2025-09-11, 23:15
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Ja extremvänstern vill göra oss illa. Att montera ner samhället, kärnfamiljen och allt som byggts upp av generationer är deras högsta önskan. Frågor på det?
Jo, en. Vad har denna uppenbara och uttjatade konspirationsteori med mordet på den amerikanske konservative opinionsbildaren Charlie Kirk att göra?
Citera
2025-09-11, 23:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JohanRepes
Kirk är smart nog och säger vad Trump vill höra för att göra karriär vid Trumps sida. Pengar, pengar och mer pengar

Eller är det så svårt att förstå att det finns vita konservativa?? Ni vänsterpack kryllar av konservativa blattar.
Citera
2025-09-11, 23:16
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rollokolan
Självklart är det av moralisk såväl som rättsligt rätt att låta ett våldtaget barn göra abort. Svårare än så är det inte. Du skriver att det är överlagt mord men det är det självklart inte utan du har hjärntvättats av idioter som Charlie Kirk. Vi har regler för vad som är lagligt vad gäller abort.

Citera gärna där jag påstår att det är överlagt mord.
Citera
2025-09-11, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Jo, en. Vad har denna uppenbara och uttjatade konspirationsteori med mordet på den amerikanske konservative opinionsbildaren Charlie Kirk att göra?

Du skrev att vänsterextrema inte vill oss illa så jag svarade på det. Du får fråga dig själv vad det har med mordet att göra.
Citera
2025-09-11, 23:18
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Nej, det är inte alls underligt att människor använder den typen av retoriska grepp. Du verkar vara lite bakom flötet.

Ex. Du vill ha hit kaosmänniskor från trejde världen för att använda dem som fotsoldater i en kommunistisk revolution.
Säger du det? Eller säger du: "Vi måste visa empati med dessa människor som flytt för sina liv. De kommer att dödas i sina hemländer om de inte får komma hit."

Kirk hade sunda, traditionella värderingar som en majoritet av alla amerikaner håller med om i stora drag.
Det är illa att du anklagar mig för att tycka saker som jag inte alls tycker. Vad jag tycker om flyktingmottagande hör inte hit.
Citera
2025-09-11, 23:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Det är illa att du anklagar mig för att tycka saker som jag inte alls tycker. Vad jag tycker om flyktingmottagande hör inte hit.

Nej, jag anklagar inte dig.

Jag skapade ett exempel på hur man kan använda värdeladdade ord som "empati" i sin retorik när syftet är något helt annat.
Citera
2025-09-11, 23:22
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Märkligt Taco Boy och Pam Bondi var knäpptysta när två demokrater mördades härförleden.

Från SVT. https://www.svt.se/nyheter/utrikes/uppgifter-tva-amerikanska-politiker-skjutna

USA ger jag inte mycket för nuförtiden.

47000 skjutna per år. 60000 dog i vietnamkriget, över 20 år.

Men viktigt leka cowboys i det förlovade landet… ryser av obehag.

Förstår du att Trump är extremt kritisk och avståndstagande mot morden i din egen länk...

Läste du ena hela artikeln innan du länkade?
Citera
2025-09-11, 23:22
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Du skrev att vänsterextrema inte vill oss illa så jag svarade på det. Du får fråga dig själv vad det har med mordet att göra.
Jag vet inte ens vad som menas med vänsterextrem. Är det i relation till högerextrem eller bara ett ord som används för att ta avstånd?

Kanske började det här tjatet om extremism 1964 med Barry Goldwater och hans "extremism in defense of liberty is no vice", kanske var det tidigare. Goldwater var i alla fall en kraftigt polariserande röst på sin tid.
Citera
2025-09-11, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Oavsett vad matchar inte mina värderingar med hans. Jag har aldrig ens hört talas om honom innan men folk skriver dessa citat med källhänvisningar.
Otroligt ryggradslöst att försvara hans åsikter genom att försöka förminska dem.

Usch

Nej dem är återigen tagna ur sitt sammanhang. Jag råder dig att uppsöka psykiatrin om du har så stora problem med andras åsikter och oliktänkande.
Citera
2025-09-11, 23:27
Medlem
BiskopBillings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Charlie Kirk var långt ifrån "fredlig", och han var bevisligen inte dum. Vad trodde han riskerade hända när han i åratal har pekat ut miljontals Amerikaner som mindre värda och icke önskvärda enbart pga deras livsval, religion och etnicitet etc dvs saker som inte har ett skit med hans egna livsval att göra? Och dessutom blivit mångmiljonär på att göra det?

"I think empathy is a made up New Age term that does a lot of damage".

Charlie Kirk, "The Charlie Kirk Show", 12 oktober 2022,

Som jag skrev, nu blev någon till sist triggad och gjorde slag i saken. Och det krävs alltid bara en person.

Detta är en helt bisarr beskrivning av Kirk. Han drev inte någon kampanj mot någon, allra minst uppmuntrande till våld. Hela idén med TP var att skapa öppen debatt på universiteten. Låta bästa idéerna vinna helt enkelt. Och det gjorde de, det var därför många till vänster ansåf att han måste dö.

Slaskinläggen nu talar sitt tydliga språk. Samma saker sägs om den folkvalda presidenten och allla som nu driver den politik son vann valet.
Citera
2025-09-11, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rollokolan
Det fetade säger bara en hel del om dig och hur kvinnorförtryckande du är. Hans syn är (numer var, tack och lov) extremt kvinnohatande.

Han har en mycket sund inställning till människoliv. Ingen människa väljer att födas till den här världen, men alla har rätt att leva och därav är jag enig i hans åsikt till abortfrågan.
Citera
2025-09-11, 23:28
Medlem
Rollokolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Citera gärna där jag påstår att det är överlagt mord.
Förlåt. Det blev felciterat. Ber om ursäkt. Var en annan person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in