2025-09-19, 16:11
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benji86
Aha PPL brukar vara cyclisk, 6 ggr per vecka. Kanske missförstod.

Kanske kolla blod, eventuellt östrot.

Kan vara diabetes också, blodsockret.

Diabetes av AAS, jag kör på Testo E only. Kanske ska kolla det.

Ska ta blod prov i oktober. Men höjde dosen och det funkar skitbra, från 60mg per stick till 80mg per stick, e4d.
Citera
2025-09-21, 13:33
Medlem
mimimexs avatar
Jag har bestämt mig för att köra en kur för första gången nästa år. Jag har tränat rent på gym sedan gymnasiet, alltså i cirka 15–16 år (jag är 32 år gammal). Jag har redan hittat en trovärdig hemsida som säljer Testosteron Enanthate 250 mg/ml i 10-pack vialer samt Arimidex 1 mg i 50-pack tabletter mot gynekomasti.

Det jag däremot har svårt att hitta är en hemsida som säljer Nolvadex 20 mg. Jag har letat överallt, men jag har inte hittat någon trovärdig hemsida som säljer det. Vad är skillnaden mellan Arimidex och Nolvadex? Räcker det att jag köper Arimidex och skippar Nolvadex? Var får man tag på 3 ml sprutor, 21g/23g kanyler och uppsugningskanyl med filter?

Tack på förhand.

/Mike
Senast redigerad av mimimex 2025-09-21 kl. 13:50.
Citera
2025-09-21, 14:31
Medlem
Munkees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mimimex
Jag har bestämt mig för att köra en kur för första gången nästa år. Jag har tränat rent på gym sedan gymnasiet, alltså i cirka 15–16 år (jag är 32 år gammal). Jag har redan hittat en trovärdig hemsida som säljer Testosteron Enanthate 250 mg/ml i 10-pack vialer samt Arimidex 1 mg i 50-pack tabletter mot gynekomasti.

Det jag däremot har svårt att hitta är en hemsida som säljer Nolvadex 20 mg. Jag har letat överallt, men jag har inte hittat någon trovärdig hemsida som säljer det. Vad är skillnaden mellan Arimidex och Nolvadex? Räcker det att jag köper Arimidex och skippar Nolvadex? Var får man tag på 3 ml sprutor, 21g/23g kanyler och uppsugningskanyl med filter?

Tack på förhand.

/Mike

Kanyler.com för verktyg. Varför behöver du en uppsugningskanyl med filter?
Arimidex använda för att sänka dina östrogennivåer. Nolvadex blockerar endast östrogen i brösten och motverkar att en gyno som uppstår blir värre. Ska du köra cruise eller PCT?
Citera
2025-09-21, 18:29
Medlem
Imorgon går jag in på vecka 5 av min första kur (300mg test-e per vecka uppdelat på 2 stick) och tycker inte jag känner så mycket än, håller träning och kost i princip helt felfritt, sömnen är inte perfekt men det blir bättre, kanske är lite starkare än vanligt på kaloriunderskott, vikten står i princip still på vågen fastän jag ligger i underskott, innan jag började kuren så gick jag sakta ned i vikt på samma mängd kalorier.
Kulorna har inte krympt något vad jag kan känna.

Har inte upplevt några sidoeffekter och har inte tagit någon Ai. Blodtrycket är bra.
Läser ju mycket på nätet om att "300 är för lågt, kör 500 som första dos" men testar hellre lågt än för högt första gången och har också läst att det kan vara dumt att höja mitt i från x till y.

Funderar på att ta blodprov inom kort, något som är onödigt eller saknas?
HbA1c, LDL-Kolestrol, EVF Hematokrit, ALAT, ASAT, Kreatinin, Östradiol, HB Hemoglobin, Prolaktin och Fritt testosteron (markörer som ingår: fritt testosteron, SHBG, testosteron och albumin).

Har lite svårt att göra prov då närmaste labb ligger en bit bort och har bara öppet på vardagar vilket innebär att jag måste ta ledigt från jobbet och typ den enda chansen jag ser nu i närtid är att lämna fredag v5 in i kuren vilket då blir dagen efter injektion, är det bortkastat när det är så nära injektion?

