2025-09-12, 19:27
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det var inte jag som skrev det.

Ok. Borde ha checkat. Utgick från det eftersom det ju faktiskt var det jag kommenterade:

Citat:
"Vi har bara indicier än så länge men att skriva i Antifa-grupper på Discord samt sjunga Antifas slagsånger ser ju inte så bra ut…"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengts
"Åldersbegränsat innehåll för vuxna. Detta innehåll kanske inte är lämpligt för personer under 18 år. Om du vill se mediet måste du logga in på X. Läs mer"

Finns det en video där man kan se hur han träffas och dör utan att behöva logga in?

Det finns en väldigt tydlig och nära filmad video när han träffas som inte spridits väldigt mycket, dock behöver man nog ha Telegram för att se den.
Citera
Medlem
ncr04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Jag har för mig att det var fyra pilar inristade på hylsan...
Det var de här pilarna: https://www.reddit.com/media?url=https%3A%2F%2Fpreview.redd.it%2Ftwitter-discourse-about-this-game-is-so-stupid-v0-83g342c5 pbkc1.jpeg%3Fwidth%3D999%26auto%3Dwebp%26s%3D9fa6e ae30c13e80d58f9780cd723a6e1ae777dcd

Från Helldivers 2.
Citera
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengts
"Åldersbegränsat innehåll för vuxna. Detta innehåll kanske inte är lämpligt för personer under 18 år. Om du vill se mediet måste du logga in på X. Läs mer"

Finns det en video där man kan se hur han träffas och dör utan att behöva logga in?
Finns på YT i alla möjliga kameravinklar. Man ser träffen som tar i halsen på hans vänstra sida och hur säkert några deciliter blod på nån halvsekund sprutar rakt ut. En sån blödning hade kanske han fixat, men kulan klippte nog även nacken och centrala nervsystemet.
Killen dog direkt och inget försök att rädda han hade fungerat.
Citera
2025-09-12, 19:28
Medlem
FBI chefen Patel avslutar sitt tal med att säga " to my friend, rest now brother, we have the watch, and I see you in Valhalla" .

Vad har Valhalla med detta att göra? Han har indiskt blod och Trumps väljare är kristna, Kirk var väl judeo-kristen typ. Det går inte ihop så bra med asa-tron med flera gudar osv...någon som vet?
Citera
2025-09-12, 19:30
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Alla lojala och modiga med hög moral som strider för rätt saker är välkomna dit.

Inte ynkryggar som du.

Om det är vad du förväntar dig höra från FBIs chef kan jag bara säga grattis.
Citera
2025-09-12, 19:32
Medlem
Android2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Är dödsstraff på straffskalan i denna delstat?

Jag är själv kluven till dödsstraff, om någon dödat min dotter hade jag personligen satt en kula i hjärnan på denne utan att darra, men att staten med berått mod ska avrätta en människa känns olustigt.

Någon skrev att Utah har dödsstraff.
Citera
2025-09-12, 19:33
Medlem
Regeringsbildares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Jag har inte sett nån bra bild på mördaren, länka gärna till någon bild.

Tycker det är svårt att komma ifrån att Kirk är otroligt ful och har den där äckliga psypatlooken.

https://www.tunota.com/entretenimiento/charlie-kirk-quien-es-wikipedia-biografia-edad-y-que-le-paso-2025-09-10

Motivet kan va en kombination av att han ser efterbliven ut och var så hånfull och arrogant.

Tror många blir upprörda när de ser någon som själv ser helt missbildad ut sitta och mobba andra mot bra betalning.

Vem accepterar att bli mobbad av skolans fulaste grabb?
https://www.thedailybeast.com/tyler-robinson-22-identified-as-charlie-kirk-shooting-suspect-report/

Ingen av dom är väl någon skönhet direkt, men man ska nog akta sig för att kasta sten i glashus
Citera
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Kirk var 31 och GM är 22, båda således fullt vuxna individer.

På vilket sätt hånade och förlöjligade Kirk människor menar du? Tvärtom har jag fått intrycket att han var väldigt rättvis och respektfull i sina debatter. Att tycka olika om någonting är inte mobbing.
Instämmer. Jag vill minnas att Kirk flertalet gånger bett sina egna supportrar att vara tysta och visa respekt till motdebattören.

