2025-09-11, 04:46
Medlem
Kan någon ladda upp videos på händelsen? Måste finnas hundratals i närbild.

Alla dessa twitter länkar kräver konto samt att man verifierar sig, nej tack!
Citera
2025-09-11, 04:55
Medlem
Pedris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nej, jag tycker faktiskt inte det. Dessutom har du den politiska aspekten i detta. Det är ju inte vem som helst som skjutits. Om man från styrande hålla inte tar tillräckligt stort avstånd, förminskar händelsen som ett "verk av en galning" eller liknande, utan att ens ha gripit någon gärningsman. Ja, då tror jag faktiskt att risken för oroligheter är rätt stor. Det kommer ropas efter hämnd och blod.
Magas image är att de är tuffa. De är starka. Frihetens kämpar med vapen. När en sådan schysst snubbe av deras blir skjuten så borde andra sidan få betala tillbaka flerdubbelt. Om ingen hämnas så tappar hela Maga rörelsen i anseende och momentum. Jag skulle faktiskt säga att det kollapsar.

Att han skulle vara Israels lilla nickedocka borde inte spela roll, för mot whatever abort, tandhygien, skattesatser. De måste hämnas även om de inte håller med om allt.
Citera
2025-09-11, 05:02
Bannlyst
Konspirationsteorier säger att Trump ligger bakom för att flytta fokus från Epstein filerna där Trump finns med!
Citera
2025-09-11, 05:02
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pedri
Magas image är att de är tuffa. De är starka. Frihetens kämpar med vapen. När en sådan schysst snubbe av deras blir skjuten så borde andra sidan få betala tillbaka flerdubbelt. Om ingen hämnas så tappar hela Maga rörelsen i anseende och momentum. Jag skulle faktiskt säga att det kollapsar.

Att han skulle vara Israels lilla nickedocka borde inte spela roll, för mot whatever abort, tandhygien, skattesatser. De måste hämnas även om de inte håller med om allt.

Ska det undvikas är det nog centralt att polisen lyckas gripa någon. Jag tror definitivt att det finns gott om våldskapital inom Maga-rörelsen. Det har vi sett förr, inte minst genom stormningen av kapitolium år 2021.

Vill nog till att skytten grips mycket snart och helst är någon utvecklingsstörd jävel, helst utan politisk koppling, annars är nog risken påtaglig att det smäller igen. Det tror jag också.
Citera
2025-09-11, 05:06
Medlem
Pedris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
Konspirationsteorier säger att Trump ligger bakom för att flytta fokus från Epstein filerna där Trump finns med!
Folk har knappt nämnt de filerna den senaste tiden. I alla fall inte jämfört med för några månader sen. Det enda folk har diskuterat är rassemordet på den ukrainska flyktingen. Så om det handlar om att flytta fokus och avbryta ett momentum som spann allt snabbare så är det där man ska titta.

JD Vance post om rassemordet igårkväll fick 16 million visningar och nästan 300 000 likes. Inte en chans att någon anti Trump tweet fick samma genomslag senaste veckan.

https://x.com/JDVance/status/1965766869740405046?t=808_1nPpqmYfSTKMnqFPRw&s=19
Senast redigerad av Pedri 2025-09-11 kl. 05:13.
Citera
2025-09-11, 05:06
Medlem
paperfaces avatar
Det var fan den sjukaste videon jag sett på länge.

Med det sagt så är jag väl inte så förvånad att ngt som detta händer en person från the three stooges (Kirk, Shapiro, Walsh).
Citera
2025-09-11, 05:08
Medlem
HassanVonEssens avatar
Läskigt hur bombsäkra folk är på motivet här. Skytten är inte ens gripen men härinne vet man att det var en meningsmotståndare och vänstersympatisör som sköt. Vi vet inte ens om Olof Palme sköts av en meningsmotståndare. Tycker man kan sätta sig ner i båten tills man har fakta.
Citera
2025-09-11, 05:11
Medlem
paperfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Läskigt hur bombsäkra folk är på motivet här. Skytten är inte ens gripen men härinne vet man att det var en meningsmotståndare och vänstersympatisör som sköt. Vi vet inte ens om Olof Palme sköts av en meningsmotståndare. Tycker man kan sätta sig ner i båten tills man har fakta.

Håller med. Med tanke på klimatet i staterna just nu. Kan vara en ”vet” som tappat det. Kan vara en ”luigi” wannabes, kan vara en missnöjd Trump supporter, kan vara en vänster nisse som tappat det helt.

En sak är ju säker när man läst avstånd och sett skottet. Skytten visste ju vad han gjorde. Ett skott var allt som behövdes.
Citera
2025-09-11, 05:13
Avstängd
Rybars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoaToa
Måste vart en sniper?

Kan inte se någon nära scen som skjuter.

Skytten syns på skoltaket.

Men se hur sjuk vänstermedia är😡

MSNBC WEIGHS IN ON KIRK SHOOTING

Says you can't be 'saying these awful words and then not expect awful actions to take place'

Also suggests Kirk might've been shot by a 'SUPPORTER shooting gun off in CELEBRATION'

💢 White House - “The President of the United States, Donald Trump, has just signed an immediate order mandating the death penalty, without the possibility of pardon, for the shooter of Charlie Kirk.”

Allvarligt har normalt folk inte fått nog av vänstermedia som uppviglar till mord.
Senast redigerad av Rybar 2025-09-11 kl. 05:28.
Citera
2025-09-11, 05:13
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pedri

Om jag vore republikan med politisk makt och möjlighet att påverka det kollektiva psyket, hade jag tagit tillfället i akt att höja mig moraliskt över situationen. Ett offentligt erkännande av hans engagemang skulle inte bara hedra honom, utan även framställa mig själv som den mer civiliserade och eftertänksamma, som den som vägrar sjunka ner i principen om öga för öga, tand för tand.

Talionsprincipen hör trots allt hemma i det gamla testamentet, inte i det nya, och i slutändan är amerikanerna till majoritet kristna.

Det hade förmodligen varit det mest strategiskt kloka politiska draget av alla.
Citera
2025-09-11, 05:14
Bannlyst
Ledande pro Palestina rörelsen Nattalie Ström delar klipp där vänstern mer lr mindre hyllar mordet på Kirk.
Insta story.
https://www.instagram.com/insaneninja7?
Citera
2025-09-11, 05:19
Medlem
Pedris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Om jag vore republikan med politisk makt och möjlighet att påverka det kollektiva psyket, hade jag tagit tillfället i akt att höja mig moraliskt över situationen. Ett offentligt erkännande av hans engagemang skulle inte bara hedra honom, utan även framställa mig själv som den mer civiliserade och eftertänksamma, som den som vägrar sjunka ner i principen om öga för öga, tand för tand.

Talionsprincipen hör trots allt hemma i det gamla testamentet, inte i det nya, och i slutändan är amerikanerna till majoritet kristna.

Det hade förmodligen varit det mest strategiskt kloka politiska draget av alla.
Man får tänka på hur begränsat det är. De har politisk makt men det är den andra sidan som äger all gammelmedia, all film och tv. Alla platformar förutom X och möjligtvis 4chan.

Den andra sidan kan lätt skapa George Floyd masshysteri genom att bara mata och mata och mata under några dagar tills en tillräckligt stor del har fallit för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in