2025-09-11, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av globetrotter66
Så sjukt att ingen här tar upp det värsta. Amerikas vapenlagar! Trump nära döden två gånger innan valet, och nu Kirk. Kommer någon president någonsin avveckla deras farliga vapenlagar? Vad tror ni? Deras naiva syn på "alla ska få försvara sig och ha vapen om de vill", har gjort att jag helt tappat lusten att åka dit mer...

Ja, och Sveriges vapenlagar funkar ju kanon! Folk som vill ha vapen fixar det anda!
Citera
2025-09-11, 23:40
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Pride är väl ett ypperligt exempel. Sedan var ju både Marx och Engels motståndare till Kärnfamiljen. Från ChatGPT;

Enligt Karl Marx och Friedrich Engels (som skrev om familjens ursprung baserat på Marx idéer) var den moderna "kärnfamiljen" en produkt av privat egendom och kapitalism, som skapade klassamhällen och kvinnoförtryck. Kvinnan blev förslavad inom familjen genom att bli beroende av mannen för försörjning, vilket isolerade henne från produktionen och cementerade hennes roll som hushållare och barnuppfostrare. Historiskt sett var inte människan ensamstående eller gift, utan levde i klaner där barnen uppfostrades gemensamt.

Vänstern har alltid förespråkat det som upplöser samhällets normer, i det här fallet kärnfamiljen. Vänstern förespråkar Stjärnfamiljen istället.

Chat gpt? Skojar du haha
Citera
2025-09-11, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Hahaha ja vänstern tar ju verkligen kampen mot Islam. Ta du en kik på hur det ser ut i V, MP och S så kanske bilden klarnar lite.
Du läste fel. Jag skrev Sovjetunionen. Den gamla vänstern som högern krossade med hjälp av islamister tog striden. T ex i Afghanistan. USA stödde Al-Qaida. Sovjetunionen stödde de krafter som ville utrota analfabetism.
Citera
Avstängd
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av globetrotter66
Så sjukt att ingen här tar upp det värsta. Amerikas vapenlagar! Trump nära döden två gånger innan valet, och nu Kirk. Kommer någon president någonsin avveckla deras farliga vapenlagar? Vad tror ni? Deras naiva syn på "alla ska få försvara sig och ha vapen om de vill", har gjort att jag helt tappat lusten att åka dit mer...
Enda anledningen till att PK-koalitionens fokus ligger på vapenlagar är att de hoppas kunna avväpna folk (vita män) för att sedan kunna ge sig på dem i våldsamma mobbar likt BLM och värre.
Citera
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anatoliy
Vi är överens om att det är bra att idioten är död?

Detta är givetvis republikanernas senaste försök att försöka styra bort uppmärksamheten från Epstein-filerna. Inget annat.
Citera
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Vi är överens om att det är bra att idioten är död?

Nej. Jag gillar ju, till skillnad från dig, folk som vill prata med folk som har andra åsikter än mina.
Citera
2025-09-11, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alecanan
Att måla upp Kirk som en fredlig demokratiförespråkare är nästan parodiskt. Han byggde hela sin karriär på polarisering, det var hans varumärke från början till slut.

Att ha avvikande åsikter från vänstern = Polarisering
Citera
2025-09-11, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Chat gpt? Skojar du haha

Inget av det var fel så du kan skratta bäst du vill. Sorgligt att det är det enda svar du kunde framkalla men så är du ju också vänster. Sopa.
Citera
2025-09-11, 23:46
Medlem
Citat:
Hahaha detta är vad vänstern faktiskt tror om abort...

Kirks egna ord. Nån frågade om han skulle vara emot abort även om hans egen dotter blivit våldtagen. Hans svar var: ”That’s awfully graphic. But the answer is yes, the baby would be delivered.”
Citera
2025-09-11, 23:49
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Nej dem är återigen tagna ur sitt sammanhang. Jag råder dig att uppsöka psykiatrin om du har så stora problem med andras åsikter och oliktänkande.

Ur vilket sammanhang kan du väl berätta då? Du som följt honom och allt. Hur är hans citat och åsikter vinkade?
Citera
2025-09-11, 23:49
Medlem
henkesss avatar
Vänstern är på hugget i tråden och försvarar dådet ser jag. Läskig människosyn.
Citera
2025-09-11, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Vänstern är på hugget i tråden och försvarar dådet ser jag. Läskig människosyn.

Förmodligen anställda på Expo. Man får ju hoppas att ”vanliga” människor inte har dessa åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in