Kommer köra anavar v6-10.
Senast redigerad av MetaTFT 2025-09-21 kl. 18:53.
Citera
2025-09-21, 19:25
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Munkee
Kanyler.com för verktyg. Varför behöver du en uppsugningskanyl med filter?
Arimidex använda för att sänka dina östrogennivåer. Nolvadex blockerar endast östrogen i brösten och motverkar att en gyno som uppstår blir värre. Ska du köra cruise eller PCT?
Tack för informationen. Själva syftet med att använda Arimidex är ju att sänka östrogennivån. Har du en källa på vart man kan skaffa Nolvadex? Gynekomasti är den enda biverkningen jag bryr mig om, övriga biverkningar som till exempel håravfall och akne spelar mindre roll. Jag tvivlar på att jag får några större biverkningar av en låg dos, eftersom jag har tränat rent i nästan 16 år.

Jag planerar att köra Testosteron Enanthate 250 mg e5d i sex månader till att börja med. Om blodvärdena (Östradiol, PSA, Progesteron och Kolesterol) ser bra ut efter sex månader, tänker jag köra kuren året runt tills utvecklingen stannar av och jag slutar växa. Jag vet att när man väl stannat i utvecklingen på samma dos, så behåller man bara den fysik man byggt upp om man fortsätter kura.

Är det verkligen nödvändigt att köra PCT mellan kurerna?
Senast redigerad av mimimex 2025-09-21 kl. 19:28.
Citera
2025-09-21, 20:41
Medlem
Munkees avatar
Citat:
Tack för informationen. Själva syftet med att använda Arimidex är ju att sänka östrogennivån. Har du en källa på vart man kan skaffa Nolvadex? Gynekomasti är den enda biverkningen jag bryr mig om, övriga biverkningar som till exempel håravfall och akne spelar mindre roll. Jag tvivlar på att jag får några större biverkningar av en låg dos, eftersom jag har tränat rent i nästan 16 år.

Jag planerar att köra Testosteron Enanthate 250 mg e5d i sex månader till att börja med. Om blodvärdena (Östradiol, PSA, Progesteron och Kolesterol) ser bra ut efter sex månader, tänker jag köra kuren året runt tills utvecklingen stannar av och jag slutar växa. Jag vet att när man väl stannat i utvecklingen på samma dos, så behåller man bara den fysik man byggt upp om man fortsätter kura.

Är det verkligen nödvändigt att köra PCT mellan kurerna?

Är du mest rädd för gyno så spelar det ingen roll om du tränat rent i 16 år. Allt handlar om hur mycket du aromatiserar testot till östrogen som i sin tur kan leda till gyno. Men doserar du arimidex på ett smart sätt ( via blodprov. långsiktigt när du lärt dig kan du dosera utifrån hur din kropp mår, mentalt osv)

Kolla på h*shb*ard så hittar du säkert någon som har Nolvadex.
Skulle rekommendera TRT mellan kurerna istället för en PCT.
Citera
2025-09-21, 22:56
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Är du mest rädd för gyno så spelar det ingen roll om du tränat rent i 16 år. Allt handlar om hur mycket du aromatiserar testot till östrogen som i sin tur kan leda till gyno. Men doserar du arimidex på ett smart sätt ( via blodprov. långsiktigt när du lärt dig kan du dosera utifrån hur din kropp mår, mentalt osv)

Kolla på h*shb*ard så hittar du säkert någon som har Nolvadex.
Skulle rekommendera TRT mellan kurerna istället för en PCT.

