2025-09-11, 23:28
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Han vann mot amerikanska collegestudenter

Så fort han möter lite motstånd så är han otroligt svag

Han fick några kängor ibland, men inte särskilt ofta, och för det mesta i ämnen som han klamrade sig fast vid av ren envishet.

Collegestudenter, professorer eller fyraåringar. Det spelar ingen roll när utgångspunkten bottnar i förnekelse av verkligheten.
Citera
2025-09-11, 23:29
Medlem
53....so whats avatar
Länk: möjlig gärningsman... eller inte.

https://eu.usatoday.com/story/news/2025/09/11/fbi-recovers-bolt-action-rifle-used-in-shooting-of-charlie-kirk/86093324007/

...om ni inte sett den redan.
Citera
2025-09-11, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiskopBilling
Detta är en helt bisarr beskrivning av Kirk. Han drev inte någon kampanj mot någon, allra minst uppmuntrande till våld. Hela idén med TP var att skapa öppen debatt på universiteten. Låta bästa idéerna vinna helt enkelt. Och det gjorde de, det var därför många till vänster ansåf att han måste dö.

Slaskinläggen nu talar sitt tydliga språk. Samma saker sägs om den folkvalda presidenten och allla som nu driver den politik son vann valet.

Att måla upp Kirk som en fredlig demokratiförespråkare är nästan parodiskt. Han byggde hela sin karriär på polarisering, det var hans varumärke från början till slut.
Citera
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rollokolan
Förlåt. Det blev felciterat. Ber om ursäkt. Var en annan person.

Inga problem, ibland blir det fel.

Ta hand om dig.
Citera
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Nej, jag anklagar inte dig.

Jag skapade ett exempel på hur man kan använda värdeladdade ord som "empati" i sin retorik när syftet är något helt annat.
Så du spekulerar om grumliga motiv? Då är vi långt från ämnet.
Citera
2025-09-11, 23:35
Medlem
BiskopBillings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Märkligt Taco Boy och Pam Bondi var knäpptysta när två demokrater mördades härförleden.

Från SVT. https://www.svt.se/nyheter/utrikes/uppgifter-tva-amerikanska-politiker-skjutna

USA ger jag inte mycket för nuförtiden.

47000 skjutna per år. 60000 dog i vietnamkriget, över 20 år.

Men viktigt leka cowboys i det förlovade landet… ryser av obehag.

Du har inte många rätt du, varför uttar du dig ens.

60 procent av avlidna av skjutvapen är självmord.

Och Pam Bondi uttalade sig visst tillsammans med Trump:

” BREAKING: The White House is reacting to the deadly shooting that targeted Democratic lawmakers — with Donald J. Trump and Attorney General Pamela Bondi vowing to bring the full force of the law down on those responsible. The FBI – Federal Bureau of Investigation is already on the ground as the hunt intensifies for what authorities call a cold-blooded killer posing as a cop.”
Citera
2025-09-11, 23:35
Medlem
Så sjukt att ingen här tar upp det värsta. Amerikas vapenlagar! Trump nära döden två gånger innan valet, och nu Kirk. Kommer någon president någonsin avveckla deras farliga vapenlagar? Vad tror ni? Deras naiva syn på "alla ska få försvara sig och ha vapen om de vill", har gjort att jag helt tappat lusten att åka dit mer...
Citera
2025-09-11, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Han har en mycket sund inställning till människoliv. Ingen människa väljer att födas till den här världen, men alla har rätt att leva och därav är jag enig i hans åsikt till abortfrågan.

Kirk har i sina debatter sagt att kvinnor som gjort abort skulle straffas som mördare och våldtagna ska nekas rätten till abort. Att kalla det en ”sunt” kan jag inte begripa
Citera
2025-09-11, 23:38
Medlem
Sett honom några ggr i mitt flöde. Delar kanske inte alla hans åsikter. Väldigt duktig retoriker, äter upp de flesta. Men förtjänade han att bli mördad? Absolut inte. Lika lite som Anna Lind. Vare sig man gillar dem eller ej.
Citera
2025-09-11, 23:39
Medlem
Anatoliys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Inga problem, ibland blir det fel.

Ta hand om dig.
Vi är överens om att det är bra att idioten är död?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Ja extremvänstern vill göra oss illa. Att montera ner samhället, kärnfamiljen och allt som byggts upp av generationer är deras högsta önskan. Frågor på det?

Exakt så är det.
Citera
Medlem
Anatoliys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alecanan
Kirk har i sina debatter sagt att kvinnor som gjort abort skulle straffas som mördare och våldtagna ska nekas rätten till abort. Att kalla det en ”sunt” kan jag inte begripa
Hahaha detta är vad vänstern faktiskt tror om abort...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in