Citat:
Ursprungligen postat av
Yngve Frank
Man väljer vad man vill se och inte se. Det gäller troll både till vänster och höger. För oss i mitten blir det lätt att ge upp er som hopplösa, ni ror alla båten mot Valhalla vad än vi vettiga i mitten gör. Magdalena Andersson har exempelvis sagt: "I går sköts en högerdebattör till döds i USA. Politiskt våld, hot och hat är ett gift mot demokratin. Det måste alltid fördömas." Det bör faktiskt räcka. För er högertroll var detta med Kirk ett exceptionellt då. För vänstertroll var morden i Minnesota exceptionella. Om ledande sossar skulle gå ut och kommentera och aktivera sig kring allt sådant skulle de inte hinna annat. Om jag har hopp om att ni skärper en en jävla aning, oavsett om ni finns till vänster eller höger? Inte ett dyft.
Nä jag har heller inget hopp. Är varken terrorist, kommunist, kapitalist eller fascist och tillhör inget parti och utövar ingen religion. Nå detta betyder såklart icke att jag inte har åsikter om saker och ting och det betyder inte heller att jag aldrig blir heligt förbannad på folk och deras åsikter ibland, nä absolut inte. Ändå är det tyvärr så att politik och religion utan tvekan är de två mest hatgenererande företeelserna i vår värld. Så vad gör alla människor som inte vill leva ett liv i ständigt hat, har de någon framtid i en alltmer polariserad och hatfokuserad värld? Nä det vette fan. Hatet känns som en tryckkokare som laddar upp för ett katastrofalt utbrott. Frågan är hur vi ska kunna förhindra att alltihop exploderar?