Men, människor av idag är ju kränkta av allt och inget, så jag blir inte förvånad av att någon tolkar bra och påläst debatt som mobbning. Precis som att konstruktiv kritik har blivit till "hat". Det är helt i enlighet med logiken (eller frånvaron av en sådan) hos vänstern.
Citera
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Det går knappast undkomma att Charlie Kirk ser väldigt efterbliven ut med sin stora panna, tätt ihopsittande ögon och pyttelilla käke.
Detta är ju drag som tyder på någon slags missbildning, det är drag som vissa utvecklingsstörda har.

Det skulle inte förvåna mig om hans fula uppsyn bidrog till att han blev måltavla, vem fan accepterar att bli mobbad av ett missfoster?
Att Kirk var mindre vetande förstår nog de flesta, bokstavstroende av sagan gamla tenstamentet etc etc. Men att döda någon pga hans tillkortakommanden är det vettigt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Jag har inte ens sett nåt sånt påstående, så vad har det med saken att göra. Det låter helt knäppt.

Det är ju helt klart en förvirrad 22-åring, vad han än påstår eller själv hänvisar till. Normal uppväxt, stabil medelklassfamilj, normalt liv ända tills han åkte iväg till uni, sen har nåt gått snett. Och det var bara nåt år sedan.

Typiskt för en sån grabb är att söka efter svar, så det är i sig inget underligt fast han skulle ha kollat upp MAGA och Antifa, och Hare Krishna på kuppen. Men han bodde ju hemma och hade inget jobb och inget eget separat liv, så det är väldigt långsökt att han skulle ingå i nån hardcore-komplott. Skit samma om det är MAGA eller Antifa.

De är många som litet våta i byxorna vid tanken på att det skulle vara nån hemsk komplott och det stora raskriget skulle komma igång (vad det nu sen är, bortsett från febriga fantasier), så det är inte så underligt att det påstås ett och annat och alla lämpliga rykten man läser på halvmörka sidor på internet blir "fakta".

Fast det är du som pratar om någon hardcore-komplott. Vissa har gjort det om kopplingar till Israel, Ukraina, MAGA och liknande.

Jag tror att många här har svårt att förlika sig med att mördaren kan ha radikaliserats inom den den vänsterextrema rörelsen bara.

Säkert agerat helt ensam precis som andra extremister. Svag människa med noll att leva för, då är islam, nazism och vänsterextrema Antifa lockande.
Citera
2025-09-12, 19:37
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kockumskranen
De hade ihjäl den snälla killen i det onda laget, killen som är en av få i dagens samhälle oavsett politisk tillhörighet som på riktigt trodde på att vi behövde diskutera mer innan skiten träffar fläkten.

Om du tycker att det var rätt man, att det rätta var att ta död på diskussionen. Okej. Vi får väl se hur det blir när rabiata Ben Shapiro återtar tronen nu, eller ännu värre någon som Candice Owens...

Just han kanske inte var det bästa alternativet, om man vill skjuta någon motståndare. Det inte riktigt så jag menade.

En person på hans nivå, kanske är bättre beskrivet.
Han befann sig på den nivån, där dom lågintelligenta hämtade sin information angående vilket hat dom skulle sprida.

Sen har ju den nivån han var på såklart överordnade, som sätter agendan, sponsrar osv.

I Sverige har tex Wallenbergarna liknade personer på sin "lönelista", via stiftelser.
Men det är svårt för gemene man, att hitta vem som styr spridningen av hatet.

Det handlar väldigt sällan om goda idéer, diskutera ideologier, utbyta tankar om vad som skulle kunna leda till ett bättre samhälle. Utan nästan allt som kommer ut ur den här nivån av "diskussion", är hat mot sin meningsmotståndare.

Och hat föder hat. Och rätt vad det är, ligger det någon där. Skjuten till döds.
Och ingen bryr sig, egentligen. Det är bara bra att få en anledning att sprida lite mer hat.

Och medans vi tjäbblar, styr dom högintelligenta världen, mot en avgrund vi inte alls vill till.
Men vi ser inte det, för vi är förblindade av hat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in