2025-09-11, 23:53
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
På vilket sätt var han provokativ?

Du skojar?

Citat:
Jag har sett ett antal debatter med honom sedan igår och han tycks vara en mycket intelligent och skärpt herre som argumenterar med logik och lägger känslorna åt sidan.

Du tycks vara lätt att imponera på. Vilket är hans bästa argument?
Citera
2025-09-11, 23:55
Medlem
ghylds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Förstår du att Trump är extremt kritisk och avståndstagande mot morden i din egen länk...

Läste du ena hela artikeln innan du länkade?
Haha, man kan knappt tro sina ögon faktiskt. Det kommer med sina säkra påstående och skickar sedan en källa som säger exakt raka motsatsen!

Förövrigt var det väl en med samma politiska åsikter som mördade dessa människor?
Citera
2025-09-11, 23:56
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av globetrotter66
Så sjukt att ingen här tar upp det värsta. Amerikas vapenlagar! Trump nära döden två gånger innan valet, och nu Kirk. Kommer någon president någonsin avveckla deras farliga vapenlagar? Vad tror ni? Deras naiva syn på "alla ska få försvara sig och ha vapen om de vill", har gjort att jag helt tappat lusten att åka dit mer...

Lol om det är vapenlagar som hindrar dig från att resa dit så är du en märklig kuf. Jag är mer rädd för att bli knivad av en knarkare.
Citera
2025-09-11, 23:57
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Ok.

Inte ens när kulan går igenom ljudvallen?

Det sker ju inne i pipan. Där har du såklart en tryckvåg från explosionen. Men en passerande kula ger ingen shockvåg. Finns klipp där man skjuter en 50 cal genom ett korthus utan att ens välta ett spelkort.
Citera
2025-09-11, 23:58
Medlem
Hmn-1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Att ha avvikande åsikter från vänstern = Polarisering

Självklart är det så. Att skrika rasist åt alla som inte håller med eller kalla folk för olika fober (homofob, transfob osv) är tydligen motsatsen till polarisering. Måste vara nyspråket vänstern sysslar med som förklarar det. Dekadens är kärlek. Att forma tankar och uttrycka dom är hat. Mord på folk som säger ord är är fred...

Måste vara någon form av utvecklingsstörning som hindrar dom här från självinsikt eller självkritik. Allt den egna sidan gör är godkänt oavsett vad det är.

Tycker det här visar att vänstern dock är något på spåren. Högern borde också mörda folk på vänstersidan. Borde bli en rätt smidig rensning eftersom tankeverksamheten från känslomänniskorna inte ligger på någon direkt hög nivå.
Citera
2025-09-12, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Du skojar?

Du tycks vara lätt att imponera på. Vilket är hans bästa argument?

För dig var han provokativ precis som hela miljöpartiet är provokativt för mig.

Tror nog att de flesta såg honom som en väldigt skicklig och snabbtänkt debattör. Just därför blev han också mördad.
Citera
2025-09-12, 00:00
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Han fick några kängor ibland, men inte särskilt ofta,

Kan du nämna en enda debatt där han presterar bra mot kvalificerat motstånd?

Citat:
och för det mesta i ämnen som han klamrade sig fast vid av ren envishet.

Låter väl nästan som något en svag debattör skulle göra, tycker du inte?

Citat:
Collegestudenter, professorer eller fyraåringar. Det spelar ingen roll

Du talar som en sann maga-retard.

Citat:
när utgångspunkten bottnar i förnekelse av verkligheten.

Du menar att du inte ser några verklighetsfrämmande yttranden från maga? Menar du allvar?
Citera
2025-09-12, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Magooo
Sett honom några ggr i mitt flöde. Delar kanske inte alla hans åsikter. Väldigt duktig retoriker, äter upp de flesta. Men förtjänade han att bli mördad? Absolut inte. Lika lite som Anna Lind. Vare sig man gillar dem eller ej.

Wooow, menar du det? Att han INTE förtjänade art mördas??

Behöver du ens fälla den kommentaren? Detta är Flashback, inte din arbetsplats. Du behöver inte häva ur dig rena självklarheter.
Citera
2025-09-12, 00:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av globetrotter66
Så sjukt att ingen här tar upp det värsta. Amerikas vapenlagar! Trump nära döden två gånger innan valet, och nu Kirk. Kommer någon president någonsin avveckla deras farliga vapenlagar? Vad tror ni? Deras naiva syn på "alla ska få försvara sig och ha vapen om de vill", har gjort att jag helt tappat lusten att åka dit mer...

Det har ingenting med vapenlagarna att göra.

Kriminella som vill mörda folk kan alltid få tag på illegala vapen.

Kommunisterna inom demokraterna vill avväpna hederliga människor.
Citera
2025-09-12, 00:03
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
För dig var han provokativ precis som hela miljöpartiet är provokativt för mig.

Nej. Han var provokativ av helt andra anledningar.

Citat:
Tror nog att de flesta såg honom som en väldigt skicklig och snabbtänkt debattör.

Så ge mig ett bra argument från herr Kirk då. Få höra lite om hans snabbtänkte vishet.

Citat:
Just därför blev han också mördad.

Citera
2025-09-12, 00:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Enda anledningen till att PK-koalitionens fokus ligger på vapenlagar är att de hoppas kunna avväpna folk (vita män) för att sedan kunna ge sig på dem i våldsamma mobbar likt BLM och värre.

Ja, det är deras modus operandi:

Gemini:
"Gun control in Communist countries is generally very strict, with ownership often limited to government-approved personnel like law enforcement, security, and licensed sports shooters or hunters."
Citera
2025-09-12, 00:06
Medlem
Om det är nu så som Trump beskriver att Charlie Kirk varit så betydelsefull för honom i valet m.m. varför skyddade då inte Trump honom bättre? Varför såg inte Trump till att det fanns en större säkerhetsapparat kring Kirk.
Jag menar Trump var ju nära att råka ut för exakt samma sak själv. Han borde ju veta och känna rädsla för attentat mot sig själv och sina närmsta undersåtar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in