2025-09-12, 19:55
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Här på Flashback, så är det helt ok att mörda familjer.
Många högermuppar här inne som stöttar judarnas folkmord i Gaza, samtidigt som dom grinar över Charlie Kirks död.

Hyckleriet är totalt.

Men varför ska man inte få döda någon? Kungar, faraoner, politiker, judar, osv osv, har ju dragit ut i krig för att mörda miljontals meningsmotståndare i tusentals år. Och ingen bryr sig nämnvärt.

Kanske fördömer lite, sen rullar allt på som vanligt.

Så varför ska just jag se mig i spegeln, för att en person blivit skjuten?

Problemet är att fascisterna går bananas och vill springa ut och skjuta folk, och då att mordet förstås kommer att utnyttjas av den ruttna regimen.
Citera
2025-09-12, 19:55
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ncr04
Det var de här pilarna: https://www.reddit.com/media?url=https%3A%2F%2Fpreview.redd.it%2Ftwitter-discourse-about-this-game-is-so-stupid-v0-83g342c5 pbkc1.jpeg%3Fwidth%3D999%26auto%3Dwebp%26s%3D9fa6e ae30c13e80d58f9780cd723a6e1ae777dcd

Från Helldivers 2.

Really?! Ok, och hur fan får man det till "Antifa"...

Har inte spelat Helldivers sen förra hösten (det var litet upp-och-ner med patcharna så mina coop-polare bytte till andra spel). Helldivers II är förresten ett svenskt spel (Arrowhead är svensk-registrerat), så snart är väl hela Sverige indraget i den här soppan.

Det killen har ristat in verkar mera vara "gamer/online stuff" än några hardcore ideologiska hälsningar. Bella Ciao är säkert en gammal antifascist-sång, och det är inte alls omöjligt att Antifa därför skulle använda den, eller t.o.m. sitta i en ring och sjunga den. Men Bella Ciao var också en grej med Netflix crime-serie La casa de papel, som gick i fem säsonger (med höga tittarsiffor). Och sen har det gjorts två spin-offs, en i Korea och en i Tyskland (dem har jag inte sett). Hur som helst så blev "Bella Ciao" en grej för några år sedan (skurkarna i serien sjunger den), och spelades flitigt också i disco-versioner på danshak nere i Europa. Inte mycket "antifa" över det här: https://www.youtube.com/watch?v=nJTOD5jjac4&list=RDnJTOD5jjac4&start_radio =1 (Salvador Dali-klädseln och maskerna är från tv-serien).
Senast redigerad av Graavarg 2025-09-12 kl. 20:01.
Citera
2025-09-12, 19:56
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
På vilket sätt hånade och förlöjligade Kirk människor menar du? Tvärtom har jag fått intrycket att han var väldigt rättvis och respektfull i sina debatter.

Wow

Du måste ha blundat varenda gång han t ex hånflinat. Attans otur.
Citera
2025-09-12, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Enligt Charlie Kirk själv är det sånt man får tåla, lite coleterall damage!

Lite jobbigt när det drabbar en själv!
Ja tyvärr är det ju så. Synd att han inte lever så man kan tala om det för honom.
Citera
2025-09-12, 19:58
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yngve Frank
Man väljer vad man vill se och inte se. Det gäller troll både till vänster och höger. För oss i mitten blir det lätt att ge upp er som hopplösa, ni ror alla båten mot Valhalla vad än vi vettiga i mitten gör. Magdalena Andersson har exempelvis sagt: "I går sköts en högerdebattör till döds i USA. Politiskt våld, hot och hat är ett gift mot demokratin. Det måste alltid fördömas." Det bör faktiskt räcka. För er högertroll var detta med Kirk ett exceptionellt då. För vänstertroll var morden i Minnesota exceptionella. Om ledande sossar skulle gå ut och kommentera och aktivera sig kring allt sådant skulle de inte hinna annat. Om jag har hopp om att ni skärper en en jävla aning, oavsett om ni finns till vänster eller höger? Inte ett dyft.