Ok. Jag har kvar resultatet från mitt senaste blodprov som jag gjorde hos urologen i december 2024. Resultatet visar följande:

Hormone Resultat Referensområde
FSH: 1.8 mIU/ml (1.5 - 12.4)
LH: 3.0 mIU/ml (1.7 - 8.6)
Östradiol: 33.9 pg/ml (27.1 - 52.2)
Prolaktin: 6.0 ng/ml (4.0 - 15.2)
Testosteron: 4.69 ng/ml (2.50 - 8.40)
Bioverfügbares Testosteron (BAT): 2.65 ng/ml (1.26 - 4.12)
Freies Testosteron: 0.106 ng/ml (0.057 - 0.178)

Anser du att mina blodvärden är okej? Jag tänkte ta ett nytt blodprov nästa år, precis innan kuren, för att se om något har förändrats under tiden. Vad är TRT?
Citera
2025-09-22, 06:22
Medlem
Munkees avatar
Citat:
Ok. Jag har kvar resultatet från mitt senaste blodprov som jag gjorde hos urologen i december 2024. Resultatet visar följande:

Hormone Resultat Referensområde
FSH: 1.8 mIU/ml (1.5 - 12.4)
LH: 3.0 mIU/ml (1.7 - 8.6)
Östradiol: 33.9 pg/ml (27.1 - 52.2)
Prolaktin: 6.0 ng/ml (4.0 - 15.2)
Testosteron: 4.69 ng/ml (2.50 - 8.40)
Bioverfügbares Testosteron (BAT): 2.65 ng/ml (1.26 - 4.12)
Freies Testosteron: 0.106 ng/ml (0.057 - 0.178)

Anser du att mina blodvärden är okej? Jag tänkte ta ett nytt blodprov nästa år, precis innan kuren, för att se om något har förändrats under tiden. Vad är TRT?

Dessa blodvärden visar endast dina hormonnivåer i kroppen och inte något alls om dina kolesterolnivåer, hur njurar mår samt blodvärden.
Vad ligger ditt BP på i snitt över en vecka nu?
Rekommenderar minst tex en hälsokontroll bas/standard via werlabs.
TRT är testosterone replacement therapy. Du injicerar låga doser testosteron för att ersätta kroppens naturliga produktion.
Skulle även rekommendera att läsa på mer på egen hand innan du hoppar på.
Citera
2025-09-22, 11:07
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Dessa blodvärden visar endast dina hormonnivåer i kroppen och inte något alls om dina kolesterolnivåer, hur njurar mår samt blodvärden.
Vad ligger ditt BP på i snitt över en vecka nu?
Rekommenderar minst tex en hälsokontroll bas/standard via werlabs.
TRT är testosterone replacement therapy. Du injicerar låga doser testosteron för att ersätta kroppens naturliga produktion.
Skulle även rekommendera att läsa på mer på egen hand innan du hoppar på.
Jo då, mina kolesterolnivåer finns också med i rapporten. De ser ut så här:

Klinische Chemie Resultat Referensområde
Cholesterin 157 mg/dl (< 200)
HDL-Cholesterin 64 mg/dl (> 40)
LDL-Cholesterin 79 mg/dl (< 130)
Cholesterin/HDL-Cholesterin Ratio 2.5 (< 3.5)
Triglyceride 69 mg/dl (< 150)

Vad är BP?
Citera
2025-09-22, 23:33
Medlem
Citat:
AI, tex aromasin eller arimidex, används under kur för att sänka östrogen om det ligger högt.
Skulle rekommendera att använda steroidplotter för att se hur nivåerna i kroppen förändras på 2 stick kontra tre.

Tack för tips !
Citera
2025-09-30, 12:51
Medlem
mimimexs avatar
Hur lång tid bör en PCT pågå för att återställa den naturliga testosteronproduktionen innan man påbörjar en ny kur? Räcker det med att ta Clomid 50 mg och Nolvadex 20 mg i tre månader, det vill säga ha ett tre månaders uppehåll mellan kurerna och köra PCT innan man startar nästa kur?
Citera
2025-10-01, 11:40
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Jo då, mina kolesterolnivåer finns också med i rapporten. De ser ut så här:

Klinische Chemie Resultat Referensområde
Cholesterin 157 mg/dl (< 200)
HDL-Cholesterin 64 mg/dl (> 40)
LDL-Cholesterin 79 mg/dl (< 130)
Cholesterin/HDL-Cholesterin Ratio 2.5 (< 3.5)
Triglyceride 69 mg/dl (< 150)

Vad är BP?

Jag tror Munkee syftat på ditt blodtryck
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in