Citat:
Ursprungligen postat av
kamelskiva92
Testar skriva igen då ingen svarade innan och hoppas på svar denna gång.
Jag tänkte påbörja min tredje kur inom en snar framtid, jag har tidigare kört två kurer Testo 300mg e5d / e7d i 16 och 20 veckor.
Nu tänkte jag pröva kura i 20 veckor på sin höjd, eventuellt några veckor mindre och vill slänga in deca, enligt stora tråden om AAS rekomenderas inte deca för nybörjare. Jag vill testa deca då jag tycker att bieffekterna låter mildare av deca än många andra AAS och då jag är ute efter en AAS som är bra för muskelmassa.
Har någon tips på hur jag ska lägga upp det och hur mycket en nybörjardos på deca är och hur mycket testo jag ska köra tillsammans med decan? Jag har inte snabb deca utan den vanliga, 250mg
Antar att det är massa du är ute efter? Har du koll på ai på testot? Ett av mina favoritprepp helt klart deca. Personligen brukar jag matcha testot i dos -ish. Hör ofta nuförtiden att folk rekommenderar dubbla testot mot deca (ska tydligen motverka decadick & mående). Tydligen mår folk sämre nuförtiden eller vad jag tror känner efter för mycket hahaha. Jag har alltid med mast sista sista gångerna och försöker slippa ai och mår så jävla gott på den kombon (går jag upp över 500mg/ew på testot så behöver jag ai).
Mitt förslag är (vet ju inte när exakt du hoppade av din sista kur):
Testo 500mg/ew fördelat på 2 stick i veckan
Deca 300mg/ew fördelat på 2 stick i veckan
Jag personligen brukar göra det lätt med doserna... Så är testot & decan på 250mg/ml så skulle jag ta 1ml testo & 0,75ml deca på måndag och göra lika på torsdag. Visst det blir 375mg deca i veckan och tycker du det verkar högt så ta bara lite mindre.
Kan va bra att ha prami eller caber hemma utöver ai såklart. Vet du att du behöver ai sedan innan så sätt in det direkt och korrigera dosen lite om du ökar testot.
Längd på kuren skulle jag inte köra kortare än 20 veckor. Deca tar tid på sig att kicka in. Men visst det finns gott om folk kör kortare kurer. Jag kör oftast längre själv.