2025-09-11, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Ja, man undrar ju vart det hela ska sluta. Suck.. fan, vi människor lär oss verkligen aldrig.

Det kommer garanterat att bli större sammandrabbningar men frågan är om det går så långt som inbördeskrig. Ska man se på tonläget idag så är det svårt att höja det ytterligare så vad kommer efter det?
Citera
2025-09-11, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Komiskt att högerpöbeln upprörs av att lite kommentarer en dag efter mordet.
Själva firar de palmemordet som skedde 40 år sen!

Vem firar Palmemordet? Har inte hört någon göra det under mina 40 år på jorden.
Citera
2025-09-11, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Vem firar Palmemordet? Har inte hört någon göra det under mina 40 år på jorden.

Jag gjorde det så sent som i somras under en blöt kväll, så helt fel ute är han inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Själv "upptäckte" jag Charlie Kirk för ungefär två veckor sen, i samband med sångerskan Taylor Swifts uppmärksammade förlovning. Då sa Charlie Kirk så här i sitt eget program, The Charlie Kirk Show:

https://www.mediamatters.org/charlie-kirk/charlie-kirk-tells-taylor-swift-submit-your-husband-and-have-ton-children

Hoppas det här ger en inblick i vilka sorters budskap Charlie Kirk förde ut. Många kristna konservativa älskade honom, men de flesta Demokrater tyckte illa om honom. Man kan notera att när han sköts ihjäl, så bar han en tröja med texten "Freedom" på. Men Charlie Kirk ville inte ha frihet för alla, absolut inte för kvinnor. Kvinnorna skulle underkasta sig och lyda sina män, ansåg Charlie Kirk.

Är bara tyranner som tolkar bibelns uppmaning till kvinnor att underkasta sig sin man, eller för den delen CK.
Citera
Medlem
omxss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uberfuhrer
11 september. Vilket sammanträffande.

Det är idag ja, men igår var det 10 september.
Citera
2025-09-11, 19:55
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Bild av gärningsmannen. Är han singel? Frågar åt en vän.

https://www.lipstickalley.com/attachments/1757608057965-png.7125191/

Ah, du är en muslim som inte bara hatar judar, utan även kristna, och vill se dem alla mördade. Så originellt.
Citera
2025-09-11, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Jag gjorde det så sent som i somras under en blöt kväll, så helt fel ute är han inte.

Då är du lika sjuk som vänsterfeministerna, vidrigt.
Citera
2025-09-11, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Helt vanlig vänsteraktivist-retorik. ”Alla som inte tycker som mig sprider hat”. Är du kränkt i lillfingret för att han hade andra åsikter än vad du har? Ska vi normalisera mord på oliktänkande människor? Det är ju faktiskt vad du gör när du i princip skriver att han får skylla sig själv. Äckligt men väntat från vänstern.

Du är emotionell, jag fattar det men jag är ganska pragmatisk när jag gått genom vad han sagt. I ärlighetens namn känner jag ingenting inför detta, man ser så mycket död varje dag att detta bara är ytterligare en i mängden.

För att citera Charlie, I think empathy is a made up New Age term that does a lot of damage. Jag känner att jag hedrar honom genom att inte känna något.
Citera
2025-09-11, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samsonite71
Det kommer garanterat att bli större sammandrabbningar men frågan är om det går så långt som inbördeskrig. Ska man se på tonläget idag så är det svårt att höja det ytterligare så vad kommer efter det?
Ja, exakt - vad kommer ske? Det blir väl demonstrationer och motdemonstrationer, sammandrabbningar, skottlossning, bränder, nationalgardet.. massar av döda. Kaos?
Citera
2025-09-11, 19:58
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Charlie Kirk använde sina sponsorers pengar och sitt mediala inflytande till att av politiska skäl
demonisera och misstänkliggöra stora grupper i samhället. Grupperingar som till allra största del bara vill leva sina liv i fred.

Inte på grund av vilka individerna i dessa grupperingar gjort något fel eller brottsligt, utan enbart för att deras livsval, etnicitet, kön etc gjorde att Kirk placerade dom i en kategori som enligt honom inte skulle ha samma rättigheter som andra medborgare, utan tvärt om hanteras med repressiva medel.

Det var bara en tidsfråga innan någon flippade. Och eldar MAGA och diverse hatmånglare på nu så kommer ännu fler av de s.k "konservativa" mediaprofilerna även de att bli måltavlor.

Ja, ack dessa icke-våldsamma hatmånglare som tvingar de icke-hatiska att mörda dem.
Citera
2025-09-11, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Njursaltare
Du är helt okunnig

På t ex ett springande rådjur håller du strax framför huvudet! Noll risk att skadeakbuta och 100% dödlighet vid träff.

Du vill inte råka skadeskjuta vare sig älg eller rådjur i buken.

Du framställer dig till något efterblivet. Skytten siktade inte på ett rådjur på språng utan en stillasittandes människa.

Jag har jagat en hel del, aldrig någonsin skulle jag få för mig att skjuta mot ett springande djur(om det inte är gris eller älg rusade mot mig).
Du avslöjar dig här. En oseriös jägare kanske skjuter djur i flykt och siktar en bit framför men försök inte inbilla någon om att det därmed är noll risk för skadeskjutning. Jävla idiot.
Citera
2025-09-11, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samsonite71
Du är emotionell, jag fattar det men jag är ganska pragmatisk när jag gått genom vad han sagt. I ärlighetens namn känner jag ingenting inför detta, man ser så mycket död varje dag att detta bara är ytterligare en i mängden.

För att citera Charlie, I think empathy is a made up New Age term that does a lot of damage. Jag känner att jag hedrar honom genom att inte känna något.

Emotionell? Du som många andra använder dig av cherry picking vad gäller hans citat om empati. Han menar att han hellre använder termen sympati men den delen ”glömde” du ta med. Jag håller inte med honom om allt, lååångt ifrån men det är inte relevant. Det är synnerligen allvarligt när politiska makthavare mördas för sina åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in