Nä jag har heller inget hopp. Är varken terrorist, kommunist, kapitalist eller fascist och tillhör inget parti och utövar ingen religion. Nå detta betyder såklart icke att jag inte har åsikter om saker och ting och det betyder inte heller att jag aldrig blir heligt förbannad på folk och deras åsikter ibland, nä absolut inte. Ändå är det tyvärr så att politik och religion utan tvekan är de två mest hatgenererande företeelserna i vår värld. Så vad gör alla människor som inte vill leva ett liv i ständigt hat, har de någon framtid i en alltmer polariserad och hatfokuserad värld? Nä det vette fan. Hatet känns som en tryckkokare som laddar upp för ett katastrofalt utbrott. Frågan är hur vi ska kunna förhindra att alltihop exploderar?
Citera
2025-09-12, 19:59
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Att han deltagit i Antifa-kanaler på Discord.

Har du tillgång till Google eller annan sökmotor så skulle du möjligen kunna finna den informationen själv.

Jag sökte faktiskt, men det enda som kom upp var reddit-bullshit. Dvs. nån hade skrivit det i en (lång) tråd, helt utan referenser. Och sen har det antagligen börjat leva sitt eget liv...
Citera
2025-09-12, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Om de var vänner (privat) kan det vara ett (internet) personlig avsked. låter som ett avsked av en stridsbroder, men märkligt då ingen av dem har vad jag vet militär bakgrund.

Ja men det konstiga är just att de båda kommer ifrån en väldigt kristen väljarbas/bakrund. Det finns bara några få saker som man absolut inte får tumma på inom kristendomen. En FBI chef ska väl heller vara personlig på det sättet i ett mord-fall på en influencer utan företräder staten?
Citera
2025-09-12, 20:02
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
När Fria Tider går ut med nyheten att det Är antifa medlemmen Tyler Robinson som är pappamördaren då vet man att det inte är taget ur luften!

Jag ryser med fasa över den skräck,lidande och sorg Charlie Kirks änka Erika och hans två små barn känner och kommer få uppleva varje dag framöver! Det är så jävla hemskt rent ut sagt!

https://www.friatider.se/22-arig-afa-sympatisor-gripen-mordet-pa-charlie-kirk

En god familjefar är vad de tog ifrån oss och hela världen, glöm aldrig det!

https://www.youtube.com/watch?v=mNBiq3eX24M

Det är med tårar i ögonen när man ser klippet med en dotter som springer ut till sin pappa!

Nu måste ondskan krossas och våldsvänstern decimeras och förpassas till historiens skräphög så aldrig en dotter förlorar sin pappa igen!
Citera
2025-09-12, 20:02
Medlem
Klarlacks avatar
Han gick Putins ärenden så jag rycker mest på axlarna att han blev skjuten.

Han fick också betala för sin egen politik - fria vapenlagar.
Senast redigerad av Klarlack 2025-09-12 kl. 20:05.
Citera
2025-09-12, 20:03
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplandia90
Ja men det konstiga är just att de båda kommer ifrån en väldigt kristen väljarbas/bakrund. Det finns bara några få saker som man absolut inte får tumma på inom kristendomen. En FBI chef ska väl heller vara personlig på det sättet i ett mord-fall på en influencer utan företräder staten?

Det var en svag presskonferens överlag. Kash var orimligt oprofessionell och det framgick med all önskvärd tydlighet hur korkad och inkompetent han är. MAGA-topparna är ett skämt.
Citera
2025-09-12, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
När Fria Tider går ut med nyheten att det Är antifa medlemen Tyler Robinson som är pappamördaren då vet man att det inte är taget ur luften!

Jag ryser med fasa över den skräck,lidande och sorg Charlie Kirks änka Erika och hans två små barn känner och kommer få uppleva varje dag framöver! Det är så jävla hemskt rent ut sagt!

https://www.friatider.se/22-arig-afa-sympatisor-gripen-mordet-pa-charlie-kirk

En god familjefar är vad de tog ifrån oss och hela världen, glöm aldrig det!
Ja det är förjävligt. Vi ska inte heller glömma alla föräldrar som fått sina barn ihjälskjutna i skolan på grund av vapenlagarna.
Citera
2025-09-12, 20:04
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
När man dömer sätter man sig också till doms över herrens vägar, vilka äro outgrundliga.

Gärningsmänniskan kan lika gärna ha varit guds instrument för att ta bort ett hot mot det fria USA.

Det kan man inte bortse ifrån.

I all sin lysande underlighet så skulle jag gärna utnämna det här till "dagens kommentar".

Perfekt! Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in