte sett). Hur som helst så blev "Bella Ciao" en grej för några år sedan (skurkarna i serien sjunger den), och spelades flitigt också i disco-versioner på danshak nere i Europa. Inte mycket "antifa" över det här: https://www.youtube.com/watch?v=nJTOD5jjac4&list=RDnJTOD5jjac4&start_radio =1 (Salvador Dali-klädseln och maskerna är från tv-serien).
Bella Ciao är tydligen en låt som använts inom Helldivers "communityt".
https://www.youtube.com/watch?v=n08Hir8sspM
Citera
2025-09-12, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miss.liiiii

Hur transor kommer in i bilden, är helt enkelt för att det stod en massa budskap åt transors vägnar på skotten man hittade till geväret.

Det var WSJ som rapporterade att en utredare sa att det var trans-symboler på ammunitionen.

Men det verkar bara vara en stämpel av tillverkaren; https://x.com/hissgoescobra/status/1966282732008591369

Vad som stod på ammunitionen var:

The inscription on one recovered fired casing said "Notices, bulges, OwO what's this?"

There were also inscriptions on three recovered unfired casings. Those said:

"Hey fascist! Catch!" followed by an up arrow symbol, a right arrow symbol, and three down arrow symbols
"Oh bella ciao, bella ciao, bella ciao, ciao, ciao"
"If you read this, you are gay LMAO"

https://eu.usatoday.com/story/news/politics/2025/09/12/charlie-kirk-shooter-tyler-robinson-gun-casings-inscriptions/86111606007/
Citera
2025-09-12, 20:09
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firrex
Ja det är förjävligt. Vi ska inte heller glömma alla föräldrar som fått sina barn ihjälskjutna i skolan på grund av vapenlagarna.

Du är en korkad gråsosse, du kan inte föra in en svensk kontext i amerikansk politik, USA grundades genom ett krig mot England som förtryckte landet med sin skattesats och där en av grundlagarna skrivs med just tanke på detta. Äganderätten att bära vapen, ifall en full kommunistisk tyrann från demokrater skulle bli president, så man med berått mod skulle störta fanskapet!

Och nu vet vi att pappa mördaren den vilsne psyksjuka antifa terroristen Tyler Robinson hade stöttat en kommunistisk diktator efter begått sitt råa mord och övergrepp på den fria demokratin!
Citera
2025-09-12, 20:09
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firrex
Ja det är förjävligt. Vi ska inte heller glömma alla föräldrar som fått sina barn ihjälskjutna i skolan på grund av vapenlagarna.
Nej men det är sånt man måste acceptera enligt Kirk för det ingår i guds plan.
Accepterar du guds plan eller dyrkar du satan?
Antingen är man kristen eller så tror man på staten sa Kirk.
Jag tror inte på staten så jag måste nog acceptera några mord, det är guds vilja.
Vem är jag att sätta mig upp mot guds plan?

Jättehuvudet innan han dog:
"Charlie Kirk before death: ‘I want to be remembered for courage for my faith’"

https://www.catholicnewsagency.com/news/266523/charlie-kirk-before-death-i-want-to-be-remembered-for-courage-for-my-faith?utm_source=chatgpt.com
Citera
2025-09-12, 20:11
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Exakt. Upplever du att du kritiserar extremhögern i samma utsträckning?

Nej, det finns så många som gör det och de har ingen makt idag. Men ibland har jag hamnat i debatter där jag försökt resonera med dem. Däremot dominerar extremvänstern åsikter i samhället och är största hotet mot demokratin och friheten idag. Ibland försvarar jag de som kallas extremhöger, men som inte är det. Men de som är extremast är woke, det finns inget till vänster om det. Medan de man kallar extremhöger, kan vara vad som helst som inte passar vänstern.

Det är en härskarteknik man använder liksom nazist eller andra falska epitet som man slänger sig med. Man är oärliga människor. Ljuger mycket och kan framför totalt motstående åsikter beroende på frågan, utan att själva reagera över det. Extremhögern är i alla fall konsekvent dumma, medan extremvänstern är inkonsekvent dumma.

Citat:
Nej, retard
Men det var väl vad du menade. Framför man åsikter som skapar hat hos andra får man skylla sig själv. Du sa det själv. Men tänkte förstås bara på "andra" och nu försöker du smita debatten som du själv försökte starta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in