2025-09-11, 06:54
Medlem
diploids avatar
Skicklig och modig debattör.
RIP.
Citera
2025-09-11, 06:55
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Det är väl bara transor och pedos som är emot honom vsd jag förstått

Nja, peddos var nog hans trogna anhängare. Det är ju "konservativt" beteende. Han ville ju lägga ner och radera Epstein utredningen med väldtäcktsmans och peddos Trump inblandning.
Citera
2025-09-11, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Exakt, vänstern driver på hat och hets mot oliktänkande. Det har legat i deras ideologiska kärna de senaste 10 åren. Det är det enda sätt de kunnat få röster eftersom deras politik är skit.

Hur definierar du "vänstern"?
Citera
2025-09-11, 06:57
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tourni
Finns väl inget ironiskt i det? Normala människor bör få äga vapen men psyksjuka människor borde inte det. Lika väl som att det finns människor som av fullt rimliga skäl inte ska ha körkort.

Ironiska är att vänstern verkar ha en enorm förkärlek för att just hylla våldsdåd, terroristorganisationer och all form av väpnad kamp men i vissa enstaka händelser "så är vapen jättedåliga".
Vapen i händerna på andra än polis, militär etc är dåligt.
Även "normala" människor kan begå idiotdåd och även normala människor har barn som är psyksjuka och som genom föräldrarna får tillgång till skjutvapen.
Citera
2025-09-11, 06:58
Avslutad
Alltid funderat på hur man vågar gå in i politiken i USA? Du har 340 miljoner invånare, varav viss procent med radikala åsikter och lite att förlora, med tillgång till vapen som godis. Det räcker med en galning och det är över. Unitedhealth CEO, Trump (nästan), och nu detta. Utan ett SÄPO-liknande team är det tveklöst livsfarligt att ge sig in i politiken i USA.
Citera
2025-09-11, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Även "normala" människor kan begå idiotdåd och även normala människor har barn som är psyksjuka som genom föräldrarna får tillgång till skjutvapen.

Såhär tänker jag. Vapen i händerna på andra än polis miltär etc är dåligt... såvida det inte är ett mångkulturellt samhälle där polisen springer våldsverkarnas och deras uppmuntrares ärenden.

Ju fler negroida i samhället desto mer behövs fria vapen. Etniskt homogent vitt land utan underlägset fyle = inga fria vapen.
Citera
2025-09-11, 07:00
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Aldrig hört talas om snubben. Och då följer jag ändå amerikansk politik hyfsat frekvent. Om man frågar 1000 random svenskar vem detta var - hur många tror ni skulle veta det?

Trist när folk dödas pga sina åsikter men inte helt ovanligt i USA. De har för många knäppisar och för många vapen där borta.

0. En av 10 000 kanske. Hörde hans namn för första gången med. Men jag läser inte bajsmedia som Nya Tider, Fria tider och liknande.
Citera
2025-09-11, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
Ledande pro Palestina rörelsen Nattalie Ström delar klipp där vänstern mer lr mindre hyllar mordet på Kirk.
Insta story.
https://www.instagram.com/insaneninja7?

I princip hela Reddit hyllar mordet. "It is what it is".

Jag var inte så glad för honom, tyckte han var mycket för snäll mot vänsterkräken han debatterade, antar att det berodde på att han var kristen/knäppis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Aldrig hört talas om snubben. Och då följer jag ändå amerikansk politik hyfsat frekvent. Om man frågar 1000 random svenskar vem detta var - hur många tror ni skulle veta det?

Trist när folk dödas pga sina åsikter men inte helt ovanligt i USA. De har för många knäppisar och för många vapen där borta.

Det har vi ju dagens vänstervridna media att tacka för att folk är ovetandes om vem han var. Sitter man inte och scrollar YouTube ibland (vilket de flesta inte gör) så kommer det här mordet att passera ganska obemärkt.

Jag hade själv ingen aning vid 1a anblicken när jag läste namnet bara, men när jag klickade och kollade upp honom så inser jag ju att jag har sett mängder med klipp från hans debatter.

Vänstern verkar va mest glad eller likgiltig över mordet.
Citera
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Jag vet inte riktigt hur du tänker, att han liksom får skylla sig själv eftersom att han var för fria vapenlagar?

Tanken är ju inte att alla psykfall ska få bära vapen i USA tanken är att du ska kunna försvara dig när ett psykfall attackerar dig.
Ja, det är ironiskt på samma sätt som när svenska pk-politiker drabbas av kaozblattevåld och kaozblattebeteende.
Även "normala" människor kan begå idiotdåd och även normala människor har barn som är psyksjuka och som genom föräldrarna får tillgång till skjutvapen.
Citera
Medlem
Thoughts and prayers.
Citera
2025-09-11, 07:02
Medlem
Duerfs avatar
Motivet kan vara vad som helst. Det finns massa i MAGA som inte är nöjda med hur snabbt Kirk ställde sig bakom Trump och ville att Epsteinskandalen skulle försvinna. Det är de längst till höger som är besatta av att skydda barn mot pedofiler och går i gång på konspirationer. Inte helt omöjligt att någon av dem har gått igång på att Kirk brukade stå på deras sida och nu inte gjorde det längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in